biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Min korkek

Kategori: Spaniens Jerez

 
Ni som kommer ihåg min stora välvuxna kaktus som jag var tvungen att klippa/ skära ner till en stubbe.
 
 
Den bredde ut sig både på längden och bredden.
Den växer nu och frodas men i full fart.
Det är bara frågan när jag behöver klippa den igen.......
 
 
Aloe Veran flyttades till kruka och har stadgat sig.
Dock inte med kaktusen för i dessa tider håller alla avstånd.
 
 
Jag behöver även klippa mig för jag börjar se ut som värsta "grottbjörnens folk" dvs vild och vacker.
Det värsta är när vi alla släpps ut  från våra iden
( lockdown  ) så ockuperar vi alla salonger samtidigt.
Det är ju inte alls bra med tanke på  att vi måste hålla avstånd från folksamlingar.
Appråpå att klippa sig.....
Min man önskar sig en klipptid....
En perfekt present under karantän är att jag klipper till honom rejält.
Han fyller nämligen år om några dagar så då passar det perfekt att ge en massage och klipptid.
Han ska även få hans favoritmeny och en tårta.
Med tanke på att jag inte kan köpa någon present till min man i dessa tider så får jag ta till min fantasi och agera med mina magiska händer.
 
⬇️Klicka på bilden⬇️
 
Karantändag 34
 
Det första jag kommer att göra är att ta bilen till närmaste naturreservat.
Ta med en picnickorg full av läckerheter och njuta av friheten utan en Kotte i min närhet förutom min stora Korkek som är min trygghet när åskan går.
Just den Eken som jag känner mig som tryggast och kan luta mig tillbaka mot när det är som värst.
Såsom vid sjukdom eller i värsta Coronakrisen.
Kalla det vad ni vill men det är min Klippa i vått och torrt.

Kommentarer

  • Heléna säger:

    Det låter härligt med en picknickkorg under en korkek - får hoppas på att det kan bli av snart!
    Så fantastiska växter du har - de trivs verkligen hos dig!
    Hoppas du får en riktigt fin fredag vännen och ta väl hand om dig! Kram 💖

    Svar: Ja, det tar tid att experimentera bland växter vilken som passar bäst i torrt ökenklimat.Vi ska även byta till palmer på baksidan, växter som står i stora krukor just nu. Älskar att pula i trädgården=)
    Nu längtar jag efter frihet och att få promenera i naturen.
    Tack, min vän för att du är så omtänksam <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-17 | 12:15:25
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • znogge säger:

    Jag förstår verkligen att ni längtar efter friheten. Att bara få köra i väg på en picknick vilket var en självklarhet för men en utopi för er just nu. Hoppas eländet tar slut fortare än fort.

    Kram och ha en så bra fredag som det bara går!

    Svar: Jag hoppas att snart eländet är över.Längtar att få släppas ut i de fria.
    Trevlig helg <3
    Kramar
    Biggeros

    2020-04-17 | 12:47:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Ja alla tror jag att snart Corona är över förstår att Ni längtar ut i det fria tills dess får Ni vara i Eran trädgård som är paradiset jag själv tycker att det är mycket jobbigt. Ta väl hand om Er och jag längtar jätte mycket efter dig och saknar dig så mycket puss och kram från Mamma ❤️

    Svar: Tyvärr lär vi få sitta längre i karantän. Troligtvis till den 11/5Hoppas att man snart kan utnyttja poolen.
    Skönt att trädgården är liten och perfekt för små promenader =)
    Saknar dig och mina döttrar <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-17 | 13:59:45
  • Gerd säger:

    Jag tror jag förstår dig!
    Vilken härlig kaktus och den aloe veran var inte dum. Jag har flera stycken men de blommar inte för mig, men är väldigt tacksamma.
    Hoppas detta eländet är över snart. Jag är också långhårig, kan snart sätta tofs.
    Svar: en liten förklaring på min blogg om dotterns IVA. Vi föräldrar var ju med henne, men man var isolerad från omvärlden.

    Fredagskram!

    Svar: Vår Aloe Vera blommar jätte ofta och trivs bra där den står=)Ja, jag är ovanligt långhårig och behöver att bleka håret. Jag får ha tålamod. Det är inget som är jätte viktigt. Nu vill jag bara komma ut i friheten.
    Det är jobbiga minnen att blicka tillbaka när din dotter var sjuk och låg på IVA. Åtminstone att ni fick supporta vid hennes sida <3
    Jag vet vad det vill säga eller min man när jag låg på IVA i lång tid för Meningit. Då mina flickor och mor/far och anhöriga var oroliga från avstånd. Det är 3 1/2 år sedan. Tiden går fort. Nu vill vi bara att nära och kära håller sig friska.
    Ta hand om dig Gerd och fredagskram <3
    Biggeros

    2020-04-17 | 17:21:06
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Anette säger:

    Hahaha, klipp till honom bara.
    Trevlig helg 😊

    Svar: På ett eller annat sätt ska jag klippa till honom=)Haha, men klippa till med saxen =)
    Trevlig helg!!
    Biggeros

    2020-04-17 | 21:46:18
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Åh förstår att det lär bli rusning till att få fixa håret och även annat när ni släpps ut igen. Hur ser det ut på den fronten för er, är det något datum eller är det ovisshet fortfarande?

    Svar: Alla vill ju till frissan och tandläkaren samtidigt.Man sitter inte i sjön.
    26/4 är fortfarande det datumet som gäller. Sedan krävs nog strikta regler av föriktighet.
    Trevlig lördag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-17 | 23:24:11
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Karin Eklund säger:

    Praktiska detaljer som att klippa håret tänker man inte på så där i allmänhet. Man gör det bara när man behöver göra det. Men så kommer corontänen och då blir allt annorlunda. Här får våra frisörer fortfarande hålla öppet, så jag passade på att klippa mig senaste vecka. Lite märkligt kändes det nog, för frissan var inte skyddad alls. Kanske för att vi här på Åland inte har haft många konstaterade fall, bara 10 lindriga tillsvidare och ett intensivfall men vi har samhällssmitta, vi vet inte vem som bär på den otrevliga gästen. Jag tvättade mig extra mycket efter klippningen och försökte hålla avstånd så gott det går att göra det när någon klipper en.
    Jag ser att det blir förlängning på er karantän. Vad säger man? Hoppas ni hittar på något trevligt i alla fall att fördriva tiden på.
    Så fina växter du har, verkligen fina!
    Ha en trevlig helg!
    Och en stor styrkekram på det för att orka vara karantänad!

    Svar: Ja, ni har ju inte många fall på Åland=)Visst tycker man väl att människor bör skydda sig när man jobbar med mycket människor.
    Då kommer det där med att ta sitt egna ansvar fram. Bra gjort!!
    Jag har testat mig fram att se vilka växter som överlever i ökenklimat med sparsam bevattning.
    Palmer och kaktusar.
    Trevlig lördag <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-18 | 08:10:16
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: