biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Jösses Amalia!

Kategori: England

 
Efter Framlingham körde vi till en liten gullig by som heter Orford och där fick jag äran att möta Orford Castle öga mot öga.
Slottets torn sträckte sig upp mot skyn och snuddade nästan de gråa molnen.
Därefter drog vi vidare genom den engelska landsbygden och noterade många hus med halmtak. Så häftigt att få skåda=)
Vi körde snabbt igenom
Ipswich ( som är ingenting att se)
Annars var det en mycket givande utflykt även om jag färdades på fel sida av landsvägen i 60 miles. Man vänjer sig tillslut förutom att jag hela tiden vill gå in på
höger sida ( passagerarsätet) och sätta mig.
Ganska så normalt beteende för oss som kör i högertrafik.
 
 
Igår promenerade jag in bland det täta villaområdet och följde leden hela vägen fram till Tesco. Med andra ord inte så långt att gå. Där finns allt från matvaror till detaljhandel. Fördelen är att jag brukar göra mina dagliga inköp av dryck och mat. De har även fräscha sallader som passar alla. 
Jag bestämde mig för en Marockansk sallad till lunch som var mindre god. Hade man struntat i att blanda i russin och kanel så hade salladen smakat mycket bättre.
 
Jag passerade en fin Minneslund och ett Kapell som var omringad av vackra, rosa rosor. Väldigt inbjudande.
Mindre inbjudande var det kala huset brevid
dvs Parish hall ( församlingshus).
Den lilla byn där vi bor på Hallmark hotel heter nämligen
Bar Hill.
 
Byn har även sitt egna bibliotek.
När jag fortsatte min promenad passarade jag även en tandläkarepraktik och en grundskola.
 
 
Vilka minnen man går och bär på när jag vrider tillbaka uret 17 år då vi bodde i Rode Heath/ Staffordshire
 
När jag och andra föräldrar stod och väntade febrilt utanför skolans dörr att barnen skulle sluta för dagen. Barnen var i sitt esse och full av energi. Jag fick ofta hoppa in som frivillig föräldrar att hålla reda på alla barnen.
Vilken givande tid i mit liv. Tänk vad tiden går fort. Alldeles för fort speciellt  när barnen är små.
 
Idag fyller min äldsta tös 27 år. Min fina sessa!
Jösses Amalia!!!
Är jag så gammal.?
Det känns som det vore igår när jag stod och väntade på mina små töser på skolgården i Rode Heath.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vilken härlig utflykt och stort grattis till din tös! <3 Kramis

    Svar: Tack så mycket för gratulationer på min dotters stora dag!!Visst är det kul att åka på utflykt. Det enda som fattades var den stora Picnicskorgen=))
    Kram
    Biggeros

    2019-07-12 | 13:29:40
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Vilken härlig dag. Visst är det helt ofattbart att barnen har hunnit bli så stora men så är det i alla fall ;-) Grattis till dottern!

    Kram

    Svar: Ja, kan du förstå var tiden tar vägen Znogge. Tack för hälsningen!!Kram
    Biggeros

    2019-07-12 | 14:16:19
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Anette säger:

    Jag förstår att det känns nostalgiskt att återse gamla hoods. Visst är det på barnen man inser att åren gått fort som attan.

    Svar: Otroligt fort Anette=0 Visst blir man nostalgisk. Kul att vara tillbaka till England efter 17 år=)
    Biggeros

    2019-07-12 | 14:41:41
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Marie säger:

    Ja åren går fort även med dig min lilla flicka. Fin utflykt. Åren går fort Isabella fyller år idag jag tycker att det inte var längesen jag var gudmor till henne kram Mamma ❤️

    Svar: Åren går och jag känner mig inte en dag över 30=)))Isabella var 1 år när jag var 27 år.
    Härligt att kolla på gamla bilder=)
    Ja, det var en härlig utflykt! Imorgon ska vi åka söder över. Trevlig fredag!
    Kram
    Biggeros

    2019-07-12 | 17:42:31
  • Ditte säger:

    Vad trevligt att få följa med på en tur här. Oxford har jag besökt några gånger men är inte så bevandrad/berest på den engelska landsbygden. Lite mer dock på den skotska. Vad trevligt att komma tillbaka och se vad som hänt. Och nostalgi är inte alls så tokigt. Ja, tänk våra döttrar växer. Och det är väl som det ska vara- Önskar dig en fin helg och stort tack för turen.
    Kram

    Svar: Oxford hsr jag inte varit i men Orford=) Ligger lite längre ner söderöver nära Ipswich. Du är en berest kvinna=) Det är kul att dela med mig ställen som du inte har varit. Man ska ta bilennoch ut och åka så man får se dessa små byar ute i glesbygden.Visst blir våra döttrar äldre och äldre och skaffar barn. Så kul att blicka tillbaka i tiden och bli lite nostalgisk=))
    Kram
    Biggeros

    2019-07-12 | 17:52:00
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • BP säger:

    Stort GRATTIS till Amalia!

    Har kört bil själv i England, och det tog några dagar att inte växla med fönstervevet, för att inte tala om att inte förväxla broms med koppling...
    Tesco är ju motsvarigheten av Carrefour, så där borde du känt dig hemma. Ja, förutom "english sausages" då;-)

    Svar: Ja, jag känner mig en aning hemma på Tesco och de har ett stort utbud som Carrefour =)När jag bodde i England för 17 år sedan körde jag barnen till skolan, körde och handlade och till gymmet. När man kom in i vänstertrafik så blev det till en vana=) Denna gång överlåter jag bilkörningen till min kära man. Idag blir det köra av söderöver.
    Konstigt nog blir våra barn äldre och äldre och vi mödrar sluta upp att fylla år.
    Jag är fortfarande 25 år i mitt sinne. Tar en dag i taget och försöker att sporra och sprida glädje så mycket jag förmår=))
    Biggeros

    2019-07-12 | 22:36:22
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Vilka härliga minnen som "överföll" dig där på den fina turen :-)

    Visst vänjer man sig med vänstertrafiken, men ibland slår det slint. En gång på Irland hade vi stannat, Anders tankade och jag gick och fotade en fin bro. När A hade betalt gick han till fel sida av bilen och öppnade dörren. Såg att ratten "saknades" men hoppade ändå in och låtsades leta efter nåt på passagerarsidan. Haha! Han ville inte avslöja sitt misstag :-D
    Själv hoppade jag in på rätt sida, men i fel BIL! Eller jag var på väg i alla fall men ångrade mig när chauffören inte såg rätt ut. Han såg däremot väldigt förvånad ut :-D

    Stort GRATTIS till dottern! :-)

    Svar: Alltså det där händer mig ofta att jag ska gå in i fel bil=))) Visdt slår det slint ibland men det får en att få ett gott skratt iaf÷))))Typisk män att inte erkänna sina misstag...Igår fyllde dottern år TACK och idag firar min man och jag 23 år som gifta men i november har vi varit ett par i 31 år÷)
    Biggeros

    2019-07-13 | 10:35:24
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: