biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mulet & Vila

Kategori: Min Blogg

Igår var vi ute och fira att vi är ännu ett steg i rätt riktning till att snart bli husägare.

Hoppas nu att banken beviljar lånet. Troligtvis får vi reda på det efter Semana Santa. Därefter kan vi fira på riktigt
 Fortfarande är min fina ampel i fint skick efter 33 graders hetta igår.
Så här fina blommor har min AloeVera. Det är första gången den blommar.
Ser ut som små bananplantor.
Denna kaktus är medtagen från Sverige och ska planteras om i en större kruka.
Dessa mini kaktusar har inte vuxit särskilt mycket.
Hibiskusen är en riktig lusblomma. Visst har den fina blommor men fullt av löss. Tråkigt.
Pelargonen bara fortsätter att blomma. Härligt att vissa blommor kommer igen efter förra sommarens hetta och vinterns regn.
Likaväl min Bouganvillea som tappade alla bladen under vintern. Nu har den återhämtat sig. Den ska även planteras i jorden för att bli lite större och tätare.
 
Jag har inget dåligt samvete idag för att det blir bara vila för hela slanten och det är mulet i Jerez.

Kommentarer

  • Angus säger:

    Spännande med husköp! :)
    Tack för din fina kommentar om su Ellen the french buldog

    Svar: Väldigt spännande med husköp. Du har en jätte fin hund =)
    Biggeros

    2014-04-12 | 16:24:52
    Bloggadress: http://angusfoto.blogg.se
  • Boel säger:

    Wow, så mkt fina växter😊👍 Ett par extra 👍👍👍 för den fina aloe veran, har aldrig sett en sån m blommor 😊👍

    Svar: Inte jag heller. Den har långa, gula, fina blommor. Jag ska även skaffa trumpetblommor och papegojblommor. Det som jag saknar här är tulpaner och påskliljor. Jag ska ta med mig en packe med lökar från Sverige nästa gång. Ha en trevlig Lördag,kram
    Biggeros

    2014-04-12 | 16:47:06

Kommentera inlägget här: