biggeros.blogg.se

PĂ„ resande fot i Spanien

KarantĂ€nhund đŸ¶

Kategori: Spaniens Jerez

78.797 Àr smittade och sÄ ser siffran ut idag.
Nyheterna startat tidigt pÄ morgonen och fortsÀtter hela dagen. Symbolen högst upp pÄ TV rutan pÄ nedre bilden betyder: "Stanna hemma"
 Förhoppningsvis sÄ sjunker fallen Ànnu mer/ dag.
Summan av kardemumman Àr att de tre sista dagarna har det blivit fÀrre smittade/ dag. Vilket Àr ett gott tecken. Tillfrisknande fall börjar att öka i antal och det fÄr vi inte glömma att nÀmna.
I Andalusien Àr bland de mest skonade i hela Spanien.
Endast 56 fall/ 100 000 personer.
 
Vet ni att Corona betyder bÄde: Krona
( kunglig tara, diadem), Krona ( mynt) 
Krans ( botanisk), 
Sol corona det yttersta lagret av solen, som bestÄr av plasma, Corona öl och hjÀssa ( vilket troligtvis Àr sant men hittar inte det pÄ wiki).
 
 
 
Givetvis sÄ finns Àven Corona viruset som pratas mycket om i dessa dagar.
 
 
En förlÀngd arm behövs Àven i dessa kristider nÀr man Àr tvungen att hÄlla avstÄnd.
 
Min gamla arbetskompis Ullis utmanade mig att dela med mig av min "karantÀnhund" pÄ media. 
FĂ„r jag presentera:
 Quarantine ET ( Stay home)
 
 
Nu utmanar jag er att lÀgga upp er  "karantÀnhund"
( inte rondellhund) eller hund irl  pĂ„ bloggen eller FB đŸ•đŸ©đŸ¶

Kommentarer

  • Znogge sĂ€ger:

    Ha ha, det var en fin karantÀnhund det :D Vi fÄr ju röra oss fritt sÄ nÄgra karantÀnhundar finns hÀr inte utan bara tvÄ vanliga som varit pÄ hÀrliga lÄngrundor i dag.

    SÄ skönt att det Àr fÀrre som blivit smittade. Med tanke pÄ att hela landet Àr i karantÀn borde det sjunka drastiskt kan jag tycka...

    Kram och god kvÀll!

    Svar: 2 hundar med en smÀll =) Du har dubbelt upp av hundar och kan fritt rasta dina. Jag vÄgar mig nog inte ut och rasta min karantÀnhund ET stay homeVÀntar fortfarande pÄ ett drastiskt resultat av minskning av smittande.......
    Kram
    Biggeros

    2020-03-29 | 18:10:47
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie sĂ€ger:

    Oj vad söt du Ă€r och vĂ€ldigt söt tunika fin hund puss och kram frĂ„n Mamma ❀

    Svar: Jag Ă€r klĂ€dd i min lediga karantĂ€n outfit. Visst Ă€r min karantĂ€nhund söt <3Kram och sköt om dig 🙏
    Biggeros

    2020-03-29 | 19:36:38
  • Karin Eklund sĂ€ger:

    Haha, sÄ söt din jycke Àr! :)
    Ska se om min vill komma fram nÀr jag lockar pÄ den...

    Var rÀdd om dig! <3

    Svar: Det blir nog ingen tur pĂ„ stan med min karantĂ€nhund för han sticker ut för mycket 😁Kram
    Biggeros

    2020-03-29 | 20:39:24
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Veiken sĂ€ger:

    Haha! Lite roligt mÄste man ha! Fin karantÀnhund du har skaffat dig. Hoppas den Àr snÀll och vaktar er! :
    Kram

    Svar: Min karantÀnhund ET stay home skrÀmmer nog bort de flesta. Under dessa Coronatider sÄ har inte tjuvarna nÄgonting att göra pga att alla stannar hemma <3Kram
    Biggeros

    2020-03-29 | 21:59:54
    Bloggadress: http://https://www.veiken.se/
  • Emma, Sol som sol? sĂ€ger:

    Jag höll pĂ„ att rensa ogrĂ€s och sĂ„dde frön, det Ă€r ju bĂ€sta meditationen och tankarna snurrar fritt. Jag hörde hundar skĂ€lla i omrĂ„det, det har faktiskt varit ganska sĂ„ tyst pĂ„ dem de senaste veckorna. Är det för att folk mĂ„ste vara hemma med dem tro? För det Ă€r ju min teori om varför hundarna skĂ€ller: de Ă€r sĂ„ j-a uttrĂ„kade! Ja, och ouppfostrade sĂ„ klart ...

    Fast det var inte det jag skulle komma till. Man har ju hört om de som lÄnar ut (eller hyr ut enligt ditt foto tidigare) sina hundar. Undrar om det Àr folk som kommit pÄ att det var "lÀge" att skaffa hund, har det minskat pÄ hundrÀddningsstÀllena, tro? En snabb sökning nu visar att sÄ Àr fallet ... Undrar hur det gÄr för dem sedan?

    Svar: Allt med trÀdgÄrdsbestyr och vÀxter Àr stimulerande för sinnet. Börjar en hund att skÀlla sÄ pÄverkas alla de andra pÄ omrÄdet. De Àr sÀkert vÀldigt uttrÄkade.
    Om det verkligen Àr sÄ att mÀnniskor har skaffat husdjur bara för att komma ifrÄn karantÀn en stund sÄ hoppas jag de tar sitt förnuft och behÄller hunden efter lockdown <3
    Biggeros

    2020-03-30 | 15:48:37
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Ullie sĂ€ger:

    nej men gumman det Ă€r ju det ja sĂ€ger du Är lite tokig <3 <3 kramar finaste o jo hunden va super söt sĂ„klart samma som hon som stĂ„r bredvid <3

    Svar: Jag delar gĂ€rna med mig av min humor. Visst Ă€r min karantĂ€nhund ET stay home 😍Ta hand om dig 🙏
    Kram
    Biggeros

    2020-03-31 | 23:09:21
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlÀgget hÀr: