biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mitt levande solur

Kategori: Mallorca

 
 
Gata upp och gata ner....
 
 
Hamnade jag tillslut i en konstgränd i gamla stan i Palma
 
 
 
 
 
Många Gallerier med andra ord som ställer ut konst av alla olika slag. Jag njuter av att se abstrakt, akvarell, oljatavlor i sprakande färger. Jag hade en styvfar som var enastående konstnär och målade på sin fritid naturkonst i olja. I min tidiga tonår väcktes mitt intresse för konst.
 
 
Skyltning för mig är även en konst att fånga kunders intresse. I denna stund var jag bara så ivrig att få ta mig en titt in i Rialto Living.
 
 
Här står bord dukade med designade tallrikar/ glas/ bestick. Man kan välja fina underlägg, servetter, servettringar och dukar i material hämtat från naturen.
 
 
Man kan välja sitt tyg till gardin eller soffa/ fåtölj med matchande kuddar.
 
 
Herr/ Damkläder i Linne, Lin och Bomull. Kvalitetskläder i ett fåtal kvantitet.
 
 
Allt från varma halsdukar till somriga strandklänningar
 
 
Jag förstod att med en sådan kvalitet så kostar det mer än vad det smakar eller är det tvärt om.....
 
 
Ett bord stod dukat med Ekologiska marmelader, olivoljor, vinäger och dylikt. På håll skymtas butikens egna exotiska cafe där jag valde att avstå att ta kort på vimlet.
 
 
Denna butik firar 10 år 
Jag hade kunnat gå här timme ut och timme in men valde att avverka Palmas smala stengränder istället.
Så idylliskt!
 
 
Denna klänning fastnade jag för att den är klassisk och väldigt kvinnlig. Om den skulle se så bra ut på mig såsom den gör på skyltdockan är en helt annan femma.
 
 
Därefter skulle jag ta mig tillbaka till hotellet och under denna tunnel.
Intill finns en Tapas restaurang som har tagit namnet The Tunnel. Vilket  sammanträffanden!
 
 
Jag har så svårt för hitta tillbaka och mitt lokalsinne sviker mig alltid.
Min man har alltid talat om för mig att följa solen om man ska ta sig till havet/ Marinan
Han är smart han min man som pratar i väderstreck.
Mr U är ett levande solur
Jag ska i alla fall tala om för er att jag hittade tillslut tillbaka till hotellet.
 

Kommentarer

  • Eva`s blogg säger:

    Du fick mig att drömma bort ett tag :) underbara bilder vännen åh jag vill ha vår o sommar he he kram

    Svar: Våren är ju den bästa av alla av de 4 årstider. Det är då jag handlar som mest och får spring i benen🤗Trevlig Lördag vännen
    Biggeros

    2019-02-23 | 12:07:26
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Härliga butiker du besökte! :-D Kramis

    Svar: Gillar verkligen denna fina butik🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-23 | 12:53:17
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Underbara bilder. Fina gränder och jättefin affär med jättefina saker. Fastnade för strandklänniningen på dockan rödmönstrad. Fina mysiga gränder längtar dit. Trevlig helg till Er båda puss och kram från Mamma

    Svar: Gillar gränder och butiker. Farligt men härligt!!! Njuter av solvärme på Mallorca🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-02-23 | 16:00:05
  • Marie säger:

    Tycker att den klänningen skulle passa dig du har ju gått ner så mycket den var fin kram Mamma ❤️

    Svar: Allt ser alltid bättre ut på skyltdockan. Den såg jätte fin ut. Jag måste nog ta tag i dieten efter Mallorca. Även ska jag ta tag träningen=) Trevlig Söndag!!!
    Biggeros

    2019-02-23 | 16:02:34
  • Petra Olsson säger:

    Underbara bilder , längtar så väldigt till våren nu när jag ser dina bilder.kram

    Svar: Våren i Sverige är den bästa årstiden och den är på ingång. Här är det sol varje dag och väldigt behagligt!!!Trevlig Söndag!
    Biggeros

    2019-02-23 | 22:21:14
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • BP säger:

    Är verkligen impad över Palmas utbud. Med tanke på att staden "bara" har 300 000 invånare så tror man ju att det är en metropol för både konst, mode och inredning., väl i klass med London, Paris och Rom. Och det kanske den är. Otroligt vad staden har utvecklats sedan vi var där.
    Helt underbara bilder förresten bilden med kaktusarna är min klara favo.

    PS. Har inget lokalsinne heller. Så jag litar på en vanlig papperskarta som jag alltid bruka hämta på turistbyrån innan jag sätter igång. DS.

    Svar: Jag är även impad av Palmas utbud av kultur och shopping. Så många konstgallerier som jag stötte på. Vilken färgklick till vägg jag passerade med dessa fina kaktusar. Ett riktigt konstverk!!Beträffande mitt lokalsinnet så har jag aldrig haft obehag när jag går vilse utan hittar alltid tillbaka förr eller senare. Det finns alltid någon att fråga om vägen eller så kan man ta en taxi till hotellet. Tyvärr så är det inte lika roligt. Det ska finnas lite utmaningar på vägen. Karta existerar inte i min värld
    Biggeros

    2019-02-23 | 23:02:33
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Så! Nu har jag läst ikapp lite, har inte varit så aktiv de senaste veckorna. Ville ägna all tid med mina föräldrar.

    Åh, den lätta klänningen! Den vill jag ha! Och hatten till, så klart! Väskan gillar jag men inte till den klänningen. Det var mycket i den butiken som verkar helt fantastiskt (även priset, antar jag).

    Ha en härlig söndag, nu ska jag gå och baka ut bullar!

    Svar: Jag förstår så väl att du har haft fullt upp med både det ena och det andra. Du är såååå välkommen tillbaka och är efterlängtad🤗Hoppas att ni har haft en riktigt mysig tid tillsammans!!!Angående strandklänningen och dess färger var häpnadsväckande och solhatten till. Jag skulle kunna tänka mig så mycket men visst får man hålla sig till plånboken🤗 Jag kommer att gå dit flera gånger var så säker÷)
    Biggeros

    2019-02-24 | 14:24:08
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Znogge säger:

    Gamla stan är verkligen fantastiskt vacker!

    Svar: Jag gillar dessa trånga gränder och konstgallerier. Väldigt smakfullt🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-24 | 14:33:50
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Carina säger:

    Åh vad fint att hitta hit och se alla fina bilder. Massor med underbara butiker.
    Skönt att du hittade tillbaka till hotellet.
    Ha en fin söndagkväll
    /Carina

    Svar: Jag hittar alltid tillbaka och är van att gå vilse. Man ser så mycket nytt på senvägen och allt har sina för och nackdelar🤗Kul att du finner min blogg intressant. Välkommen🤗
    Trevlig kväll!
    Biggeros

    2019-02-24 | 18:42:47
    Bloggadress: http://www.carinasphotolifestyle.se
  • Carina säger:

    Åh vad fint att hitta hit och se alla fina bilder. Massor med underbara butiker.
    Skönt att du hittade tillbaka till hotellet.
    Ha en fin söndagkväll
    /Carina

    Svar: I Palma finns många intressanta butiker och inredningsbutiker🤗
    Biggeros

    2019-02-24 | 18:46:34
    Bloggadress: http://www.carinasphotolifestyle.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ säger:

    Så himla fint, det måste kännas magisk att kunna gå runt på såna här platser :)

    Svar: Dessa gränder får mig att njuta av de fina butikerna och gallerierna. Såklart gillar jag denna mysika butik med allt tänkbart🤗
    Biggeros

    2019-02-24 | 20:57:12
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Ullie säger:

    men åhh vilka fina bilder
    Vilken tur du hitta hem =) <3

    men du Birgitte alltså längtar du tillbaka fter snö eller liskom efter olika årstider här hemma?
    på riktigt visst gillar ja våen oxå men annars ja skulle älska o ha 2-30 gr var dag i massa sol skulle passa mej perfekt

    Svar: Jag gillar våren otroligt mycket. Det är faktiskt den bästa årstiden i Sverige. Vinter och regn/ rusk kan jag vara utan. Som sagt mår jag väldigt bra av solsken och högst 30 grader. Kommer det upp till 40 grader så tycker jag att det kan bli för bra. Lagom är bäst. Ja, som tur var hittade jag tillbaka till hotellet med en till pitstopp🤗
    God kväll och kram
    Biggeros

    2019-02-24 | 21:20:25
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Anette säger:

    En butik helt i min smak, där hade också jag kunnat strosa länge.
    Det enkla och naturliga är oftast vackrast men tyvärr också dyrast.
    Härliga gränder där i Palma.

    Svar: Många gånger köper jag dyra plagg men vet då att jag får valuta för pengarna. Det finns så mycket som jag skulle kunna köpa=) Även inredning men det blir lite svårt att ta med sig hem i bagaget. Älskar små bitiker som bara har ett fåtal i urval 🤗Godmorgon!
    Biggeros

    2019-02-25 | 04:01:11
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se

Kommentera inlägget här: