biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

¿Que hora es?

Kategori: Spaniens Castellon

 
När jag gick i parken såg jag en kille sitta på en av parkbänkarna....
 
Han frågade mig hur mycket klockan var...
No lo sė, (jag vet inte det) sade jag med min invanda mening som brukar få flitigt användas när jag inte har en blekaste aning.....
För den delen brukar de flesta ungdomar, barn och även vuxna ha med sig sin mobil....
Jag hade även min mobil med mig men den låg i väskan....
Jag passade på att fotografera de olika motiven i parken. Söta paviljonger såsom blommor/växter...
Ett läckert träd med hängande lianer...
Och en sjö med lila/blå nyanser av blommor...
Efter ett litet tag kom en kille med mobil och skällde häftigt på ett språk som jag inte kände igen...
Han var betydligt arg och hade tydligen glömt bort att han hade en klocka.
Jag stod inne vid ett buskage av blommor och var upptagen med att fota motiven. Då upptäckte han mig och satte sig bara en bit från mig på en annan parkbänk.
Jag vet faktiskt inte vad han hade i görningen...
Så jag tog det säkra före det osäkra att söka mig till andra livsnjutare... Både husse och Fido satt och vilade på en av parkens bänkar... Såg väldigt tryggt ut
Ännu tryggare var det att se denna stora tjur som stod utmed parken... Även om han var gjord av plåt
Såklart låg tjur arenan lite längre ner...
Någon sade till mig # har en by en tjurfäktningsarena får man kalla den stad #Jag tycker många byar är utsedda med en arena. Denna verkar även funktionell....

Kommentarer

  • Madde / ⭐️ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ⭐️ säger:

    Spännande! Verkligen vackra bilder!

    Svar: En fin park med fina motiv. Kram
    Biggeros

    2016-06-13 | 19:24:38
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Anonym säger:

    Kanske en flirt 😄 ja man vet ju inte jätte vackra bilder du visar ja heja Sverige o hoppas verkligen det blir varmare snart fryser inomhus kram

    Evas blogg

    Svar: Det låter inte så skönt att frysa inomhus. Du får värma dig med en kopp te och raggsockar 😙😚Kram och trevlig kväll
    Biggeros

    2016-06-13 | 19:38:53
  • Marie säger:

    Så jättefna bilder du tagit lilla gumman. Puss o kram Mamma

    Svar: Tack så mycket för dem orden. Det gör en lycklig i hjärtegropen 😙😚Kramiz
    Biggeros

    2016-06-13 | 20:10:44
  • Znogge säger:

    Vilket fantastiskt och vackert träd. Lika tilltalande bilder som vanligt även om just tjurfäktningen inte är min grej...

    Kram

    Svar: Jag kommer aldrig skåda tjurfäktning. Jag hatar när man finner ett nöje att plåga ett djur på det viset. Annars blir det en och annan bild på tjurfäktningsarenor från utsidan. Kram
    Biggeros

    2016-06-13 | 21:17:46
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Mia Ahlstrand säger:

    Fin park du spatserade runt i! Många trevliga byggnader och växter. Men hoppas de inte använder arenan till tjurfäktningar. Det börjar väl förbjudas mer och mer även i Spanien.
    Önskar dig en fin vecka!

    Svar: Jo, det är så nog. Vissa är gamla arenor och används inte. Vissa är faktiskt i fulla bruk. Ha en fortsatt trevlig kväll😚😙
    Biggeros

    2016-06-13 | 21:48:12
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • ullie säger:

    åh men snälla va fina bilder verkligen vackert
    gillar inte riktigt tjurfäktning är för larvig he he ja ja men underbart fint för det

    fin tisdag kära du kram

    Svar: Jag vet att det är en spansk tradition. Många spanjorer vill skippa tjurfäktning. Trevlig kväll😚😙
    Biggeros

    2016-06-13 | 22:24:11
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Räcker det med att "Love inlägget" den hät kvällen. Hoppas det. För EURO 2016 börjar redan nu ta musten ur mig;-)

    PS. Tjurfäktning sår fett bort här kan jag säga. DS,

    Svar: Och 1-1 blev det till Irlands besvikelse. Så kan det gå. Är det tävling så är det.😙😚
    Biggeros

    2016-06-13 | 23:54:56
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • FREEDOMtravel säger:

    Tjurfäktningsarenor såg vi en hel del när vi reste i Spanien förra året. Och även i Portugal faktiskt. Jag hade inte fattat att det fanns så många, det kändes ibland som en i varje by... ;)

    Svar: Jag har även sett en hel del arenor i Spanien och Portugal. Man blir förvånad över att se så många☺😙
    Biggeros

    2016-06-14 | 08:16:34
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Ama de casa säger:

    Härliga bilder! :-)

    Tjurfäktningsarenor är ofta väldigt tjusiga byggnader. Fast originalanvändningsområdet (vilket LÅNGT ord!) är helt förkastligt.
    På många ställen används dom till konserter, teatrar och andra trevligheter. Så ska det va! :-)

    Svar: Jag tycker det är synd att riva byggnaderna. Det finns andra sätt att utnyttja dessa ytor. Ha en bra dag😚😙
    Biggeros

    2016-06-14 | 09:26:19
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ami säger:

    Så mycket grönt och vackert!
    Och vilken stor hund...ser ju nästan ut som en ko :)
    Men tjurfäktningsarenorna får de mer än gärna riva för mig....Helt vansinnigt att det fortfarande finns människor som hyllar det :(
    Ha en bra dag
    Kram

    Svar: De kan använda arenorna till något annat mycket bättre tycker jag. Visst ser det ut som en liten kalv min vän😙😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 11:55:37
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vacker park! Var ligger den?

    Den blå blomman som blommar så vackert nu är en agapanthus, kallades förut/fortfarande för Afrikas blå lilja, nu ska den gå vid namnet Kärlekslilja, Flor del amor på spanska. Tycker bättre om det gamla, det är liksom "mer" i det namnet även om kärleken är allt.

    Tack för de vackra fotona och den invävda berättelsen!

    Svar: Den ligger i Castellón de la Plana. Flor de Amor och dessa andra fina namn på en enda blomma är inte fy skam. Underbart fin blomma och färg. Tack för din kunskap av flora. Kramiz
    Biggeros

    2016-06-14 | 13:00:47
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ghugge säger:

    Underbara bilder och texten får igång fantasin! Tror att du gjorde rätt i att gå vidare.
    Ha det gott vännen!
    Kram

    Svar: Ja, jag kände att det var ett bra beslut att gå från parken. Han såg tillika lite besviken ut om han hade tänkt att råna mig. Ha det gott😙😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 14:01:41
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Ditte säger:

    Vilken smått spännande promenad och vilka möten det blev! Väldigt vackra växter och förhoppningsvis fanns en del skugga att tillgå.
    Jag hade gärna promenerat här och fantiserat tillsammans med dig.
    Stor kram och tack för rundan.

    Svar: Skugga fanns det gått om mellan snår och träd. Jag älskar att gå i parker. Slutet gott allting gott, kära Ditte😙😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 14:40:31
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Anonym säger:

    Fina bilder, man får vara försiktig dessa tider...
    Kram ❤ Comsi Comsa

    Svar: Visst får man vara på sin vakt lite varstans. Ha det bra😙😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 15:14:43
  • sandra. säger:

    så fina bilder :D

    Svar: Tack, vännen😙😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 16:14:49
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    Underbara foton. Men fy fan för tjurfäktning.

    Svar: Tjurfäktning börjar att avta mer och mer😊😊
    Biggeros

    2016-06-14 | 19:41:40
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Sussi säger:

    Vilken trevligt tur bland blommor och sevärdigheter :) Kram

    Svar: Härligt att höra min vän. Trevlig kväll😚😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 21:44:04
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Petra Olsson säger:

    Nästan som en saga:) så fina bilder.kram

    Svar: Tack, att du njuter till mina bilder och inlägg😚😚
    Biggeros

    2016-06-14 | 21:49:11
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Anette säger:

    Jag trodde i min enfald att tjurfäktning inte längre förekommer, så är det alltså tyvärr inte. Håller med om att man borde kunna använda de tjusiga arenorna till något vettigare. Härlig promenad du tig oss med på 😊

    Svar: Tack min vän😚😚 Jag håller med att dessa arenor kan utnyttjas till något annat ändamål.
    Biggeros

    2016-06-15 | 10:28:18
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se

Kommentera inlägget här: