biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Finskor

Kategori: Spaniens Jerez

 
Som ni kanske vet älskar jag skor.
Alla typer av skor som pryder foten.
Igår gallrade jag ut bland mina skor. 
10 par skor som ska få nya fötter
 
 
Promenadskor, strandskor, fin skor
( och inte finskor) vardagsskor och två tuffa högklackade boots.
 
Så nu kan jag fylla på 10 par nya skor
 
 
Fördelen att sitta i karantän är att dra in på alla förhastade köp.
 
 
 
 
Jag har även sorterat ut kläder som ska skänkas och annat som ska slängas.
 
 
Karantändag 39
 
Det känns så skönt att gallra ut.
Just nu körs lakan och madrassöverdrag i tvättmaskinen.
Sedan har jag dammsugit madrasserna.
 
Var får jag all denna energi ifrån......
 
 
Som ni vet går vi runt i vår trädgård nästan varje dag
3000 steg, 100 steg/ minut i 25 minuter.
Det kan bli ett Maraton under en karantänperiod.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mirjam säger:

    Tyvärr så finns det nätbutiker har jag upptäckt! Ujujuj....inte bra alls ;) Vad duktiga ni är med era trädgårdspromenader!

    Svar: Vi har lyckats hålla oss ifrån nätbutiker=)Idag blev det ingen promenad men imorgon får vi köra dubbla. Vi njöt idag av det fina vädret<3
    Biggeros

    2020-04-22 | 17:12:40
    Bloggadress: http://tanthuset.blogg.se
  • Znogge säger:

    Alla restriktioner gör nog att många shoppar betydligt mindre nu. Bra för den egna ekonomin men affärerna faller som käglor...

    Skönt att få rensat ut i alla fall. Jag gör det ganska så regelbundet och det känns bra.

    Kram och god kväll!

    Svar: Det är ju ett problem att butiker och företag går i konkurs. Vilken tråkig utveckling =(Just nu är jag inte i behov av skor, väskor och kläder inom låsta dörrar. Därefter är det viktigt att stötta de lokala företagen i sitt land.
    Visst är det bra att gallra bort saker titt som tätt
    Ha en bra dag
    Kram
    Biggeros

    2020-04-22 | 18:14:17
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Gerd säger:

    Bra gjort av dig! Jag brukar också gallra. Under årens lopp har jag/vi skänkt massvis med kläder, möbler och andra grejor till Frälsis och annan Second Hand.
    Numera skänker jag till Kvinnojouren.
    Det känns gott att sortera ut och att någon annan kan få glädje av det som inte passar mig längre. Jag är väldigt rädd om mina tillhörigheter men ibland ändrar kroppen form och då faller det sig naturligt att ge bort.
    Lyckosam glädje i coronatider!
    Kram!

    Svar: Jag gillar att skänka bort till organisationer och de som är behövande. Det känns som man gör något gott och att det hamnar i rätt händer=)Jätte bra gest av dig att skänka även möbler till kvinnojouren=)
    Tur att även finns second hand!!
    Ta hand om dig
    Kram 🙏
    Biggeros

    2020-04-22 | 19:51:35
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Heléna säger:

    Visst är det skönt att rensa ut! Jag har varit nere i soprummet flera rundor med skräp den senaste veckan och jag har packat ner allt från porslin till kläder som ska skänkas till second hand vartefter.
    När jag läste din rubrik så tänkt jag direkt - Ska hon skriva om finska kvinnor??? Hahahahahaa... men nu förstår jag ju att det var fina skor som inlägget gällde 😁
    Hoppas du får en underbar kväll! Kram vännen och ta hand om dig 💖💖💖

    Svar: Ja, det var roligt att du noterade finskor=)Tänk vad mycket ord/ rubriker som kan bli tvetydiga....
    Ennrubrik säger väldigt mycket och lockar ögat. Så du har även gallrat bland dina grejer=)
    Tänk vad det städas bland sina skåp nu för tiden. Är det för man sitter i karantän eller är det bara ren vårstädning......
    Ha det bra och krya på dig <3
    Kram
    Biggeros

    2020-04-22 | 19:56:26
    Bloggadress: http://lehdla.blogg.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ säger:

    Haha jösses, jag tänker att ni i karantän kommer ha skinande rena hem utan massa saker kvar som ni inte behöver efter detta ;D . Sedan alla steg du får till imponerar mig, det är ändå bra jobbat det i karantän :).

    Svar: Ja, jag tänkte just på det vännen. Städat och rent i alla hem under karantän=)Det är ju en av sysslorna man tillämpar ofta. Även en massa steg=)
    Ha en bra dag 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-04-22 | 20:23:17
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Duktigt att rensa ut! Tycker inte att jag har så mycket att rensa, däremot städa upp. Men jag har ingen lust. Idag har varit en håglös dag. Mest suttit i solen och läst. Städat poolen rensat ogräs... Terapi.

    Karantänkram

    Svar: Du får mycket gjort i trädgården mellan läsraderna=)Igår var en underbar dag och vi var ute nästa hela dagen=) Jag passade även på att ringa till min mor, far och dotter. Det är en viktig bit under karantän =)
    Ha det bra vännen i solen 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-04-22 | 22:15:57
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ullie säger:

    gumman ja skulle vilja veta det oxå . :)
    ja har ingen . bara varit i solen idag då blir ja lycklig brände mej lite i pannan .

    är det billigt eller dyrt i fall man jämför med här?
    kan du prata spanska o så ? dum fråga men tänkte på det här om dagen eftersom ni rese oxå o så
    kram fina

    Svar: Ja, var jag får all energi ifrån är nog längtan att få komma ut och solen som sprider glädje.Dammsugaren Hoover är speciellt för sängmadrasser med bl.a UV strålar som ska döda kvalster. Specieltt för de som är allergiska mot kvalster. Så skönt att få renbäddat och och att madrasserna är rena i dessa tider.
    Jag kommer dessvärre inte ihåg kostnaden....
    Jag försöker att prata spanska så gott det går. Problemet är att förstå när de pratar allt för fort......
    Jag tar mig iaf fram=)
    Kram
    Biggeros

    2020-04-22 | 22:47:45
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Karin Eklund säger:

    Du kloka generösa människa!
    Mera sådana åt folket och i all synnerhet nu när många verkligen har det ekonomiskt jobbigt.
    Jag har också börjat rensa igen. Ett ständigt jobb egentligen men bra att göra.
    Ni är duktiga som håller er i gång. Energi behövs och energi genereras till kloka beslut bl.a. i form av att städa bort och ge bort till andra.
    Ha det gott på alla sätt, ta vara på er.
    Kramar från ett soligt Åland

    Svar: Ja, jag har svårt att slänga bra kläder/ skor / väsker/ saker som kan återanvändas. Finns det människor som är i behov av kläder/ mat skänker jag gladeligen det till dem. Det gäller att hålla igång i tristessen och det är lättare när vädret tillåter såsom idag. Tack för din omsorg och ta hand om dig medKram 🙏
    Biggeros

    2020-04-23 | 07:45:06
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Emma Engström säger:

    Oj det var inte dåligt med skor, har själv typ tre par kanske?! Men tycker det är så mycket roligare med skor nu än tidigare :D <3

    Svar: Oj, jag älskar skor men ibland måste man gallra ut. Det finns alltid skor som kan passa andra fötter i dessa tider=)Ha en bra dag <3
    Biggeros

    2020-04-23 | 09:57:02
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här: