biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sol i sinnet

Kategori: La Casa

 
Jag kallar denna plats för Balobashyddan och den har blivit utsmyckad med vita stenar i bottnen, prydd med belysning och inoljad.
Här står vi ofta och tar ett liten fördrink innan kvällsmat. Därmed skyddar oss från solen.
 
Karantändag 89
 
Igår komr dubbelgarderob upp med hjälp av Mr U och nu kan jag lasta in julsaker och träningssaker.
 
 
Min fina porslinsblomma trivs som fisken.
Den blommar som bäst nu och den är planterad i samma kruka som paradisträdet. De är ett troget par.
Precis som min man och jag.
Har man hängt ihop i 32 år så känner man varandra ganska bra.
Låt nu göra en jämförelse
Låt nu säga att jag är porslinsblomman med en kreativläggning och praktisk i det mesta.
 Mr U en ambitiös och arbetsam person som arbetar och strävar efter att överleva samt lite till.
Han är den som bidrar med den ekonomiska biten och jag är den praktiska personen och ser till att sociala nätverket sköts inom rimlig gräns.
Nästa år har vi silverbröllop
Vi får se vad vi planerar att göra ihop.
 
Det känns inte som om man kan planera i år vad vi ska göra
nästa år.
 
Nästa år kommer bli ett år att ta igen socialt nätverk med nära och kära.
 
Det känns lite som om vi har ett år förlorat med besök och resor.
 
 
Sol ute sol inne sol i sinnet
 
 

Kommentarer

  • Sandra (sandifighter) säger:

    32 år, ja då lär man känna varandra. Man har stått ut med mycket i både vått och torrt kan jag tänka mig. Vi är bara inne på vår 16:e år som par och bara det tycker jag är bra, bland alla skilsmässor osv. 32 år känns avlägset, men jag hoppas att jag och maken är tillsammans då med så vi får uppleva den dagen. Älskar bordet förresten.

    Svar: 16 år tillsammans är även en lång tid och det gäller att prata/ lyssna sig igenom förhållandet. Visst har vi tampats i många länder tillsammans och isär. Vi är mest starka tillsammans=)Bordet är nu fritt för fight ytterligare år med oss.
    Trevlig kväll <3
    Biggeros

    2020-06-11 | 12:10:25
    Bloggadress: http://sandifighter.se
  • Emma Engström säger:

    Porslinsblommor tycker jag gör sig himla fint på "rätt" ställen, det är ändå en upplyftande detalj som i rabatter och trädgårdar! Stor fördel att man inte behöver vattna haha :D KRAM

    Svar: Jag har haft porslinsblomman som flicka och denna är en stickling från moderblomman=)Den hänger med var jag än befinner mig i världen. De är även tåliga <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-11 | 12:28:01
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Marie säger:

    Solrosen är solen värmen och sommaren. Det är vackert med vit singel jag har det själv i min trädgård i alla rabatterna. Kram Mamma ❤️

    Svar: Solrosen för mig symboliserar sommaren. Otroligt fin blomma. Här finns ängar av solrosor. Visst görs sig vita stenar till gröna växter. Snygg markbeläggning=)Trevlig kväll ❤
    Biggeros

    2020-06-11 | 18:30:32
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, det gäller att komplettera! Vi har varit tillsammans i 32 år men endast gifta i 11.

    Tänk inte på året som förlorat! Tänk hur mycket nytt du har lärt dig och hur mycket annorlunda situationer du har varit med om istället. Med all respekt för dem som på olika sätt har drabbats - eller kommer att göra det - av denna pandemi så är det också intressant att se hur man försöker hitta mer eller mindre bra lösningar på nya situationer.

    Och tänk på allt du har fått gjort hemma! Var stolt över att du klarat träning så fint!

    Själv gläds jag över alla böcker jag har läst! Haha! Gu vad jag är slapp ...

    Svar: Du är så klok min vän=)Vi har lärt oss mycket av detta men vi är inte oroliga. Det har funkat bra för oss. Jag förstår att det kan vara jobbigt att sitta i karantän för andra. Visst får man en tankeställare. Livet är inte som en klackspark. Tänk så mycket vi har fått gjort som du säger och har ångan uppe med träning/ kost.
    Jagvhar inte läst en bok men däremot har jag lagat mycket nyttig mat och handarbetat.
    Härligt att även få slappa sig igenom livet lite då och då.
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-11 | 18:51:22
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Ditte säger:

    Ja, det är ju svårt att planera så mycket just nu. Man får se vad som händer. Men tänka är ju fritt. Tack och lov. En fin liknelse mellan dig som porslinsblomma och maken. Och visst kompletterar ni varandra,
    Kram!

    Svar: Vi är som ett praktpar. Vi avläser varandra och kompletterar verkligen varandra. Vi är motsatsen tillvarandra men ändå behöver vi varandra. Vi tar en dag i taget. Planera får vi göra när vi vet mer. Nu saknar jag bara mina närmaste oerhört mycket. Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-11 | 21:13:53
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Carolina säger:

    Fint när man håller ihop med sin käraste så länge! :D

    Svar: Vi är ett riktigt praktpar som håller ihop i vått och torrt <3Kram
    Biggeros

    2020-06-11 | 21:34:08
    Bloggadress: http://knaset.com
  • Anonym säger:

    Åh va härligt det låter kul att fira kärleken <3 o visst har mkt att ta igen ..önskar dig en skön fredag kram vännen

    Evas blogg

    Svar: Ja, vi kommer ta en dag i sänder och inte planera något i den närmaste framtid. Först och främst blir det många besök till nära och kära i Sverige. Sedan var framtiden utvisa.
    Kärleken bör firas varje dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-12 | 09:53:03

Kommentera inlägget här: