biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Jag måste ha retat gudarna

Kategori: La Casa

 
Är inne på andra veckans nederbörd.
Regn är bra för mycket men inte när det läcker in i förrådet...
 
 
 och jag måste ha retat gudarna)
(måste gjort nåt fel)
för ända sen den dan du for (mor)
så har jag bara
regn hos mig
(kom tillbaks och gör det fort nu)
(här blött och kallt)
för ända sen den dan du for (mor)
så har jag bara
regn hos mig

och jag minns när du var här
och solen lyste som sig bör
i trädgården vi solade
som andra människor gör
men nu e jag lika genomblöt
som gräset utanför
och jag blir inte torrare
 
 
Vädret var betydligt bättre i April även om det inte var jätte varmt.
 
 
Om du vill se mer om hur det kommande vädret ska bli så ber jag er trycka  på bilden🌝🌝🌝
El Tiempo en Jerez de la Frontera - 14 días
 
Sköt om er och glöm inte bort att en del flyter bort.....mmen jag är inte bitter😂😂😂
 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Inte vara bitter 😉
    Snart snart kommer solen ska du se

    Svar: Jag ska inte vara bitter min vän. Det går för mycket energi då. Om jag ska vara ärlig så när värmen väl kommer så blir det hett. Kram
    Biggeros

    2016-05-09 | 12:50:00
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Vi har bättre på "hemmaplan" men det ändrar nog till sig snart hos er ;-)

    Kram och ha det gott trots vädret!

    Svar: Jag vet och er väl unnade😘😘Här kommer snart en sol ska du se. Kram
    Biggeros

    2016-05-09 | 13:11:41
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • bia säger:

    Igår hade vi 24 grader i skuggan...idag har vi 15...det svänger snabbt i det här landet...men man är ju van, hoppas sommaren kommer tillbaka snart ;)
    Ha en fin start på nya veckan !!
    Kram bia

    Svar: Vilken skillnad det kan bli. Hoppas att solen har tagit en kort siesta. Ni är väl unnade lite värme efter en lång vinter😘😘
    Biggeros

    2016-05-09 | 13:55:03
    Bloggadress: http://houseandgardenbybia.blogspot.se
  • Marie säger:

    Tack för titten hos mig! Bor du i Jerez? Jag besökte staden under några nätter förra året, väldigt fint. :) Efter regn kommer solsken och just i Spanien är det väl mer sant än i Sverige åtminstone.

    Svar: Jag är trogen till det ordspråket. Jag är en optimist!! Så trevligt. Synd att jag inte kände dig redan då. Då hade man lätt gått ut för en Kaffe eller vin. Det blir kanske fler turer min vän. Sköt om dig😘😘
    Biggeros

    2016-05-09 | 14:08:02
    Bloggadress: http://resefamilj.blogspot.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Låt dem få ha solen de där få dagarna. De kommer ju inte att ha den resten av året för då har vi den!

    Och det är så attans torrt så jag är rätt glad över regnet. Men det är klart hos oss har det bara regnat i två dagar, skvätt lite fjompigt de andra.

    Idag satt jag och funderade på, tittade på bilder, om jag skulle sy mig en regnrock! Men jag misstänker att den tanken faller bort när solen kommer tillbaka.

    Ut och dansa i regnet i stället! Kram

    Svar: Det är ju inte kallt. Spring ut i bikinin istället. Visst är de väl unnade lite sol i Sverige. Speciellt efter en lång vinter. Du verkar vara en hejare på att sy. Jag gillar att sy men det var ett tag sedan. Sköt om dig i regnet....
    Biggeros

    2016-05-09 | 14:22:44
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • sandra. säger:

    Men oj vad det regnar :o

    Svar: Ni får det fina vädret min vän😚😚
    Biggeros

    2016-05-09 | 16:14:21
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Annica säger:

    Ja, vi har visst fått ditt sommar väder hit.
    Det får gärna stanna ett tag. :)
    Eller så delar vi ;)

    Svar: Jag unnar er ett varmt och väder med mycket sol. Nästa vecka kommer solen hit med. Kram
    Biggeros

    2016-05-09 | 18:19:53
    Bloggadress: http://annicaslivvidhavet.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Men? Det var väl ovanligt länge med fulväder? Det brukar ju gå över rätt snabbt. Här tycker jag bara att det är skönt om det regnar nån dag. Fast jag brukar också tycka synd om semesterfirarna som är nere på kortare tid.

    Svar: Visst!! Så känner jag med.. Varför går det aldrig över. Nästa vecka kommer värmen😎😎Nu är ju jag ingen semesterfirare och har ingen som helst panik. Såklart är det synd om firmorna som har en begränsad tid. Sköt om dig.
    Biggeros

    2016-05-09 | 18:40:23
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Jag har sett att det regnar mycket mitt lilla gull hoppas att värmen kommer och att det slutar regna. Snart mitt hjärta ses vi nästa månad underbart. Här har vi haft sommar 25 grader. Men i slutet av veckan blir det sämre puss och kram Mamma

    Svar: Så skönt att värmen är kommen till Sverige. Jag vet att du njuter i värme och mår bra. Här har det regnat i mängder och i vissa delar av världen brinner det. Lite orättvist. Ha det bra nu och njut. Puss och kram
    Biggeros

    2016-05-09 | 20:01:43
  • Anette Hjelmberg säger:

    Här hemma har vi strålande väder, i Bangkok är det olidligt varmt. Tror att du får det perfekt i morgon. 😙

    Svar: Så härligt för dig att du får en härlig sommarvärme i Sverige. Det kan vara olidligt varm också. Lagom är bäst min vän😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 20:18:13
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se/
  • Ikas USA säger:

    Vilken fantastiskt hus!! Och solen kommer nog snart ska du se:) Kram

    Svar: Så rar du är🤗🤗Trivs bra i vårt hus. Enligt el tiempo kommer solen på lördag. Sköt om dig😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 20:22:19
    Bloggadress: http://ikalundin.blogg.se
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Usch så tråkigt med regn!

    Svar: När det kommer i såna mängder och man blir sittandes inomhus. Då blir man sur, hihi. Ha det bra min sköna😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 20:32:17
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • sandra. säger:

    Ja men precis, hoppas vädret blir bättre hos er snart :)
    Jag började följa dig på instagram hoppas det var okej, kram

    Svar: Såklart att det var Okej!! Nästa vecka ska det bli fint väder min vän😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 20:43:27
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • BP säger:

    Nej, du har absolut inte gjort nå't dumt! Du har bara varit omtänksam och skickat solen upp till oss svenskar, som i hela åtta dagar kunnat njuta av sol och värme. Å idag var det 27 grader i solen här i Täbt, 25 grader i Stockholm.
    Nej, ska sluta strö salt i såren på dig nu;-)

    Svar: Helt okej!! Jag är inte bitter.... Såklart är jag glad för er alla att värmen har kommit. Jag vill gärna dela med mig. Det är inte nådigt med 27 grader i Maj. Ytterst ovanligt. Sköt om dig😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 21:29:01
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Fröken säger:

    Efter regn kommer solsken vet du... ;-) Och Orup är grym! :-)

    Svar: Jag har alltid gillat Orup🖒🖒Jag tvivlar inte på att solen kommer ganska så snart. Kram
    Biggeros

    2016-05-09 | 21:39:43
    Bloggadress: http://www.frokenskriver.blogg.se
  • Ditte säger:

    Här i Stockholm har vi strålande sol och +25 och så har det varit i en vecka. Perfekt!
    Våren kom av sig och sommaren kom direkt. Lite synd, men inget att göra något åt. Jag njuter!
    Och Orup tycker jag mycket om...
    Tror vädret följer i mina fotspår...
    Stor kram!

    Svar: Du har turen på din sida, Ditte. Nu tror jag inte solen blir borta allt för länge. Det är riktig sommar i Stockholm. Så underbart och njut. Orup passade bra till regnet. Jag gillar texterna. Godnatt och sussa gott😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 22:25:58
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Petra Olsson säger:

    oj då vi har det bättre här i Sverige:) men solen kommer tillbaka till dig snart:) kramar

    Svar: Ni är väl unnade lite sol i Sverige min vän. Såklart kommer solen snart. Godnatt😚😙
    Biggeros

    2016-05-09 | 22:26:50
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ramona säger:

    Jag som tänkte precis att det varit ljuvligt väder ;) Men inte hos dig ser jag raring, men det kommer, det gör det. Kram och ha en bra dag

    Svar: Ni är väl förunnade en varm bår efter en lång vinter. Njut nu. Här kommer värmen snart=)) En stor kram till dig😘😘
    Biggeros

    2016-05-10 | 06:07:22
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Eva`s blogg säger:

    Oj som dem sa i går att vi har bättre väder än dem som åkt på semester ..men dynorna är ju ute i regnet! kanske tål det ha en fin dag med sol hoppas jag kramen

    Svar: Dynorna tål det. Det är inte första gången de har legat i blöta. Då blir de tvättade samtidigt. Idag regnar det igen så ingen sol är inte. Hoppas du har det bättre min sköna:)))
    Biggeros

    2016-05-10 | 08:56:49
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Eva säger:

    Vilken vacker regnbild men förstår att vatten i förrådet är inte så kul. Vädrets makter kan vi inte rå på så det gäller att njuta av varje dag. Hoppas ni snart får sol igen och får en fin vecka. Saltstänkta solkramar från västkusten :-)

    Svar: Tack för dropparna från västkusten!! Carlos måste fixa taket på förrådet som nyligen är vidgjort. Idag regnar det igen:/ visst kan man inte rå på vädergudarna. Snart så...kommer solguden. Sköt om dig
    Biggeros

    2016-05-10 | 09:24:09
    Bloggadress: http://eva49.bloggo.nu
  • FREEDOMtravel säger:

    Otroligt att vi för en gångs skull har finare väder i Sverige! Fantastiskt idag igen! (Men det kommer bli sämre)

    Svar: Visst är det konstigt!! Jag sa ju att jag skulle sända över lite sol och värme. Ni är väl förunnade lite solsken och värme. Ha det bra÷)
    Biggeros

    2016-05-10 | 14:36:38
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • INREDNINGSVIS säger:

    Ja vad fasen hände de va ju sommar med 25 grader förra veckan och nu blev det vinter igen SUCK :(



    Idag har jag power of prydndaskuddar samt tävling på bloggen:)

    Ha en kanonvecka!

    LOVE Maria

    Svar: Ibland börjar man undra vad det är som händer med dessa snabba väder ändringar......Jag ska kika in hos dig:))
    Biggeros


Kommentera inlägget här: