biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Norma

Kategori: Min Mat

 
 
Bar Horma är ett jätte hemtrevligt, mysiigt ställe med 60-70-tals inspirerad inredning som ligger i de judiska kvarteren och nära NH Amistad.
Apråpå namnet på baren dvs Horma så trodde jag att tapasbaren först hette Norma såsom:
 
Norma Ann Sykes, med artistnamnet Sabrina, född 
19/5 1936 i Stockport i Cheshire. Hon är en brittisk sångerska, skådespelare i film och TV, modell, pinup-artist, kabaré- och konsertartist. Hon framträdde under åren 1954 till 1969, med glansåren 1955 till 1963. Hon var känd för sitt blonda hårsvall, kurviga figur och getmidja. Rykten spred sig att hon hade diverse romanser med bl.a Frank Sinatra och Sean Connery. I mitten på 60- talet flyttade hon till USA och träffade en läkare som senare blev hennes make. 
 
 
Här beställde jag min kanske nästsista Salmorejo för denna gång i Cordoba. 
 
 
 Den var fylligt redd och med tillbehör men den kunde innehålla lite mer vitlök för den ultimata smakens skull.
Personalen är lediga och serviceinriktade och man sitter ute omgiven av ett fåtal bord, ostört av trafik.
Tyvärr är det en passage för alla turistgrupper som inte kan vara tysta.
Betyg: 4/5
 
 
Igår köpte jag fina äggkoppar och espressokoppar i ett sprakande mönster av färger. Passar väldigt bra till mina tabletter och glasunderlägg som får ligga framme till Påsk
Påsk....WOW...vad tiden går fort nu..
Nu ska jag snart hem och checka läget hur långt arbetsteamet har kommit i vår trädgård.  Vi har som sagt lite olika projekt på gång.
Det ska bli väldigt spännande. Ni lär att få se och få reda på mer info i ett annat inlägg.
 
 
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vilket mysigt ställe! :-D Kramis

    Svar: Ja, visst är det mysigt. Det känns som att kliva in till någons hem
    Kram
    Biggeros

    2019-04-04 | 16:59:57
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Jessica Högberg säger:

    Lite skönt att komma hem gissar jag, även spännande med projekten!!

    Svar: Ja, det ska bli spännande att se hur långt de har kommit÷)Nu pratar vi Spanien....
    Mañana...Ska bli skönt att komma hem. Så kommer min mamma pp lördag🤗
    Biggeros

    2019-04-04 | 17:49:21
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Skulle vara kul om du visade upp din shopping! :D

    Svar: Jag ska visa det när jag kommer hem och en fin dukning av inköpet😁
    Biggeros

    2019-04-04 | 19:26:35
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Znogge säger:

    Vilket mysigt och lite annorlunda ställe för visst ser det mer ut som om man är hemma hos någon. Hoppas era projekt har avlöpt planenligt. Ja, nu är snart påsken här och sedan knackar Valborg och 1:a maj snabbt på dörrem.

    Kram och god kväll!

    Svar: Ja, det går med en ruskig fart framåt. Nu i dagarna kommer min mamma. Påsken firas hemma och födelsedag av make. Jag gillar dessa udda och mysiga ställen som inte påminner om allt annat. Det gör verkligen inte Bar Horma😁Kram
    Biggeros

    2019-04-04 | 19:45:45
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • BP säger:

    Efter alla dina test av salmorejo blir jag faktiskt himla sugen på den soppan:-)

    Åsså himla smart att anlita trädgårdsarbetare för förändringar i trädgården. Man slipper liksom ta på sig arbetshandskar;-) Helt i min smak att låta experterna ta hand om det de är bra på;-)

    Svar: Ja, det är bättre att överlåta specialarbete till de som kan÷)Det ska bli spännande att få se hur långt teamet har hunnit. Vi lär ju få se det inom snart. Du måste ju hinna med att testa Salmorejo. Gott när det är varmt!!
    Biggeros

    2019-04-04 | 23:36:35
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ullie säger:

    oj det är som om någon bor där så mysigt
    ja idag dessutom känner mej febrig o huvudvärk för det så nja knappt rolig vecka här

    ha det så fint i morgon fina vännen kramar om

    Svar: Ja, det är som att kliva in en annans vardagsrum=)Hoppas att du kryar på dig vännen🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-04-05 | 00:02:23
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Matilda Berlin säger:

    Men guu vilket mysigt ställe! Älskar't! Kram fina <3

    Svar: Ja, jag gillar det lite annorlunda än det normala. Inte en typiskt spansk tapasbar.Trevlig fredag🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-04-05 | 06:49:23
    Bloggadress: http://matildaberlin.se
  • Eva`s blogg säger:

    låter spännande, kul med färgglatt :) får se bild sen kanske då det är klart? kram å fin fredag

    Svar: Jag lovar att jag kommer att visa mina inköp vid ett annat tillfälle// kramiz
    Biggeros

    2019-04-05 | 09:49:45
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Hmm... Du vet om att man kan få skörbjugg av för ensidig kost, va? ;-)
    Glöm inte bort hästshowen när du kommer hem! :-)

    Svar: Haha den var bra den Ama....skörbjugg....Jag kommer att variera mig tids nog för nu blir det snart hemkomst=) Jag måste verkligen ta tag i att beställa biljetter till hästshowen i Jerez. Först och främst nalkas Påsk, min mans födelsedag och GP. Trevlig fredag🤗
    Biggeros

    2019-04-05 | 11:18:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    Så spännande med trädgårdsarbetet:) kramar

    Svar: Ja, jag har bilder från innan hur vår trädgård såg ut, under arbete och nu till arbetet är mer eller mindre börjar bli klart÷) kram
    Biggeros

    2019-04-05 | 11:45:30
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här: