biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Gardens Museum York

Kategori: England

 
York park är en jätte mysig park med fullt av aktiviteter. När vi var i York så var det jätte varmt och människor satt i det gröna och lapade sol. Barn lekte i parken och ett par fotade varandra samt såg giftasugna ut. I parken finns även en lokal för evenemang såsom bröllop.
 
 
Ruiner från St Mary Abbey
Ägaren av dessa fina rovfåglar kunde fota med en av hans husdjur. Jag nöjde mig med att bara fota dem utan mig med i bild.
 
 
 
 
Dinosaurier Museum
 
 
 
 

Set in the stunning surroundings of the Medieval ruins of St. Mary’s Abbey, the York Museum Gardens are a great space to meet friends and family and enjoy some peace and tranquility in the heart of the city centre.

The Gardens are free to visit and are open every day apart of red days.

There is so much to see and do including a chance to see inside Yorkshire’s oldest working observatory, wander round the gardens and see the vast botanical collection, spot some of the 40 species of bird within the gardens and visit the award winning Yorkshire Museum, which showcases some of Britain’s finest archaeological treasures and many rare animals, birds and fossils, in exciting new displays.

 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Egentligen, är det inte konstigt att ruiner är så romantiskt ...?
    Förfall, ruiner, något som fallit i vanvård. Det förknippar vi med romantik, kärlek och framtid?

    Svar: Nej, konstigt nog förknippar jag även ruiner med något gott=) Det finns mycket svunnen tid, svett och tårar bakom dessa ruiner. Jag hade gärna haft mitt bröllop på en ruin högt upp på ett berg. Nu är vi hemma i varmen och till hem ljuva hem÷))
    Biggeros

    2019-08-19 | 21:31:28
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Znogge säger:

    Så mycket fint att se och vilken trevlig miljö att njuta av en varm sommardag. Visst är det något speciellt med ruiner...
    Av princip skulle jag inte heller fotografera mig med en rovfågel. Det är allmänt känt att fåglarna oftast berövats sin förmåga att flyga och själv tycker jag att de ska få leva fritt.

    Kram

    Svar: Jag gillar heller inte att bli fotad tillsammans av djur som lever i fångenskap. Idag vet man bättre. Visst var de fina att titta på. Parken i sig är en njutbar plats.Kram
    Biggeros

    2019-08-20 | 14:17:09
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Så vackra platser du har besökt och jättesöta ugglor! <3 Kramis

    Svar: Ugglor i mossen=D=DEn undeebar park med massa att erbjuda=)
    Kram
    Biggeros

    2019-08-20 | 15:14:32
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Emma Engström säger:

    Helt fantastiska bilder verkligen! :D

    Svar: Tack och York bör man se LIVE=)
    Biggeros

    2019-08-20 | 15:44:52
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Ditte säger:

    Så mycket att se och uppleva här i denna stora park. Och just ruiner har ju sin speciella historia och mycket att berätta. Här hade jag kunnat gå länge och titta- Men nu är jag i Finland så jag är tacksam att vi kan utbyta erfarenheter och så från de länder vi besöker. Jättefina bilder! Tack för besöket.
    Kram!

    Svar: Vilken tur man har att vi kan byta erfarenhet på blogglandia. Man behöver inte ens åka till ett land och besöka utan med hjälp av er så får man glida på ett bananskal=) Tack!Kram
    Biggeros

    2019-08-20 | 18:03:04
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Carolina säger:

    Låter som ett riktigt trevligt ställe. Åh ugglor! Något jag verkligen älskar hur mycket som helst :D

    Svar; tusen tack! Det gör så ont i matte-hjärtat, men nu känns det lite skönare att lillen ligger och vilar hemma och har det bra :)

    Svar: Parken är jätte fin och rik på aktiviteter, fauna och flora. Så härligt att din hund mår bra=)
    Biggeros

    2019-08-20 | 21:37:15
    Bloggadress: http://knaset.com
  • Ulrika Webersköld säger:

    men vilka bilder va fint det är o söta ugglor eller va e är
    ja tim är 17 2 meter o knappt aldrig me på kort . Ebba 15 lång till tusen hon me . felicia 13 alltså bara tonåringar i huset om tror e sover hur länge de vill som tom idag fast det börjar skola igen i morg . kram finaste B <3

    Svar: Tonåringar kan sova och skönt att ni är tillbaka till rutinerna igen =)Även om det har varit mysigt med att ha ungdomarna omkring sig=)
    Kram
    Biggeros

    2019-08-21 | 01:10:58
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Jennifer säger:

    Alltså så fina bilder :D Jag var i USA när jag gick i årskurs 6 och den resan glömmer jag aldrig, vi var dock i Orlando, Florida :)

    Svar: Nu bar vi i York i England. En jätte mysig by/ stad. Det finns så mycket att se=)Jag har varit mycket lite i USA men jag har bott 2 år i Kanada=)
    Biggeros

    2019-08-21 | 05:53:14
    Bloggadress: http://jennifermarie.se
  • Lena i Wales säger:

    Har varit i York en gång bara, kanske dags att återse.
    Verkar fint!
    Ha det bra!

    Svar: Jag hade varit i York för 19 år sedan med familjen och det var ett kärt besök även nu. Det finns så mycket att se där och även denna park=))Vi är tillbaka till Spanien och rutiner=)
    Ha det bra Lena!!
    Biggeros

    2019-08-21 | 19:06:00
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • BP säger:

    York levererar! Så otroligt vackert där är. Fantastiskt fina bilder som verkligen gör St. Mary's Abbey rättvisa.
    Och såååååå bra att du bara fotade rovfåglarna. Såg skylten, och den påminde om killar på bland annat Teneriffa och Gran Canaria som krävde betalt om man ville bli fotad tillsammans med drogade chimpanser. Hoppas rovfåglarna inte var dopade. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle få se denna vidriga kommers i England, det var verkligen helt otippat.

    Svar: Jag tror inte rovfåglarna var drogade men av princip tar jag inte kort med ett djur som är kopplad. Jag har faktiskt gjort det en gång med en tiger i Kanada och han måste ha varit drogad. Det gör jag aldrig om. Annars gillade jag denna fina park där det finns rikligt av annan fauna och flora.
    Biggeros

    2019-08-21 | 21:23:52
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Himla fint! Men det ser lite gammalt ut? Det York jag just har lämnat såg lite nyare ut... Kanske för att det var just Nya York? ;-) :-D

    Svar: Du är rolig du Ama!! Såklart är det (gamla) York jag besökte=)))
    Biggeros

    2019-08-22 | 03:06:29
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: