biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Surroundings that I didn't recognize

Kategori: Spaniens Jerez

 
 
 Öppnade upp sina portar förra veckan men det var debut för vår del i år.
Det var ganska så folktomt men i dessa tider tar allt tid att komma igång som det var förrut.
 
 
Jag firade med en kopp kaffe och Tio Pepe fino.
 
 
 
Här brukar det serveras grillat
 
 
Här serveras förfriskningar och underhållning av olika band.
 
 
Karantändag 74
 
 
Igår var det lite svalare än dagen innan.
31 grader. Vi hinner alltid med ett dopp varje dag.
Jag har börjat med LCHF och hållt på i snart 14 dagar med nollning. Jag har nu lyckats gå ner 5 kilo.
Efter dessa veckor går vi över till lätt keto.
Jag som alla andra har ett mål.
 
 
Att komma i form
 
Be fit
Feel well
Get good condition
Feel attractive for me and my surrounding
 
 I woke up in surroundings that I didn't recognize.
Covid -19 was its name which made a differens
Åtskillnad, olikhet och skiljeaktighet
How we are today and how we will be tomorrow 
It up to me and you to make it better in the future

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ja grattis jag gick ner 4,7 på 11 dagar det syns på dig så snygg du är :) kramis

    Evas blogg

    Svar: Ja, visst är det kul att se bevis på att hålla igen. Du är jätte duktig det hoppas jag att du vet min vän <3Trevlig dag!
    Biggeros

    2020-05-27 | 11:06:19
  • Marie säger:

    Duktigt kära du. Så skönt för Er att kunna gå på restaurang igen. Så söt du är kram Mamma ❤️

    Svar: Ja, vi har verkligen tagit tag i både hälsan, kondition och matkost. Mitt i eländets negativitet finns det positiv anda. Många tar tag i sin hälsa och utnyttjar sina promenadtider. Hoppas att man fortsätter att prioritera det.Tack för din fina kommentar.
    Trevlig dag ❤
    Biggeros

    2020-05-27 | 11:31:50
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Vilket härligt ställe! Där skulle jag också vilja sitta.
    Grattis till viktminskningen!
    Jag har inte följt någon speciell diet, men lyckats bli av med 3 kg den senaste månaden, nöjd.
    Ha det gott i värmen och i poolen!

    Svar: Bl.a mitt favorit ställe bland många=)Alla sätt är bra att lyckas gå ner på.
    Väldigt nöjd =)
    Ha en riktigt trevlig dag från soliga och blåsiga Jerez <3
    Biggeros

    2020-05-27 | 13:39:03
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Önskan hade verkligen varit att kunna ta ett dopp varje dag jag också, 31 grader är perfekt för mig! :D <3

    Svar: Jag är innerlig glad att vi bestämde oss för att installera en pool förra året=()Speciellt under karantän <3
    Biggeros

    2020-05-27 | 14:08:34
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Mirjam säger:

    Heja, så himla duktig du är!!
    Jag gissar att det kommer mer folk i sinom tid, även turister vad jag förstår....men hur är det med svenska turister hos er?? Bannlysta???
    Ha en underbar onsdag nu :) <3

    Svar: Turister från utlandet får komma i Juli men nu får vi bara hålla oss inom provinsen. Här i Jerez är det ett lågt antal skandinavisk turism. Vi är inte många svenskar inom Cadizprovinsen som bor här men dock 2 - 300 permenentboende. Tack, för uppmuntran jag kämpar på=)Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-05-27 | 16:42:30
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Heléna säger:

    Så mysigt att få komma ut och njuta lite, men det ser verkligen folktomt ut. Wow - det var inte illa att lyckas tappa 5 kg på två veckor! Jag har lagt om min kost också för att mina leder ska må bättre så det är mer inriktat på motsatsen till LCHF. Mer antiinflammatorisk kost och så lite fett som möjligt. Är inne på fjärde veckan nu och har tappat 4,3 kg så här långt. Viktigt att hitta en kost som man mår bra av. Jag körde LCHF för några år sedan och gick ner, men gick upp allt igen när jag gick tillbaka till mina vanliga vanor. Äter blodtrycksmedicin så då rekommenderas man ju att låta bli LCHF-kost. Kram vännen 💖

    Svar: Man måste helt enkelt hitta sin rätta stil som passar en själv. Vi vet att denna fungerar på oss. Visst slarvar man så är man där igen. Grattis till din progress och jag förstår att inte LCHF inte passar dig. Omnjag ska vara ärlig så hoppas jag att spanjorerna kommer att fortsätta att hålla avstånd på barer, stränder och restauranger i framtiden. Trevlig kväll <3Kram ❤
    Biggeros

    2020-05-27 | 18:38:51
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Znogge säger:

    Grattis till viktminskningen! Det var verkligen bra jobbat :D

    Kram och god kväll <3

    Svar: Tack, Znogge. Det krävs självdisciplin =)Det funkar än så länge =)
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-27 | 19:14:50
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Grattis till din viktnedgång! Har man disciplin och stark vilja, funkar det.
    Det finns en metod som heter "De 4 M-en" :D
    Mindre Mat Mer Motion.
    Handlar också om rätt sorts mat och den ska vara god. Du är så fin på fotot, så!
    Härligt med värme!
    Kram

    Svar: Väldigt smart med de tre M : en.Ganska så klokt med andra ord. Vi har börjat att motionera mera och ändrat på vår kost=)
    Här är det varmt nu men vi har haft lite lätta vindar. Vilket är skönt!!
    Trevlig kväll Gerd ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-05-27 | 19:33:57
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Pauline Hurtig säger:

    vad roligt!

    Svar: Det går framåt sakta men säkert.Härligt <3
    Biggeros

    2020-05-27 | 20:02:53
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
  • Jossus Travelpics säger:

    Vilket mysigt ställe!
    Så tråkigt att se restauranger och andra ställen så folktomma eller stängda. Kan nästan se framför mig hur det borde vara, fullt med folk som njuter av mat, dryck och den fina miljön.

    Svar: I Spanien brukar det var fullt och höga toner. Nu har denna restaurang precis öppnat igen. Du har rätt. Inget är sig likt. Visst kommer detta år bli annorlunda. Just att man måste hålla avstånd. Nu får vi gynna våra barer, restauranger och butiker.
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-05-27 | 21:14:54
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Ditte säger:

    Så trevligt för er att nu komma ut och besöka restauranger igen. Kan förstå att dte kan bli knepigt för många att komma igång igen. Men hoppas många kan lyckas.
    Grattis till viktminskningen! Bra jobbat.
    Här kör vi på att vi inte kan ta in mer än det vi gör av med var gäller kalorier. Fungerar bra. T.ex. Mer vin innebär mindre annat. Men man ska ta det man tycker är bra och som fungerar. Och det är ju milt sagt varierande.
    Bilden på dig är jättefin.
    Kram

    Svar: Ja, nu gäller det att stödja företag och all handel. Visst är det kul att se rörelser att komma igång. Man vill inget hellre. I med det att man rör sig så bidrar det till att man äter mindre och hälsosammare. Vin lite då och då är bara en njutning. Njuta bör man för att känna tillfredställning.Denna stil fungerar för min man och mig=)
    Kul att se resultat.
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-05-27 | 22:30:13
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • wiper säger:

    Vilket fantastiskt ställe. Där skulle jag vilja sitta och äta och som dit ta nåt gott att dricka ;). Vad bra kämpat detta med vikten. Du ser ju inte ut att ha nån övervikt alls. Jag håller också på att kämpa men jag har 18 kg övervikt. Snygg jumper/top

    Ha en fin dag
    Hälsning Malin

    Svar: La Terraza är ett väldigt mysigt ställe med ett stort utbud. Ja, det bättre att ta itu med vikten förr eller senare. Ger det resultat så får man en blodad tand. Lycka till du med=)Min top är köpt i en spansk affär Punto Roma med fina kvalitetskläder.
    Trevlig dag <3
    Biggeros

    2020-05-28 | 07:50:38
    Bloggadress: http://wiper.bloggplatsen.se
  • wiolettan säger:

    Bra gjort att gå ner i vikt så där. Det skulle jag behöva.
    Roligt att se dina fina bilder och få njuta av andra utsikter en stund.
    Fin du är på bilden och skönt och härligt ser det ut.
    Kram!

    Svar: Det gäller att gå ner sakta och säkert i vikt. LCHF stilen passar oss perfekt men det finns så många andra bra dieter/ stilar.Solrosorna blommar och fälten är gyllengula.
    Ha en riktigt trevlig helg och ta hand om dig ❤
    Kram
    Biggeros

    2020-05-28 | 10:36:40
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ama de casa säger:

    Grattis till viktnedgången! Den här karantänen har verkligen inte varit bra för min del när det kommer till vågen... Så mycket tröstätande av godis och annat som jag i normala fall undviker rätt duktigt. Och även fast det nu öppnat upp mer så köpte jag så sent som igår en påse med ostkrokar... Nåja. Imorgon e en annan dag :-D


    Svar: I morgon är en annan dag låter som du är en gedigen spanjorska=)Visst ska man leva här och nu. Vi känner att vi måste ta tag i vikten och konditionen nu och när vi nått vårt mål kan vi fira med lite gott. Vi festade innan på mycket sött och gott. Det har funkat bra att promenera och med viktminskning. Så nu kämpar vi vidare...
    Men, vem kan motstå OLW bågar?
    Trevlig helg <3
    Biggeros

    2020-05-28 | 10:55:22
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: