biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fönstershoppa i Sevilla

Kategori: Spaniens Sevilla

Följ med på en shoppingrunda i Sevilla....
En underbar klädesaffär i min smak
 
 
Churros för den som är sugen. Bara att ta för sig....
 
 
Jag föredrar dessa små butiker med ett eller två klädesplagg som hänger framme. Servicen är genial.
 
 
Essenser i lyxiga förpackningar
 
 
En kvartersbar med många tapas valmöjligheter
 
 
Många fina butiker med konst och handgjorda produkter
 
 
En Gourmet restaurang som verkligen bör testas
 
 
 
En butik som ligger i början av den trånga gatan som leder in till stan.
 
 
 
Om jag blev sugen....
Jag hade gjort allt för att beställa en stor marängsemla....
 
 
Aromatiska dofter...
 
Änglar i olika storlekar säljes
 
 
För den som går i giftastankar....
 
 
Jag passerade även butiker med bröllopsklänningar och diverse tillbehör.
 
 
Flamenco butiker finns många att välja på i Sevilla och det är alltid lika spännande att få se dessa fina konstverk i tygstycke.
 
 
Ja, gillar du flamenco?
 
 
Underbar butik i Sevillastuk..
Älskar kaklet som matchar butikens entre.
 
 
Teblandning för alla
 
 
Flamencoutstyrsel såsom klänningar och skor.
 
 
Brända kastanjer är väl inte min grej men de bränns lite varstans i Spanien så här års...
 
 
Barer finns det gott om...
 
 
Plaza de Jesus de Pasion
 
 
Katedralen som syns från håll
 
 
Denna bar är en typisk kvartersbar för ett fåtal gäster. Europabar.
 
 
Ett bra val av restaurang. För det mesta sol.
 
Denna bar tar hutlösa priser för en kopp kaffe men är alltid fullt av turister. De serverar jätte goda tapas.
 
 
 
Sevilla är en ganska så turistad stad hela året om.
 
 
En exklusive butik som för mig är okänd. Dock fina kläder.
 
Hoppas att ni har haft en givande shoppingrunda med mig i Sevilla...
 
 
 
 

Kommentarer

  • mammatillmirakel.blogg.se säger:

    Sp tjusiga butiker :)

    Svar: Helt underbara och gillar allra bäst dessa småklädesbutikerna÷)
    Biggeros

    2018-11-10 | 10:46:33
    Bloggadress: http://mammatillmirakel.blogg.se/
  • Boel säger:

    Åh, vilken härlig förnstershopping! Hade gärna shoppat loss på riktigt i en del av affärerna!

    Svar: Jag tror att du hade kommit hem med ett och annat fint. Det är inte så lätt att motstå frestelsen// kram
    Biggeros

    2018-11-10 | 11:28:25
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Oj, det är knappt så jag behöver åka till Sevilla nu! Fantastiska butiker och det är många jag skulle vilja titta in i.

    Satt och försökte begripa mig på den röda flamencoklänningen där ... Har de glömt dra upp blixtlåset eller ska man visa stjärtskåran? Eller brösten?

    Fjärilarna var jättefina! Bakverken ser goda ut men tyvärr så är de ju spanska så oftast är de sådär lagom goda ... Förlåt, det lät inte snällt men vi har lärt oss. Fast ändå kan man inte låta bli att köpa för det SER ju så gott ut!

    Ha en härlig lördag!

    Svar: Jag blir himla sugen när jag ser dessa bakverk men du har rätt med att de smakar mindre bra. Ja, du dessa mysiga butiker med stilfulla klänningar och smycken. Ja, tyvärr är det svårt att bara gå förbi utan att slänga en extra blick. Ja, du har verkligen en skarp syn...Jag såg inte alls den öppna kjolen som visar bakdelen...Det är inte så smart kanske och även kallt en höstdag som nu. Annars verkar butiken ha udda saker såsom alla dessa färgglada flamencos...... flamingos. Kolla in den svarta i mitten av skyltfönstret😁😁😁Trevlig lördag till dig med!
    Biggeros

    2018-11-10 | 12:36:48
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, det är nästan så jag får lite habegär efter den där svarta flamingon! På rätt ställe är den ju helcool!

    Fick lära mig två nya ord nu: hermandades och capirotes (står på skyltarna i en av butikerna). Brödraskap resp "hoods" (den översatte inte till svenska) och jag antar att det är de där läbbiga strutarna de har vid påsk? De hänger förövrigt i butikens tak. Japp, söker man på capirote så dyker de upp. Hua. Jag bara KAN INTE förlika mig med dem även om de var före KKK.

    Svar: Ja, jag såg två svarta flamingos som jag tyckte stack ut lite extra😁De drar verkligen uppmärksamhet!! Hermandades har jag stött på många gånger och även besökt men capirotes kan troligtvis vara dessa kkk huvor. De säljer även rökelser överallt till minnesstund ( pasion) Kul att stöta på nya spanska ord men som sagt det är inte alltid google översätter ordet rätt eller aldrig. Tänk var turismen har eskalerats i Sevilla så här års. Jag ser verkligen skillnad från andra år. De har ju satt in Ryan Air från Köpenhamn- Sevilla och jag tror även Arlanda- Sevilla. Så nu kan fler resa billigare. Mina gäster har kommit till Sevilla och därifrån är der 1 timmes bilfärd.
    Biggeros

    2018-11-10 | 15:50:37
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Där skulle jag verkligen vilja vara :-D Kramis

    Svar: Sevilla är en stad med mysiga gränder och sevärdheter. Dessutom många mysiga taverner. Kram
    Biggeros

    2018-11-10 | 17:39:14
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Ditte säger:

    Stort tack för besöket här i Sevilla. Härliga bilder. Och just mindre butiker tycker jag om och som du skriver är det oftast bra service och inga massupplagor av det som säljs. Vi ska under våren ta oss en tur till Sevilla. Jga har varit där förr några gånger men det var minst 18 år sedan senaste gången.
    Jätteroligt att se mer av stan via dig.
    Kram och trevlig helg.

    Svar: Tidig vår i Sevilla är perfekt att besöka. Man måste ha ett par dagar för att hinna med att se många av de sevärdheter och gå att lunka sig igenom alla butiker. Sedan som du vet bjuds på mycket tapas och vin. Glöm inte besöka dessa mysiga butiker Ditte// kram
    Biggeros

    2018-11-10 | 19:31:57
  • BP säger:

    Absolut ÄLSKADE denna fönstershoppping tur! Vilken suverän mix av precis allt. Min absoluta favo var klänningen som ser ut som en tårta, alltså den bilden ovanför flamencokjolen med ett trasigt blixtlås, eller så var skyltdockans bakdel lite för stor för den snäva kjolen;-)
    Ett härligt inlägg! Mera sånt, tack:-)

    Svar: Kul att höra att du gillar denna shoppingtur. Ibland säger bilder mer...Sedan är det kul att se deras skyltning såsom fönstret med all plock och pinn. Allt från flamenco till flamingos. Det kommer mer fönstertitt i framtiden🤗Trevlig Söndag!
    Biggeros

    2018-11-10 | 23:16:28
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anette säger:

    Oj, vilken shopping du kan göra där. Många fina butiker, jag gillar speciellt den kaklade butiksfasaden.

    Svar: Då har du samma smak som jag vill jag lova🤗🤗
    Biggeros

    2018-11-11 | 14:22:43
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Anette säger:

    Oj, vilken shopping du kan göra där. Många fina butiker, jag gillar speciellt den kaklade butiksfasaden.

    Svar: Älskar dessa små butiker i Sevilla😍
    Biggeros

    2018-11-11 | 14:23:31
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Marie säger:

    Tack för en fin chopping runda i fina Sevilla och för fina bilder kram 💕 Mamma

    Svar: Välbekommen.Jag älskar att fönstershoppa!!!! Billigt och bra// kram
    Biggeros

    2018-11-11 | 19:48:14
  • Emma Engström säger:

    Fönstershopping är lite småkul ändå! :D

    Svar: Det finns så mycket att kika på och dessutom sparar man pengar🤗
    Biggeros

    2018-11-11 | 21:18:35
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • ullie säger:

    det är ju säkert de där mindre butikerna som är så mysigt
    super fina bilder o skoj o se
    skickar en stor kram till dej kramiz

    Svar: Jag föredrar de där små och mysiga butikerna// kramiz
    Biggeros

    2018-11-11 | 22:04:34
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Znogge säger:

    Där hade det funnits många bra tillfällen att öppna plånboken känner jag. Men ibland får man nöja sig med att fönstershoppa.

    Kram

    Svar: Jag upplever detsamma i Sevilla men många gånger så är det roligast och få tips innan man öppnar på plånboken// kram
    Biggeros

    2018-11-12 | 06:07:10
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: