biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vera Cruz

Kategori: Spaniens Valdepenas

 
Vera Cruz  Spa hotell ligger gångväg till Plaza España 
Sängarna är bekväma och Wifi är bra. Frukostbuffen är väl kanske inte då den bästa men man kan även beställa omelett, korv, bacon, pisto, stekt ägg och paprika. Så man klarar sig under en hel dag.
 
 
Detta fina Don Quijote verk står och pryder hotellets entré 
Ja, jag befinner mig bestämt i Valdepeñas i La Mancha provinsen.
 
 
 Här har jag varit förr och utforskat den lilla byn som är känd för sitt vin "Valdepeñas"
Gör inte samma misstag som vi gjorde att beställa ett glas Rioja.....
Då blir de sura och lite smått förnärmade.
 
 
Igår och idag har jag gått gågata upp och gata ner. 
Om jag inte är ute på sightseeing så pluggar jag spanska på Babbel och Duolingo.
Eller så handarbetar jag såsom stickar/ virkar strumpor, halsdukar eller mössor  exempelvis.
Om jag för mig att läsa en spännande deckare eller blogga så gör jag det
Jag  får verkligen tiden till att gå.
 
 
 

Kommentarer

  • BP säger:

    Livet som lyxhustru är då verkligen inte helt fel, och absolut inte i Spanien:-) Njut säger jag bara!!! Låt maken jobba, medan du njuter av livet, även om stickning och virkning inte direkt ingår i min dröm om tillvaron;-) MEN dina "hobbyn" liknar ju sysselsättningar som (rika) kvinnor eller tjejer som skulle bli bortgifta hade på 1700- och 1800-talet i England så;-)

    PS. Gillar Don Quijote-statyn och den otroligt läckra gågatan, som till och med slår den i Alicante. DS.

    Svar: Allt blir ju en vardag även för mig BP=) Så när man har sett allt och gjort det mesta så trot eller ej så finns även förpliktelser som måste göras. Don Quijote statyn är urläcker!!! Jag kan verkligen inte missa den varje gång jag går ut. Idag är det Fiesta i Spanien så idag blir det lugna gatan=)
    Biggeros

    2017-12-05 | 23:45:05
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Jessica Högberg säger:

    Låter supermysigt, har inte heller problem att få tiden att gå;)

    Svar: Nej, jag har förstått det. Speciellt när du har ett hem, skola och jobb att pendla emellan=)
    Biggeros

    2017-12-06 | 08:38:02
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ramona säger:

    Vad skoj att plugga Spanska :) Är det svårt? Pluggade det ett tag men var i den åldern då att jag inte riktigt engagerade mig tyvärr. Hoppas du mår fint :)

    Svar: Jag måste hela tiden uppdatera mig med spanska ord och gramatik. Visst lär man sig även genom att befinna sig i Spanien och prata spanska vardagligen. Det är ganska så svårt. Hursomhelst fastnar alltid något hela tiden. Hoppas att även du mår bra vännen!!!
    Biggeros

    2017-12-06 | 09:49:47
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Ama de casa säger:

    Nej, inte är det nåt problem att få dagarna att gå - snarare så att man gärna skulle kunna bromsa upp dom lite :-)

    Ser fint ut där i Valdepeñas! Får nog bli ett besök där nån gång också :-)

    Ha en fin helgdag!

    Svar: Ja, du verkar inte något somhelst problem att få tiden att gå. Ni som alltid är i farten=)Valdepeñas är en liten by men lite mysig ändå. Värt ett besök. Jag gillar att utforska små byar i lagom lunk🤗Ha det bra!
    Biggeros

    2017-12-06 | 10:56:01
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Sussi säger:

    Skönt med tid att göra det man vill, när man vill göra det :)

    Svar: Om annars så vore ju vardagarna så dryga om man inte hittar på något. Som sagt allt blir till en vardag. Ibland är man så knäpp att man saknar att städa och bädda som man brukar göra hemma. Jag bor ju på hotell under en lång tid.
    Biggeros

    2017-12-06 | 11:16:54
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Netti Starby säger:

    Vilket fint hotell men synd att frukosten inte är så bra! Kramis

    Svar: Det ena överväger det andra. Sängarna är jätte sköna=)
    Biggeros

    2017-12-06 | 12:29:55
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Låter som du har det riktigt bra just nu!😀 Härliga bilder och sysselsättning!
    Kram

    Svar: Jag har det bra och idag har jag även skrivit Julrim till mina klappar=) Hunnit vara ute en stund, pluggat spanska och stickat=)
    Biggeros

    2017-12-06 | 16:46:51
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: