biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Allt har en baksida

Kategori: Spaniens Jerez

 
Även Jerez har en baksida
I med det att det är för varmt att promenera långt under sommartid i Spanien så får man planera sin tid efter vädret
 
Tidig morgon eller nattliga promenader 
Eller helt enkelt både OCH
 
 
På vissa ställen slängs skräp mitt i naturen.
Så tråkigt att se.
Här kan man gå förbi skjul som är ihoplappade med diverse bråte.
Djurhagar som håller med åsnor, hundar och hästar och höns/ tupp
 
 
Promenaderna varierar och såsom motiven.
Vi passerar många lite mindre bebodda hus och moderna skjul.
 
 
Jag kan tänka mig att övergivna hus blir ett ungdomshak där de träffas och förfestar 
 
 
Vi går förbi ett hav av vissna solrosor. Nu har solen gjort sitt denna gång för I år och nu ska det produceras solrosolja.
 
 
Solen hänger med oss på vår promenad och är precis uppstigen. 
 
Stigen vi går på värms successivt upp och promenaden leder via smala stigar till breda trottoarer.
Efter 1 1/2 timme promenad närmare sagt en mil kände vi oss nöjda när vi till slut började att närma oss vårt hus.
 
 
På andra medier har jag en countdown ( räknar ner dagarna ) för mina flickors ankomst till Spanien. 
Äntligen får jag krama mina flickor och prata med dem på nära håll.
De kommer om två dagar.
Det är nästan exakt på håret 2 år sedan sist vi sågs.
 
 
Ha det gott och trevlig semester!!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Då hoppas jag att dina töser kommer ner som planerat! Två år är väldigt lång tid! Ha det bra! E-L alltså livetssnarigastig2.wordpress.com

    Svar: Imorgon kör vi till Malaga och hämtar våra töser 🥰🥰2 år är allt för lång tid att inte få träffa sina barn.
    Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-07-25 | 21:26:43
  • ullie säger:

    ja det är väl nackdelen att allt blir bränt. va just ute o såg all min blast på potatisen låg ner utav torka så gick in o läser hos dej nästan komiskt .
    nu du nu kommer de snart vilken lyck för er va mysigt <3 kramiz fina

    Svar: Ja mycket dör i torka det ska gudarna veta här i Spanien.Imorgon går skutan åt Malaga och vi ska fiska upp skatterna på landbanan=)
    Som jag längtar!!!
    Kram ♡
    Biggeros

    2021-07-25 | 21:40:41
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • znogge säger:

    Så mysigt att döttrarna kommer på besök och att ni äntligen får träffas igen.

    Kram och njut <3

    Svar: Vi har haft en jätte mysig dag ett.Tack!!
    Kram 😍
    Biggeros

    2021-07-27 | 10:36:18
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Så fel blir texten telefonen skriver sitt eget språk
    så roligt för Er att få träffa Era fina flickor igen efter så lång tid. Ha det riktigt bra med varandra krama dom från mormor ha det så bra älskar Er alla puss och kram från Mamma och mormor och Håkan ❤️

    Svar: Tack så hjärtligt vi har haft en underbar tisdag med skumpa och god mat♡Kram
    Biggeros

    2021-07-27 | 15:52:27
  • Gerd säger:

    Jag nästan får gåshud! Vad härligt för er alla!
    Ja, jag har fått träffa barnbarn som jag inte sett på 21 månader och väntar nu på sista oträffade barnbarnet på 19 år.
    Kram!

    Svar: Alltså vilka underliga tider och att man inte har fått träffa de sina. Jag vet att även du har haft det jobbigt. Kul att du äntligen får se ditt barnbarn Gerd. Ha det gott!
    Kram
    Biggeros

    2021-07-28 | 14:57:40
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Kan tänka mig att värmen begränsar en hel del- Och begränsat har ju även pandemin. Så fantastiskt att du nu äntligen kan träffa döttrarna. Förstår verkligen att du längtar.
    Jag har ju haft döttrar och barnbarn ganska nära men pandemin har ju gjort att inte vi heller setts så mycket som vi brukar. Men ändå minst en gång i månaden så jag är så glad och tacksam över det.
    Önskar nu er alla fina dagar tillsammans-
    kram

    Svar: Nu har 7 intensiva dagar gått och flickorna har återvänt hem. Den yngsta med vänner bilar igenom Europa och hem till Sverige. Visst gick tiden fort men vi har gjort så mycket varje dag samt umgåtts tajt. Vi kommer ses igen då vi åker till Sverige. Skönt att du har de dina nära och kan ses ofta.Kram
    Biggeros

    2021-07-28 | 20:16:54
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Det där med slänga skräp i naturen, blir så ledsen av saken? Oavsett vart vi bor har vi ju ett ansvar, naturen måste ju få chansen att må bra också. Stackars moder jord :( .

    Svar: Ja jag håller med dig=/ Hur svårt kan det vara att hålla naturen fri från skräp.Kram
    Biggeros

    2021-07-29 | 09:29:33
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Ser ut ungefär som runt mig. Vissa riktigt skräpiga ställen blandat med förfallna hus av olika slag. Jag undrar alltid varför inget görs åt dem. Det enda svaret jg fått är att det är väldigt vanligt med arvstvister här, så många äger det och kan inte komma överens om vad de ska göra. Har du hört något annat?
    Nu borde du ha dina flickor hos dig. Njut av detta och kramas mycket!

    Svar: Jag vet att det förekommer arvstvister och även på GC Taurodalen/ Puerto Rico där min far har hus. Nere vid stranden ligger fiskestugor som har ärvts sedan århundrade och får inte rivas. Intill stranden vill man bygga en parkering och de har tvistat länge pga att de som bor i sina hyddor inte vill ha badgäster.Nu har mina flickor varit och besökt oss och det har varit en njutbar tid. Tyvärr går tiden alltför fort Kram
    Biggeros

    2021-07-29 | 12:57:42
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Anette säger:

    Jag har haft fullt upp ett tag och därför inte läst och hängt med.
    När jag nu läser att du äntligen ska få träffa dina tjejer blir jag väldigt rörd och nästan gråtmild.
    Hoppas ni nu får en fantastisk tid tillsammans 🤗

    Svar: Jag förstår att man måste ha en paus från bloggandet liksom jag.Nu har jag haft mina töser på besök en mycken given och intensiv tid. När man har det som bäst är det dax att skiljas igen. Vi ska snart ses igen då vi åker till Sverige.
    Tack för din omtanke
    Kram
    Biggeros

    2021-07-31 | 21:00:59
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Men va härligt o 2 år lååång tid för er alla hoppas det blir mysigt nu ha det gott kram

    Svar: 2 år är alldeles för länge att vara ifrån mina töser. Nu ska vi ses igen i Sverige. Tänk vad jag har längtat så går tiden så fort när man umgås/ har det som bäst.
    Kram
    Biggeros

    2021-08-01 | 10:12:21
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jossus Travelpics säger:

    Vad kul att du fått träffa dina döttrar igen, hoppas ni har en fin tid tillsammans.

    Svar: Vi hade jätte fint tillsammans. Tiden gick bara för fort
    Kram
    Biggeros

    2021-08-08 | 17:49:43
    Bloggadress: http://www.nouw.com/jossustravelpics
  • Anonym säger:

    Ja så klart så är det överallt o trist är det men sant....så fina döttrar du har :) kram
    vännen

    Evas blogg

    Svar: Tack vännen saknar dig redan <3Jag kommer åka till Malmö snart så då kanske vi kan ses <3
    Biggeros

    2021-08-09 | 09:53:16
  • Veiken säger:

    Underbart att du äntligen har fått klämma på dina fina flickor. Jag antar att ni försöker ta igen så mycket som möjligt och verkligen njuta av att det nu gick att genomföra! :)
    Kramar

    Svar: Helt otroligt men sant så fick jag se och krama mina sessor. Nu ska vi bara få tummarna loss att beställa resa till Sverige.Tack för din omsorg
    Kram
    Biggeros

    2021-08-12 | 14:20:27
    Bloggadress: http://www.veiken.se

Kommentera inlägget här: