biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Nöjeslivet i Jerez

Kategori: Min Mat

Kampai är en japansk restaurang som serverar mestadels Sushi.
Man kan även beställa nudlar med vegetariskt, kyckling och gambas.
Däremellan finns allt från fisk till anka. Det finns stora valmöjligheter 
Sushin är utomordentlig och är (sjukt) gott.
 
 
Kampai Interiör i Jerez
 
 
Nu valde vi som de flesta gångerna att sitta ute och njuta av 30 graders värme halv 10 på kvällen.
Det är ju mycket mysigare att slippa trängas med inomhus-älskare i en bastu...
Bättre att trängas ute än inne=))
 
 
Dragon Maki &
 
Carlifonia Maki är mina favoriter.
 
 
Det bästa med denna restaurang är att det är bara 20 minuters gångavstånd från vårt hus=)))
I love it!!!
 
 
Vad jag förstår så är denna restaurang en stor Sushikedja som finns bl.a i Barcelona och Edinburg.
 
Vilket var nytt för mig🤔
 
 
När vi hade dinerat klart drog vi iväg med Björn till terrassen Blue Monkey
 
 
Blue Monkey är en nattclub som lever mest upp på kvällen och natten. Oftast till helgen bjuder Blue monkey på ett live-band och börjar oftast inte att uppträda förrän tolv. Så det gäller att man har ork att hänga med till morgontimmarna....
Därefter laddar DJ med dansmusik i höga decibel.
 
 
Stället lyses upp med färgglada spotslights och det finns alternativa platser för de som vill stå eller sitta bekvämt.
 
 
Det känns man är omgiven av djungel och vrål
 
 
 
 
 
 
Så klockan 3 bestämde vi oss att vi hade fått nog och tog Björn ( Brown bear) inte ( Blue monkey ) i hampan. Nu var det  sista torsdagen innan skolan börjar. "Allvaret"
Så jag kan tänka mig att idag lördag kommer det vimla av Jerezianer på Blue Monkey. Dock inte vi=)))
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    varma och sköna sommarkvällar är det tveklöst skönast att sitta ute och njuta. Sushi är dock inte min grej tyvärr. Har testat några gånger men kan inte säga att jag tycker om det. Men det finns ju så mycket annat :D

    Trevlig lördag!

    Svar: Härligt att kunna sitta ute och njuta fortfarande av de varma kvällarna =)Alla gillar inte Sushi men det finns andra alternativ. Kramiz
    Biggeros

    2017-09-09 | 16:02:39
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Fina ställen, det första ser dock inte särskilt asiatiskt ut även om det är sparsmakat.

    Uppläggningen var dock riktigt snygg!

    Svar: Interiören är ren och stilfull. Även som rätterna. Ögongodis!!
    De flesta rätterna är smakfulla🤗
    Biggeros

    2017-09-09 | 17:44:38
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • FREEDOMtravel säger:

    Älskar sushi! Tyckte att det var lite svårt att hitta i Sydeuropa när vi reste runt med husbil 2015, men det kan ha berott på att vi oftast befann oss i mindre orter. Hemma i Stockholm äter jag ofta sushi (men här finns ju minst två sushirestauranger i varje gathörn... typ ;))

    Svar: Det börjar ploppa upp olika utländska matkedjor även i Jerez. Jag är tacksam för det för annars är spanjorerna stolta över sitt typiska spanska kök. Jag gillar valmöjligheter🤗Det blir många besök på den japanska restaurangen Kampai.
    Biggeros

    2017-09-09 | 22:39:02
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • BP säger:

    Kampai är helt i min smak, även om jag konstigt nog aldrig ätit sushi i Spanien. Men jag bor ju inte där så... Här äter vi sushi en gång i veckan.

    Du måste ha varit på Monkey bar innan "rush hour", för det var ju dött där;-) Ett coolt ställe, även det helt i min smak:-)

    Svar: Nu var det torsdag kväll och de flesta har börjat att jobba. Så många festar nu bara på Blue Monkey till helgen. Under hela sommaren har även live- band uppträtt mitt i veckan=)Det är en bland många inne ställen i Jerez just nu÷)I Jerez finns det inte många japanska restauranger men ett fåtal för mig är nog🤗
    Älskar Sushi!!
    Biggeros

    2017-09-10 | 00:35:17
  • Annelie säger:

    Hmm... 30 grader varmt klockan 21.30, är du kaxig eller vad..??!! ;-)
    Det är väl skönt med 13 grader och spöregn också...?? *muttrar*
    Hoppas att du tar min kommentar som ett skämt :-)

    Gött att ni har en så bra restaurang / nattklubb såppas nära ert hem.

    Ha en ljuvlig söndag.. // Kramar om Annelie

    Svar: Kaxig eller ej så är det den blotta sanningen att det är fortfarande 30 grader så sent. Om det är skönt....Kan bli för mycket ibland av det goda🤗🤗Ibland vill vi även ha lite regn🤗Härlig promenad till denna braiga restaurang men nattklubben ligger lite längre ifrån. Taxi är ett bra och billigt sätt att ta sig fram på i Jerez🤗🤗Trevlig söndag// kram
    Biggeros

    2017-09-10 | 07:32:03
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Gabriella säger:

    Så roligt!!

    Svar: Härligt att du gillar mitt inlägg!!!
    Biggeros

    2017-09-10 | 10:42:41
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.se
  • Ami säger:

    Visst är kvällarna härliga här nere nu! Och maten såg jättegod ut!
    Kram

    Svar: För den som älskar Sushi älskar dessa makisar 🤗🤗På kvällen vaknar de flesta spanjorer och vi upp och vill sitta ute och njuta på olika taverner. Kram
    Biggeros

    2017-09-10 | 11:22:54
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vilket mysigt ställe och underbart att sushin var god! :-D Kramis

    Svar: Sushin på Makai är helt underbar. Olika variationer 🤗Det gillar jag//kram
    Biggeros

    2017-09-10 | 14:20:37
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Jag är väldigt förtjust i välgjord sushi och tycker även om japanska mat i stort. Vilken häftig restaurang! Hit sulle jag gärna gå.
    Kul med eftetrfest på "Den blå apan".Och det vill till att vara välltränad för att orka med. Men det är du ju.
    Bilderna talar för sig och jag kan tänka mig att det blev en rolig och minnesvärd kväll.
    Kram!

    Svar: På Kampai finns många rätter att välja på dessutom. Jag gillar deras varierande Makisar som oftast serveras 8 stora och kostar 12 euro. Nù när man kan sitta utomhus underlättar väldigt mycket om det är många gäster. När vi var på terrassen Blue Monkey kom vi relativt tidigt så det vimlade inte av en massa folk. Utan de droppade in pö om pö. Precis lagom på en torsdag. Vi hade iaf mysigt!!Kramiz
    Biggeros

    2017-09-10 | 18:03:10
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: