biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Feliz ano 2014

Kategori: Min Blogg

Inleder det nya året med bilder från Nyårsafton.
Jag hade en lugn Nyårsafton med min man. Vi började med en Tequila Sunrise och Jamon. Därefter åt vi  Chili räkor till förätt. Som huvudrätt hade vi fylld kalkon, nypotatis, brysselkål, svartvinbärsgele, brunsås och syltlök. Sist men inte minst hade vi en Wiskeyglasstårta till dessert. Efter det  inskålades det nya året 2014 med Champagne. De tolv sekunderna innan tolv intogs en vindruva för varje klockslag som är en typisk spansk tradition. Så mer eller mindre inledde vi det nya året 2014 på spanskt vis.
 
 
God fortsättning på det nya året önskar jag både mig och min familj och mina nära, kära och vänner.
Ha en fortsatt god nyårsdag, Feliz Ano Nuevo 🎉🎊
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    God fortsättning på det nya året 2014, önskas Er båda. Vilken lyxig måltid, det är så det vattnas i munnen. Puss och kramar från oss båda mamma.

    Svar: God fortsättning! Det var väldigt gott och ett mysigt nyår, kram
    Biggeros

    2014-01-01 | 21:06:13
  • Laura säger:

    Oj vad det lät smaskigt och vindruvorna, hann ni verkligen med 12 på 12 sekunder? :O
    Whiskyglasstårta = omnomnom ;-)
    Ha en fin helg och ja, gott nytt år!

    Svar: Ja, det var nätt & jämnt att man hann att svälja en vindruva tills nästa intogs. Det klart man vill följa den spanska traditionen. God fortsättning, Laura😊
    Biggeros

    2014-01-03 | 10:04:46
    Bloggadress: http://dreamsaboutlife.com

Kommentera inlägget här: