biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Liv och lust

Kategori: Spaniens Ecija

 
Igår var det liv och rörelser i San Pablo parken utmed vårt hotell. Då menar jag tävlingar för alla åldersgrupper för barn allt från sparkcykel till motionscykel i hög decibel av musik. Jag trodde det var festarrengemang på hotellet. Ljudet studsade från en vägg till en annan på hotellets bakgård. Jag hade dock inga planer att gå min dagliga PW i parken pga av vimlet. Det blev en runda utmed parken och in till Ecijas gågator.
 
När jag blickar tillbaka 3 1/2 år i tiden var denna park en av mina rehabilitering alternativ att komma tillbaka  en lång och kämpig tid från hjärnhinneflammation.
 
Jag var tvungen att få tillbaka min kondition och stärka både mitt fysiska/ psykiska tillstånd efter sjukdomen.
 
Nu pratar vi även om ett annat farligt virus.
Dock var det inte en bakteriell meningit och jag har haft turen med mig att jag inte fått några men efteråt.
 
Tänk så sårbar man kan bli efteråt.
Det tog lång tid innan jag ens kunde prata om mitt sjukhustillstånd. Min man stöttade mig i mångt och mycket och han var även min psykolog. Det hjälpte även honom till viss del att prata om mitt tillstånd för att vi skulle kunna gå vidare.
 
Min man är en klippa och min stöttepelare. Jag är hans stöttepelare i väder och vind. Man jobbar som ett team när man är gifta och är där för varandra i ur och skur vad som än händer på livets stege.
Oj, vad djup jag blev!
Skönt att få skriva av sig ibland.
Denna park är en genomgång som leder med fordon eller gång från en del till en annan.
Många använder den till att göra sin dagliga fysiska träning
Andra rastar sin fyrbenta vän.
Även träffas man för att konversera och umgås. Barn leker i lekparken och dagarbetare pular med trädgårdsarbete. Duvorna matas med brödbitar från igårdagen. Några sitter i relaxläge och dricker en kall.
 
 
Den lilla byggnaden som ligger i mitten av parken har öppnats för försäljning av förfriskningar och Kaffe/Te.
 
 
Så denna park har många besökare/ dag och hålls efter dagligen.
Bra jobbat!!!

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Hjärnhinneinflammation är inte att leka med så jag förstår att det tog tid med återhämtningen. Vi valde att vaccinera våra barn mot det.

    Kram och god söndag!

    Svar: Vi vaccinerade även våra barn mot mengit. Nej, det var en pärs att återhämta sig. Är man envis som jag är så gick det fort att få tillbaka krafter. Trevlig söndag även till dig <3Kram
    Biggeros

    2020-03-08 | 13:29:32
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Tove Olberg säger:

    Kände på mig att det var något fint och tufft i ditt inlägg i dag så jag klickade in mig. Att återhämta sig, bygga upp sig på nytt känns igen, som barn hade jag polio med förlamad höger sida så jag fick lära mig gå. Med utmattningssyndrom finns det också en långsam återhämtning. Tycker så mycket om bekrivningen av er kärlek, hur ni stöttar varann. Varm kram

    Svar: Så härligt att du kommer på besök en och annan gång på min blogg🤗Då vet du vad det vill säga att återhämta sig och kämpa sig fram. All eloge till dig!!
    Det gäller att ha en stark vilja och kämparglöd. Även människor omkring en som stöttar. Min man var en av dem och han pushade mig framåt med både glimt i ögat och allvar. Man förstår inte allvaret förrän efteråt men det gäller att titta framåt och inte älta i det förgågna <3
    Min man är min hjälte och min bättre hälft ❤
    Trevlig kväll och kram till dig med =)
    Biggeros

    2020-03-08 | 14:57:27
  • Netti Starby säger:

    Nej vad tråkigt och vad du har gått igenom. Men så skönt att du har en sådan bra make som stöttade dig under hela perioden. <3 Kramis

    Svar: Det är inte förrän man hamnar i en kris av något slag som man verkligen ser vilka i sin närhet som ställer upp. Det gäller även vid skilsmässa och bortgång av anhörig. Min man är min hjälte<3Kram
    Biggeros

    2020-03-08 | 16:36:30
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Har det redan gått över tre år! Jisses! Skönt att du har haft din man där genom det hela, att ni har stöttat varandra. Det kan vara nog så viktigt att bara prata om det just när tankar ploppar upp och det kan de göra långt efteråt.

    Vackert med de målade växterna! Och så gillar jag blommorna i fontänen, jättefint!

    Svar: Visst är man extra sårbar när man går igenom en kris. Då är det bra att ha en förstående man/kvinna vid sin sida <3Du har ett gott öga till blommor. Levande såsom konstblommor. Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-03-08 | 17:03:57
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Ullie säger:

    nej men ja gumman et hade jag glömt åh så bra du blev frisk igen
    men det är så skönt när mannen är ens stöttepelare som alltid hjälper stöttar o allt hade inte klarat mej utan
    vilken lycka i har dem .
    STOR kraM kram fina vännen

    Svar: Det är så det ska vara att vi ställer upp för varandra (ett par) när något händer. I nöd och lust tills döden skiljer oss åt <3
    Trevlig måndag vännen
    Kram
    Biggeros

    2020-03-08 | 22:42:09
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: