biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Jag håller ögonen på dig

Kategori: Spaniens Jerez

 
 
 
 
4 ögon som håller ögonen på mig och bevakar mig ute på den inglasade terassen och i vardagsrummet
Att ge akt på och vara på sin vakt är man även i dessa dagar när man håller avstånd från andra. Jag bevakar min situation till andra och ser till att skydda mig själv och andra från att bli smittad. Nu håller även polisen ett extra öga på oss och patrullerar på vägar och torg.
Det är inte lönt att käfta emot även om de har fel.
 
 Jag har putsat de höga inglasade fönstren på terassen.
Nu är det bara utsidan som ska putsas och på ovan våningen.
 
 
 
Nu har jag fått min specialitet som ska göra det lättare för mig att putsa rutorna samtidigt.
Ni ska veta hur många smarta lösningar jag har försökt med men har alltid lämnat streck efter sig.

 
 
Jag har invigt min trekantiga fönsterputs magnet.
Den funkar perfekt så nu ska jag bli färdig att putsa fönstren på ovanvåningen. 
 
Karantändag 64
 
 
Dessa rutor är putsade så nu är det bara regnet som ska upphöra så jag kan putsa resten av utsidan.
Nu är det uppehåll och solen letar sig ivrigt emellan de vita molnen.
 
 
På min morgonrunda håller jag ögonen på Mercadona bygget.
Jätte roligt att vi får en Mercadona på norra delen av Jerez
 
 
Jag hoppas att det även byggs till många fler parkeringar....
 
 
Min nagelbyggare på The Bliss har inte börjat att jobba ännu och jag bevakar läget utmed min promenad. 
 
 
Däremot köade folk med avstånd utanför Aldi och ville komma in och handla mat
 
 
Denna byggnation börjades att bygga långt innan pandemin så förhoppningsvis hann de flesta flytta in.
Än så länge har inte några butiker eller restauranger öppnats upp och tur var väl det.
 
 
Denna spännande butik som heter Farma aqua
( som är ganska så nyöppnad )  har jag bara passerat och undrar var som säljs där.
Hälsosamt vatten eller....
 
 
Som sagt jag håller ögonen på allt och alla.
Det gäller att inte att missa något.
Dessutom att vara nyfiken för allt nytt är något positivt. Dock inte att vara nosig såsom att lägga sig i andras privatliv.
 
 Tryck på bilden om ni vågar......
 
Så var varsamma för jag håller ögonen på er.....
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Observant och nyfiken är positivt när man använder det rätt men i vissa lägen kan det bli helt fel. Där gäller det att vi har fingertoppskänsla ;-)

    Allt som kan underlätta fönsterputsningen ska man ta hjälp av :D

    Kram och god lördag!

    Svar: Jag håller så med=)Med försiktighet ska man sakta fram med sin nyfikenhet.
    Alla hjälpmedel är bra.
    Trevlig lördag <3
    Här skiner solen
    Kram
    Biggeros

    2020-05-16 | 13:17:05
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Ja lovar kram Mamma ❤️

    Svar: Skämt och sidor men du vet att jag håller ögonen pp dig i dessa tider lite extra pga omsorgKram ❤
    Biggeros

    2020-05-16 | 13:30:26
  • Anette säger:

    Jag hatar att putsa fönster, det blir aldrig riktigt bra. Innan jag flyttade till Thailand hade jag en fönsterputsare som kom ett par gånger om året, tyvärr är han inte längre tillgänglig.
    Din magnet, hur funkar den?
    Tar till alla knep när det gäller fönsterputsning.
    Rena fönster är ju ens ögon ut 😊

    Svar: Ja, jag trodde att ens ögon speglade sin personlighet ut. Jag köper det att rena fönster är ens ögon ut=) Jag gillar dessvärre inte att putsa fönster och stryka. Jag hittar tyvärr ingen som kan hjälpa mig att fixa mina fönster. Alla hjälpmedel är bra.
    Trevlig helg <3
    Ps. Jag ska berätta mer om mitt kap=)
    Biggeros

    2020-05-16 | 16:17:13
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Kul att den där fönsterputsargrejen funkar! Har sett reklam för den någonstans för ett bra tag sedan, minns inte var, kanske Pinterest.

    Gillar inte att tvätta fönster, borde kanske göra det för fåglar har splattat ned och det var läääänge sedan jag tvättade.

    Ha en fin helg!

    Svar: Jag har nog aldrig lejt bort tjänsten så jag kämpar på att putsa fönster själv. Många lejer bort städning såsom fönsterputs. Helt okej=)Den här manicken verkar funka så jag ska prova imorgon när det inte regnar=)
    Trevlig helg till dig med <3
    Biggeros

    2020-05-16 | 18:04:24
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • petra säger:

    Klart man är nyfiken, men vad duktig du är som putsar o grejar , vilken smart skrapa ,jag är expert på ränder när jag tvättar mina .kramar

    Svar: Ja, jag är ju inte förtjust i dessa ränder när man måste återputsa igen. Denna manick är väldigt smart men på videon går det väldigt snabbt. Kram till dig med vännen <3
    Biggeros

    2020-05-16 | 18:55:19
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Pauline Hurtig säger:

    vad fint med påfågelöga :D

    Svar: Visst är de fina. Såg du alla 4?Ha en riktigt fin kväll <3
    Biggeros

    2020-05-16 | 19:58:41
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
  • Mirjam säger:

    Jo, nog är det skillnad på att vara nyfiken eller ...... nyfiken, ja du förstår :) Jag kan bli galen på vissa människor som är nyfikna på ett otäckt sätt, sen att vara nyfiken för att t.ex lära sig nåt nytt, då är det ju positivt. Nu blev jag väldigt nyfiken på den där fönstertvättargrejen!
    Ha det så gott :)

    Svar: Ja, precis man kan vara nyfiken på olika sätt.Ja, jag gillar heller inte människor som är allmänt nyfikna.
    Jag tycker att man borde vara lite nyfiken för nyheter=)
    Jag kommer rapportera mer om mannicken till fönsterputs. Den verkar vara positiv.
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-05-16 | 22:12:25
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Karin Eklund säger:

    Både trevliga och mindre trevliga ögon (men vissa också nödvändiga) skriver du om idag. Påfågelsfjädrarna är läckra. Tänk hur naturen är skaffad. Genialt.
    Den trekantiga fönsterputsmagneten ser verkligen intressant ut.
    Grattis till Mercadonan på kommande. Det händer positiva saker trots allt, det rör på sig i rätt riktning.
    Ha det fint på alla sätt och vis!
    Kram

    Svar: Ja, de sista ögonen hade jag inte velat att möta i en mörk skog. Visst är det bra att vara nyfiken och vaksam.Gillar dessa påfågelfjädrar.
    Jag återkommer ännu en gång hur jag tycker magnet fönsterputsaren fungerar.
    Mercadona arbete kommer även en uppföljare vid ett annat inlägg.
    Idag är det söndag och solsken.
    Trevlig söndag Karin <3
    Biggeros

    2020-05-17 | 08:55:18
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Marbellatanten säger:

    Vilken smart fönsterputsgrej! Som sådan där som man har till akvarie på ett ungefär.

    Måste spana efter en sådan nu :-D

    Svar: Ja, har beställt den genom Amazon och de har gjort reklam för den. Jag har haft vissa svårigheter att putsa på utsidan av rutorna.
    Godkväll <3
    Biggeros

    2020-05-17 | 22:37:17
    Bloggadress: http://nouw.com/marbellatanten

Kommentera inlägget här: