biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Green Card

Kategori: Mina Tips

 
Uppe tidigt och ätit frukost. Idag blir det städning! Har inte riktigt kommit igång, men sitter och samlar mig med en kopp te. Idag ska vi ringa till VOLVIA angående om vår skada på vår bil. Bilen står i garaget och vi trodde att den stod skyddad där. Såklart så har bilen bredvid backat in i vår förarsida. "Det var bara en tidsfråga", sa min man. Den lilla, vita bilen, bredvid oss, har flera skador och den ser bara värre ut för var dag. Vad jag fick reda på av vår granne att hon är "un conductor terrible ". Såklart ville inte lärarinnan medge först att hon hade kört in i vår bil, tills jag hotade med att tillkalla polis. Inte förrän då var hon snabb nog att fylla i försäkringsavin. Det fanns tydliga spår från vår lack på hennes bil. Man behöver inte kunna ett främmande språk för att överbevisa att personen har fel, speciellt vid detta fall. Ta alltid många fotografier som bevis och tillkalla alltid polis, som sköter allt det praktiska. I detta fallet behövde vi inte det. Jag råder dig/ er att alltid ha "green card" med när du/ ni vistas utomlands.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: