biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hör och häpna och pang i kalsongen

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Mazagón playa, El Coto de Doñana, Torre del Asperillo National Park, Huelva.
Har nämligen något gemensamt  Donaña = Naturpark omringad av enorma milslånga sanddynor.
 
 
 
Lånad
 
 
Om det vill sig illa så måste man få gå många många kilometer på uppbyggda broar innan man når Atlanten. Vill man röra på sig och inte blir lätt trött är denna strand inga problem.
 
 
Problemet kommer på tillbakavägen då det är rena uppförsbacken till parkeringen.
 
 
 
 
 Det gäller att förse sig med dryck och mat för det finns ingen taverna eller kiosk i närheten. 
 
 
På ditvägen mötte vi ett gäng ridglada turister där man kan hyra hästar i en stor eller liten grupp. 
 
Ja, Mr U och jag är på en liten minisemester och besöker Huelva.
Vi valde staden/ byn även för komma ifrån vår hemstad för lite miljöombyte. 
Miljön är fyllt av naturreservat och naturparker.
Hör och häpna och pang i kalsongen så har Huelva provinsen i Andalusien  haft minst coronafall och dödsfall.
Idag tillbringade vi över 4 timmar på dynorna och tog med oss dryck och lunch.
I kväll blir det middag ute på en av Huelvas många restauranger
》》》》》》》》》》》》》》》》》》》

Tio ballonger i Villgotts kalsonger, och smäller man en, så säger det (pang).

Och smäller man två, hur låter det då? (pang, pang)

Sju ballonger i Villgotts kalsonger, och smäller man en, så säger det (pang).

Och smäller man tre, hur låter det? (pang, pang, pang)

Tre ballonger i Villgotts kalsonger, och smäller man två, hur låter det då? (pang, pang)

En ballong, i Villgotts kalsong, och den ska vi smälla, en annan gång.

 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Herre min gud så fina bilder och natur fina stränder så mysigt med utflykten till Atlanten och fina bad kul med så många pang pang verser. Kram Mamma ❤️

    Svar: Ja, visst är nationalparkerna fina!!Nu är vi tillbaka till vardagen=)
    Ett riktigt panginlägg =D
    Kram
    Biggeros

    2020-08-13 | 20:45:23
  • Znogge säger:

    Vilken fantastisk strand! Så vacker och vilken natur. Skönt att området har haft få dödsfall för då känns det lite tryggare.

    Kram

    Svar: Ja, man får tänka sig för var man åker. Jag vill då inte bli smittad. Vi hade en mysig minisemester med bad/ solKram
    Biggeros

    2020-08-13 | 21:25:55
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Tove Olberg säger:

    ÅÅÅÅ jag skulle gå där, jag skulle bada i svett och kanske i havet, men gå skulle jag ... go on go on och äta gott -
    Dröm en dröm om salt o svett
    lätt lätt
    Och lite pang i kalsongen
    kan hända i mång en.
    Go fredag <3

    Svar: Här är det lite svalare och även i havet. En kombi med PW i terräng och sol och bad ger kvalitetskänsla. Även pang i brallan gillar jag verkligen pang verserna=))Ha det pang pang gott
    Kram <3
    Biggeros

    2020-08-14 | 10:51:47
    Bloggadress: http://blandar.bloggo.nu
  • Karin Eklund säger:

    Oj, oj, kära nån vilka dyner! Fantastiskt!
    En utmaning också men vem gillar inte sådana. Det gör ju ni !
    Ha det gott på alla sätt och njut av tillvaron bland de mjuka sanddynerna.
    Kram <3

    Svar: Idag hörde jag att vår premiärminister Pedro Sanchez besökte Donañas. Tyvärr missade vi honom med en dag. Gillar dessa sanddynor och milslånga stränder=)Trevlig kväll Karin
    Kram <3
    Biggeros

    2020-08-14 | 11:49:22
    Bloggadress: http://pettasblogg.blogspot.com
  • Emma Engström säger:

    Men alltså herregud så vackert det är, där hade man gärna velat vara! Ibland kan miljöombyte verkligen behövas, se och göra något annat liksom <3

    Svar: Ja, i dessa tider har man inte varit på någon semester men jag har värme och sol i mitt egna paradis. Det räcker förutom att jag saknar mina döttrar och föräldrar <3
    Biggeros

    2020-08-14 | 12:28:25
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Lena i Wales och Spanien säger:

    Har besökt delar av Donana. Hittar tyvärr inte nj på mitt tangentbord. Fint där.
    Älskar salmorejo, bättre än gaspacho ,tycker jag. Brukar köpa den i tetrapack i Spanien.
    Ser härligt ut att sitta vid havet och äta gott och dricka gott, njut!

    Svar: Ja, jag föredrar Salmorejo. Jag kan inte mig mätt på soppan. Passar bra i den Andalusiska hettan. Du har sett dig omkring i Spanien vad jag förstår. Trevlig kväll Lena <3
    Biggeros

    2020-08-14 | 13:19:09
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Förstår att det är välbehövligt och trevligt med ett miljöombyte och vid havet. Så läckert! Jättefina bilder! Och alla sanddyner. Bra att ni har god grundkondition när det nu gäller att ta sig uppför också.
    Ha det fortsatt fint.
    Kram

    Svar: Ja, det gäller att ha bra fysik och kondition för att gå i nationalparken. Skönt med lite miljöombyte även om det inte var så långt ifrån=) Trevlig söndag Kram
    Biggeros

    2020-08-14 | 21:04:04
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★ säger:

    Det där ser härligt ut, men blir det inte väldigt varmt att gå så där? Har ni hyrt hästtur någon gång också? Eller går ni mest? :)

    Svar: Vi går mest men min dotter hyrde en ridtur med vänner på stranden i El Puerto Santa Maria. Vi cyklar och går. Visst blir det varmt att gå men vid kusten skiljer temperaturen. Kram <3
    Biggeros

    2020-08-14 | 23:56:07
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • Ullie säger:

    Åh vännen kikar tillbaka lite på dina bilder . .massa fint Tim är ju i Turkiet 38 går där ocå . Vem skulle inte vilja åka iväg . Det känns här det grå regnet dis o blir bara mörkare . Ledsnar redan

    Svar: Nu när man har haft varmt i 4 månader så börjar man bli lite trött på hettan. 30 grader och lite lägre temperaturer är perfekt. Visst vill man allt ha miljöombyte. Hoppas att allt är prima med dig vännen <3Kram
    Biggeros

    2020-09-05 | 14:54:11

Kommentera inlägget här: