biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hotellpolis

Kategori: Spaniens Cordoba

Det finns  alltid  fördelar och nackdelar med hotellvistelse.
 
Som ni vet är jag en sk hotellpolis som bor många nätter åt gången på hotell. När man vistas på många olika hotell så ser man skillnad både från det sämre till det bättre
 
 
Fördel- stora fönster som släpper in solljus och en fin utsikt utmot rondellen
 
 
Nackdel-det finns inget dörrhandtag då det inte är möjligt att vädra
 
 
Fördel- ganska så bekväm säng men hade man försett sängen med en bäddmadrass så hade sängen varit riktigt bekväm
Nackdel- för smal
 
 
Fördel- en modern LCD skärm med fjärrkontroll som finns möjlighet att skifta språk
Nackdel- TV satt på bara en skruv och höll på att trilla ner så vi fick säga till personalen.
 
 
Fördel- två duschar som är placerat parallellt. Så om man vill kan man duscha samtidigt.
 
 
Fördel- ett stort och brett jacuzzi kar som två personer får plats i om så vill
 
 
Nackdel- rostfria golvplattor som kan bli ganska halt underlag vid vissa tillfällen. Tyvärr fann jag en Kackerlacka som troligtvis hade sitt gömme under golvplattorna. Personalen fick åtgärda det direkt genom att spruta och täppa igen med fog.
 
 
Fördel- 2 Högtrycksduschar som min man anser är jätte sköna.
 
 
Nackdel- lösa väggsocklar  som  borde  ses  om  lite 
överallt
 
 
Fördel- separat WC
Nackdel- luktar kloak från avloppen (inte på 6: våningen)
 
 
Fördel- Bra  lådor för förvaring
 
 
Nackdel- Jag hade föredragit garderober
 
 
Fördel- finns många ytor för semenarier och evenemang. 
 
 
 Fördel- hotellet håller en hög klass när det gäller inredning/intriör 
 
Även om detta hotellet bär på 5 stjärnor så behöver det inte alltid betyda att hotellet förtjänar det.
 
 
 
Fördel- det är att det finns ett gym med cyklar och trademill. 
 
 
Nackdel- det är att de inte städar tillräckligt ofta och byter handdukar. 
Efter en flitig vecka på gymmet så har golvet fortfarande inte städats.
 
Nu har jag bott på hotellet en månads tid och då förväntar man sig mer från ett 5 stjärnigt hotell.
Så stora kända hotellkedjor behöver inte alls vara bättre än små hotell.
Personalen är jätte bra och läget på hotellet ligger förträffligt. 
Wifi är mindre bra beroende på högt antal gäster.
Så nu har "hotellpolisen" Biggeros uttalats för denna gång
 

Kommentarer

  • Miss Jennifer säger:

    Härligt med hotell :D

    Svar: Visserligen kan den långa vistelsen på hotell vara lite långtråkig. Långtråkigt kan en vardag även vara och det innebär alla dagar i veckan behöver inte vara roliga🤗Trevlig Lördag =)
    Biggeros

    2018-02-17 | 15:27:22
    Bloggadress: http://missjennifer.se
  • Znogge säger:

    Bor man på hotell en längre tid så vill man att förväntningarna ska infrias. Rör det sig om en vecka sommartid när man bara sover där så är jag lite mer flexibel. Men jag kräver att det ska vara välstädat, helt och att sängarna ska vara bekväma. Tyvärr är det senare ganska så ovanligt dock...

    Kram och god lördagskväll!

    Svar: Att sängarna är mjuka och bekväma är prioritering 1 för mig och städat och snyggt på rummet. Däremot att man blir trött på frukosten efter en månad säger sig självt. Personalen ska även vara sociala och hjälpsamma. Skulle jag vara på ett hotell i en vecka så ser man förbi småsaker. Trevlig kväll!!
    Kram
    Biggeros

    2018-02-17 | 16:50:26
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Fint hotell men man kan inte få allt tyvärr puss o kram Mamma trevlig helg

    Svar: Nej, jag vet man kan inte få allt. Jag har ju blivit nästan expert på att vistas och syna hotell.Trevlig kväll!
    Kram
    Biggeros

    2018-02-17 | 17:16:01
  • Ama de casa säger:

    Från ett femstjärnigt hotell ska man definitivt inte ha så många minus i protokollet. Inte för att jag bor så särskilt ofta på den typen av hotell - gillar dom små och mer familjära bättre.
    Ha en härlig lördagskväll! :-)

    Svar: Jag föredrar att bo på mindre hotell. Visst blir det ofta på kända hotellkedjor. Hotellet är prisvärt iaf. 100 euro inkl. Frukist och garage ( om man beställer via nätet) Troligtvis gäller dessa priser ej under högsäsong. Jag vet att du brukar bo på familjära hotell och de ser verkligen mysiga ut=)När vi bokar hotell är det ofta ett gäng som vill bo på samma i mer eller mindre i en månad. Trevlig Söndag!
    Biggeros

    2018-02-17 | 18:16:54
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • BP säger:

    Nej, där har du helt rätt, det är så långt ifrån fem stjärnor man kan komma. Å att hitta en kackerlacka på ett så kallat femstjärnigt hotell är ju ett dåligt skämt. För att inte tala om de lösa väggsocklarna samt den usla städningen på gymmet.
    Överbelastat wifi på ett så här "fint" hotell borde heller inte förekomma längre. Men som du skriver - läget är bra...

    Svar: Läget är perfekt! Nära till allt=) Priset är även prisvärt när man bokar via nätet. Vad jag förstår är inte alltid 5 stjärnigt i Spanien såsom i övriga Europa. Det är inga lyxhotell i den bemärkelsen såsom man kan se i USA och Asien. Städning för mig är viktig! Sedan beror det på vilka som städar ditt rum. Man får inte dra alla över samna kam. Wifi påverkas tyvärr om det vistas många på hotellet. Det borde inte vara så.
    Biggeros

    2018-02-17 | 20:00:34
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Nej, allt är inte guld som glimmar. Och jag tycker att på ett hotell med 5 * ska det egentligen inte finnas något som man inte är nöjd med. Men stjärnorna sätts även efter de mer allmänna utrymmena som lobby, bar, matsal osv. Och dte kan ju ibland vara av mindre betydelse. Kul att s ehur hotleet skulle reagera om du lämnade in din lista till dem. Och or man så mycket på hotell som ni gör så ska det vara bra.
    Kram och trevlig helg.

    Svar: Ja, det borde finnas en lista som man kan fylla i. De hade nog blivit mindre glada att få min lista. Skillnaden är att jag bor här längre och ser allt från ett annat perspektiv. Hotellen behöver verkligen uppdatera ofta när det gäller reperationer/ målning/ renovering av rum. Dessutom tvätta väggar som man ofta man ser fläckar på. Allt är inte Guld som glimmar Ditte. Trevlig Söndag/ kram
    Biggeros

    2018-02-17 | 23:07:42
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    nej man får ju inte allt o ja kan förstå ni kollar o jmför hade ja me gjort o har även gjort då vi varit utomlands tex.

    jo jag försöker vännen men har noll ork nu men 3 skatter som hela tiden pockar på min uppmärksamhet så ja det går

    Svar: Det är roligt att jämföra standard på olika hotell. Ibland blir man förvånad.Jag förstår vännen att det är svårr att vara stark när man är mitt i en sorg// kramiz
    Biggeros

    2018-02-18 | 02:42:17
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Annelie säger:

    Intressant att läsa om dina för & nackdelar...
    Att sängen är för smal, kan jag tänka mig.. den var väl inte bredare än 140, eller..??

    Ha nu en finfin dag.. // Kramar Annelie

    Svar: Fördelen med en smal säng ska väl vara att man får närkontakt=DKram
    Biggeros

    2018-02-18 | 08:47:31
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Jessica Högberg säger:

    ha ha, lite städ och en vaktmästare så tycker jag det låter som dom skulle kunna få några stjärnor även av dej;)

    Svar: Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt. Ganska så roligt att jämföra. Såklart finns det alltid fördelar och nackdelar med allt=)
    Biggeros

    2018-02-18 | 10:32:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Nu är ju jag ingen van hotellresenär men jag anser att av det där du ser som nackdel sak inte få finnas på ett hotell med 5 stjärnor.

    Menar du att det inte fanns garderober alls? Ingenstans att hänga upp kläder på? Hade ni alla era kläder i resväskan hela månaden? Jag menar, några galgar på en stäng borde de ha kunnat åstadkommit där ovanför resväskeparkeringen.

    Hoppas att du lämnat omdöme och kommenterat det. Hur ska de annars kunna bli bättre så att de verkligen förtjänar stjärnorna?

    Svar: Visst finns det ett litet och öppet utrymme för klädhägning på en kort stång. Dock inte så stor plats. Så de mesta av kläderna fick ligga kvar i väskorna. Jag har alltid haft garderobutrymme och även hyllplan på alla hotell. Om de så vill finns det ett litet utrymme för garderob. Jag är van hotellbesökare och bor under lång tid såklart ser jag skillnader. Så just därför tar jag friheter och rescenserar hotellkedjor.
    Biggeros

    2018-02-18 | 12:44:20
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Oj vilket fint hotell! :-D Kramis

    Svar: Interiören är fin på hotellet men mycket måste uppdateras. De vann Awards 2012. Då var säkert mycket bättre. Jag tror heller inte att de gör en för ofta inspektion om hotellen är värdiga alla sina stjärnor=)
    Biggeros

    2018-02-18 | 13:07:57
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Sussi säger:

    Har ett hotell 5 stjärnor så borde det inte finnas några nackdelar alls. Skenet kan bedra..
    Usch och fy för kackerlackor..

    Svar: Skenet kan bedra och det just därför jag skriver både fördelar och nackdelar om både stora och små hotell. Många gånger förtjänar inte hotell alla sina stjärnor. Det borde finnas en hotellinspektör som åker runt och synar årligen. Kackerlackor är inget roligt att ha i sitt rum=/
    Biggeros

    2018-02-18 | 15:27:31
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Susjos säger:

    Oj, det var en lång hotellvistelse, såklart ska det vara lite bättre standard på ett 5 stjärnigt hotell. Så trist med t.ex dålig städning på gymmet, det blir ju inte så fräscht då!
    Ha det gott!

    Svar: Man blir ju som sagt som en liten inspektör och jämför efter en lång period på hotell. Visst ser man alla dammtroll efter en veckas bortfall av städning. Städning av rum är super viktigt. Även att det luktar fräscht i rummet och inte kloak från avloppen. Den moderna interiören gillade jag skarpt och hotellbyggnaden. Lobbyn är jätte fin!Det finns både fördelar och nackdelar🤗
    Biggeros

    2018-02-18 | 23:34:01
  • Anette säger:

    När man bor på ett hotell en längre tid tycker jag att man behöver lite yta, garderober är också skönt och förstås en bra säng. Frukosten tröttnar man nästan alltid på efter en tid, även om den är bra. Städningen tycker jag nog är bland det viktigaste, blä för smuts.
    Det där hotellet borde mista minst en stjärna, enligt mig.
    Längtar du hem?

    Svar: Från mig får det 4 stjärnor. Smuts är inget roligt. Ju fler rum ett hotell har desto svårare hinner personalen med att städa. Sedan kan man inte dra alla städerskor över en kam. Frukosten blir tråkig efter ett tag och därför är det inget att anmärka på. Däremot att Wifi är dåligt är för mig ett stort ? Tekniken borde vara så pass utveckkad att Wifi borde vara bra även om hotellet har många rum. Sängen är prioritering 1 att den ska vara bekväm i med att vi bor i en längre tid. Är just hemma och ligger in mig i min säng och sitter in mig i min soffa. Även lagar min mat i mitt kök. Skönt att vara hemma!!!!
    Biggeros

    2018-02-19 | 02:18:16
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Christine - 29° säger:

    Det var många för- och nackdelar. Men tyvärr alldeles för många nackdelar tycker jag för ett 5-stjärnigt hotell. Känns som det enkla 2-stjärniga budgethotell som vi bor på just nu, och som har enormt många år på nacken, har fler saker under bättre koll/kontroll. Här finns då inga lösa golvlister eller kakerlackor. :)

    Svar: Problemet är att i Spanien dömer inte likadant såsom andra länder gör med stjärnor. De dömer utefter vad hotellet har för faciliteter. Gym, Spa, Jacuzzi, restaurang, bar, lobby, buffé, Wifi etc pool. Under hlgsäsong kan jag tänka mig att priset är betydligt dyrare. Under lågsäsong är det väldigt prisvärt. 100 euro inklusive frukost och garage när man brställer via nätet.
    Biggeros

    2018-02-19 | 05:33:04
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Ha ha låter som mig, jag sa så till maken sist jag kan bli hotell polis o visst vet man vad som borde finnas o vara på olika hotell o stjärnor ..bra jobbat kramis

    Svar: Ja, kanske det är mitt yrke i framtiden. Man vet iaf efter 1 månad var som är rätt och riktigt// kramiz
    Biggeros

    2018-02-19 | 10:13:24
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Anita säger:

    Kul att läsa!

    Svar: Så roligt att du finner mitt inlägg intressant🤗
    Biggeros

    2018-02-20 | 07:46:08
    Bloggadress: http://siliiins.blogg.se/
  • Petra Olsson säger:

    Nä fy tänkte faktiskt direkt på städningen när jag såg den lösa sockeln.jag e likadan kollar runt och har för o nackdelar och vill gärna ha garderob när jag bor på hotell det är livsviktigt ,haha vi bodde ju fyra st i samma rum i Vietnam o en liten garderob med fyra galjer, det är inte mkt att skryta med, kackerlackan lät ju mysig;( fy. men annars såg det fint ut då:) kramar o kul läsning .

    Svar: En stor garderob är värdefullt. Oftast är det bara ett fåtal galgar. Såklart är städning och säng det viktigaste för mig. Det är nog första gången på äldre dag som jag har stött på en kackerlacka. Usch!!Roligt att du finner inlägget intressant vännen/ kram
    Biggeros

    2018-02-20 | 12:43:46
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Efter så många olika hotell och hundratals övernattningar, undrar jag ibland om de satt dit sina stjärnor själva!?!? Det finns också de hotell som jag tycker har för få stjärnor för kvalitén.
    Mysko är det i alla fall.
    Ha en skön söndag!

    Svar: Jag håller till hundra procent med dig Lena!! Ibland börjar man undra om vissa hotell håller måttet och andra små hotell som då förtjänar något mer. Det är svårt att veta hur man bedömer kvalitet på hotell i Spanien. Jag kan ju många gånger erkänna att efter 4 veckor så är det mycket som faller och även stjärnorna🤗Kram från ett regnigt Córdoba
    Biggeros

    2018-02-25 | 12:10:04
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Maria at Inredningsvis säger:

    Härliga foton du bjuder på man blir ju ressugen :) så jökla trött på vinter här haha

    Veckans vackraste Instagramhem idag på bloggen:)

    Ha en kanon vecka! LOVE Maria

    Svar: Jag ska kika in till din blogg🤗Här är minsann ingen sol och värme i Córdoba. Nu har det varit en regnperiod i flera veckor. Visst längtar man till sol för den ligger och kurar bakom hörnet🤗
    Biggeros

    2018-03-04 | 17:05:38
    Bloggadress: http://inredningsvis.se/

Kommentera inlägget här: