biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lady Bump

Kategori: Min Musik

 
Igår på Sveriges nationaldag inledde vi dagen med en kort promenad till El Corte Ingles för vi skulle köpa varsin keps. Det är första gången jag besökte stormarknaden efter lockdown. 
Det blev keps och lite annat.
 
 
Keps/ hatt bör man ha när man ska gå långt i värmen. Det var 27 grader som varmast igår. Det är ingenting jämfört under högsäsongen då det är från 40 grader och uppåt.
 
Karantändag 85
 
Jag säger därmed som politikerna brukar att en viss korrigering bör göras. Vilket jag gjorde med karantän dagarna som jag har missat med en eller två. 
Min såsom Sydkustens fakta bör nu stämma överens. 
Det är inte lätt att hålla reda på dessa dagar under lockdown.
 
Imorgon går vi in i Fas 3 vilket även ca 53 % av hela Spanien går in i.
Det innebär ytterligare frihet med begränsning av antal.
Dessutom kan vi motionera fritt i alla åldersgrupper. Avstånd och noggrann hygien gäller fortfarande.
Vilket jag tycker är bra.
 
Jag säger fortfarande att vi bör ta hänsyn till sjukvården och vara försiktiga.
Inga onödiga upplopp såsom manifestationer, stora arrangemang, stora fester och konserter.
Protester kan alltid visas via digitala medel.
 
När man själv har jobbat inom vården så känner man extra passion och omsorg för att vården/ vårdpersonalen  ska fungera utan kaos.
 
Vilket vinnarkoncept.
Den hamnar på min tiotop LCHF lista.
Mr U som är smörgåstårta älskare gillade verkligen denna tårta.
Så denna lyxiga rätt kommer även hamna på midsommar delikatess bordet.
 
 Jag lättar fortfarande på hekton genom att äta rätt och röra på mig mer.
Sakta men säkert bumpar jag loss kilon.

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Det är verkligen smart att använda keps i värmen och vad gott med skagentårta. :-D Kramis

    Svar: Jag är väl inte kepstypen men ibland behövs det att skydda huvudet. Skagentårtan var en höjdare <3Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 16:16:10
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Mirjam säger:

    40 grader och UPPÅT!!!! Då hade jag dånat....lätt...
    Det hade nog inte hjälpt med keps ;) Jag är inte heller speciellt imponerad av demonstrationerna och protesterna som förekommer, så onödigt att riskera flera liv.... :(
    Skagentårtan ser underbart god ut, så den måste jag spara receptet på, tack för det :)
    Ha en fortsatt fin söndag, där nere
    Kram!

    Svar: 40 grader och uppåt ligger man i poolen eller sitter i skuggan.Nej, det är så tokigt vad som händer just nu i Världen. Man blir både orolig och arg.
    Tårtan är jätte god !!
    Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 16:17:57
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Marie säger:

    Ser jättegott ut.

    Svar: Den var jätte smarrig och den räckte till även till ett mål idag=)Hoppas att allt är bra och en stor kram ❤
    Biggeros

    2020-06-07 | 16:25:00
  • Znogge säger:

    Med tanke på kommande värme är det läge att vara utrustad med keps!
    Så god smörgåstårtan såg ut och grattis till förlusten av kilon. Bra jobbat :D

    Kram

    Svar: Man är tvungen att skydda huvudet i hettan.Tårtan var jättegod och det funkar att gå ner lite i taget <3
    Hoppas att din helg har varit fin
    Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 16:27:42
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Lady Bump! Haha, du är rolig du! Bra att ni hittat en metod som funkar för er, det är ju viktigt att det inte bara blir att gnaga på en morot antar jag.

    Keps är bra, brukar använda det när jag städar poolen. Hatt när jag läser. Men jag är dålig på att skydda huvudet om vi rör oss utanför huset. Måste nog skärpa mig. Fast vi har sällan så varmt egentligen. Men solen är stark ändå, måste akta min panna framför allt.

    Ha en fin söndagskväll! Nu måste jag se vad som trillar ur kylen, har ingen aning om vad vi ska äta.

    Svar: Ja, eller hur med Lady Bump var det gamla goda tider =DJag ska även bli bättre och använda hatt=)
    Det är väldigt snyggt!
    Här kan det bli otroligt varmt i Augusti =0
    Spännande att se vad du hittar i dina gömmor...
    Biggeros

    2020-06-07 | 17:45:31
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Gerd säger:

    Smörgåstårta kan vara förrädisk, så det var väl bra med ett vinnande recept!
    Ja, huvudbonad behövs vid dessa höga grader. Dem får vi aldrig här men jag har varit med om dem utomlands.
    Trevlig kväll, kram!

    Svar: Du ska verkligen testa den du som är duktig i matlagning. Skydd för huvudet är ett säkert kort i Spanien.
    Jag kan byta med en snygg hatt vilket är stiligt.
    Trevlig kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 21:07:46
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Ullie säger:

    hej lady bump
    ja det har ja me alltid då vi är utomlands behövvvs ju

    Svar: Yes, Lady Bump på slutet av 70 - talet sjungs många gånger och till Tina Charles ( I love to love). Härliga tider=)
    Ja, håll i hatten när värmen gassar. Här kan bli väldans varmt.
    God kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-07 | 21:51:45
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Hilma Eklund säger:

    Gud så länge ni varit i karantän nu... men ni verkar ha det bra, hoppas ni får en fin start på nya veckan! Kram ❤️

    Svar: Vi har det bra och det går ingen nöd pp oss under karantän och mer frihet.Trevlig måndag <3
    Biggeros

    2020-06-08 | 07:30:24
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma
  • Anonym säger:

    Låter gott den har jag inte testat, var det svårt att göra brödet? ja det finn så mkt gott hos henne ...kram vännen

    Evas blogg

    Svar: Tårtan var god med mycket goda ingredienser. Bottnen ska stå i ugnen i 40 minuter och tårtan därefter i 6 timmar=)
    Värt att testa och en bra midsommar tårta.
    Jag bytte ut fänkål till anis och tog hälften laxmjukost ( Filadelfiaost) och hälften normal mjukost.
    Kram <3
    Biggeros

    2020-06-08 | 10:32:10
  • Ama de casa säger:

    Nej, reglerna är verkligen inte lätta att hålla koll på. Det som främst gäller enligt mig är "sunt förnuft". Det kommer man långt på.
    Själva är vi kvar i Fas 2, men idag ska tydligen stränderna öppnas här i Torrevieja. Och nu regnar det... Typiskt va? Oss stör det inte för vi är inte så badiga av oss, men andra är nog bra badsugna. Fast vädret gör kanske att starten går lugnare och förnuftigare till :-)

    Svar: Troligtvis så går det lungt fram vid stränderna. Visst är det typiskt att det är trist väder.Visst håller jag med att man ska ha sunt förnuft. Ha en god kväll <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-08 | 11:16:52
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Åhh så varmt vill jag också ha det, helt underbart!! Tycker verkligen vi ska ta hänsyn till vården och allt nu, ta ansvar liksom! Kloka tankar du har ❤️

    Svar: Ännu har inte den riktiga varmen kommit. Just nu är det skönt=)Ja, jag tycker även att vi ska ta hänsyn till vården och personal som kämpar för våra liv. Annars är som vi spottar på dem.
    Tack vännen för att du står upp <3
    Biggeros

    2020-06-08 | 14:02:20
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Orsakullan mamma vid 20, porslin, pudelmamma & specialpedagog säger:

    Håller med dig gällande demonstrationerna, det känns helt galet också att folk ska stå så där och utsätta andra för smitta? Folk har slutat fatta allvarligt känns det som :(.

    Svar: Ja, jag känner mig så frustrerande och besviken när människor bara struntar i restriktioner ochvintectar ansvar. Härligt att höra att det är fler som känner likadant <3Kram
    Biggeros

    2020-06-08 | 14:55:09
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Ditte säger:

    Bar att ni fick tag på kepsar och med "lång skärm"- Nog så viktigt att skydda ansiktet mot solen. Ja, hela kroppen förstås. Har alltid keps i Spanien och här hemma sommartid. Sitter jag still blir det hatt.
    Jag har ett recept till smörgåstårta som påminner om detta. Men utan gelatin. Är inte så förtjust i just det.
    Skönt nu med lite mer frihet. Helt klart.
    Önskar er fortsatt fina dagar.
    kram

    Svar: Ja, i dessa varma tider behövs att skydda huvudet. Hattbonad är snyggare så jag föredrar även i stillasittande aktiviteter. Tårtan är ett säkert recept som påminner om smörgåstårta men utan bröd. Otroligt gott och passande till midsommar <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-08 | 20:06:35
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Ullie säger:

    Tusen Tack fina gumms <3
    arit med maken lite på jobbet iddag så trött o fryser så natti nu i hörs i morg kram

    Svar: Härligt att du har haft en bra födelsedag och hunnit med att vara på ditt jobb. Trist att det är kallt. Hoppas på värme<3Kram
    Biggeros

    2020-06-08 | 21:56:34
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Stina säger:

    Hej
    Hittade din blogg av en slump. Intressant hur ni har det med restrektioner mm i Spanien.

    Hit kommer jag gärna igen och läser.

    Välkommen till min blogg som är en blandad kompott av mitt liv med resor, konst och Thailand
    Hälsningar Stina

    https://stinazresor.blogspot.com/?m=1

    Svar: Välkommen hit och spännande att få läsa din blogg. Alltid lika roligt att få nya bekantskaper =)Ja, vi har det mest strängaste regler i Spanien av alla länder. Det fungerar. Nu har vi mer frihet med försiktighet. Ha en bra dag Stina <3Kram
    Biggeros

    2020-06-09 | 08:06:39
  • Veiken säger:

    Den smörgåstårtan verkar vara helt i min smak. MUMS!
    Självklart ska du ha något på huvudet när det blir för varmt. 40 grader och mer är i det varmaste laget även för mig! Det brukar ligga runt 36 när vi åker till Sverige från vårt Thailand.
    Ett stort grattis till viktminskningen... det är inte lätt, men det går om man ger sig den på det! Lycka till med resten. Det kan inte vara så mycket va?
    Kramar

    Svar: Smörgåstårta gillas men denna är en LCHF Skagentårta och påminner om smörgåstårta utan bröd. Så fräsch och lyxigt god!Värt att testa=)
    Här kan det bli väldigt varmt så det gäller att finna skugga och ha hatt på. Nu är det ganska så lagom temperaturer. Tur man har en pool=)
    Annars har jag ett antal kilo att gå ner men det får ta den tiden det tar.
    Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-09 | 08:59:12
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Heléna säger:

    Riktigt bra att skydda huvudet i värmen - så lätt att det blir för varmt annars. Härligt att du hittade både en keps och lite annat. Hoppas du får en riktigt fin och mysig tisdag vännen! Härligt att du bumpar vidare 😆 Jag har tappat drygt 5 kg nu så sakta men säkert här också. Stor kram vännen och ta hand om dig 💖

    2020-06-09 | 11:26:26
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • Mia Ahlstrand säger:

    Klokt med keps eller hatt i värmen. Förr hade jag bara det när jag var på semester men nu får jag oftare och oftare använda det även här hemma. Väldigt känslig för värme. Och grattis till viktminskningen, bra jobbat. Glömde förresten skriva i förra inlägget om hägern. De är så fina och vi har en vid stranden här, såg honom senast i morse.

    Svar: Visst är det fascinerande att få syn på häger eller storkar. De är så ståtliga!Här är det alltid varmt så det är väldigt viktigt att skydda huvudet. Speciellt när man vandrar långt=)
    Ja, jag minskar sakta men säkert. Det är så det ska vara. Skynda låmgsamt så jag inte ökar på kilon som jag redan har tappat.
    Trevlig dag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-06-10 | 14:28:49
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • Hilma Eklund säger:

    Gud så länge ni varit i karantän nu... men ni verkar ha det bra, hoppas ni får en fin start på nya veckan! Kram ❤️

    Svar: Vi är inte i karantän nu utan i normalitet. Vi får ändå följa restriktioner tills vaccin kommer. Att hålla distans, använda handsprit och munskydd har blivit vår vardag nu=)Kram
    Biggeros

    2020-07-10 | 18:52:17
    Bloggadress: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här: