biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Le brett som ett Le jon

Kategori: Spaniens Granada

Mellan träden så skymtade man den gamla byggnaden som ligger i San Fransisco trädgården.
 
 Jag vandrade i trädgården själv för att de andra skulle kunna vandra vidare i lugn och ro. Jag skulle kunna gå här hur länge som helst bland de design klippta busk labyrinter, utgrävningar och de fina dammarna med näckrosor.
Trädgårdarna är verkligen välvårdade. 
 
Sedan passerade vi trippel björkträd som hade konstiga mönster på barken.
 
 
Vid en närmare blick så såg jag till min förvåning att turister hade ristat in kärleksförklaringar på alla stammar. Förhoppningsvis så har de fått lov men om inte så tycker jag att det är OK såvida man inte förorsakar skador på träden.
Vilket jag inte kan se.
Så det måste vara väldigt ytligt ristat i barken.
 
Därefter promenerade vi vidare nerför backen, förbi souveniraffärer, restauranger och postkontoret.
 
 
 
 
Buzon= brevlåda, postlåda
 
Så bra att lejonet har fått ett brett leende till all post som ska levereras i den stora vida världen.
 
Bano de Mezquita de Alhambra
 
 
Paradores hotel
Det får mig att tänka på Ama som gillar Paradores.
Vem gör inte det med deras gamla och välbevarade byggnader.....
 
 
 
 
 
Det var uppdatering från Alhambra och mer kommer i ytterligare inlägg. 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    La Medina är fint och roligt att få se bilder när det är grönare och blommigare än i det februari vi besökte Alhambra-området.

    Gillade också lejonbrevlådeinkastet.

    Svar: Jag gillar även dessa fina lejon brevlådor÷))Ja, jag gillar alla dessa blomsterarrangemang i trädgårdarna i Alhambra. Gångerna innan så såg jag inte så mycket av dem pga regn och årstiden. Nu uppskattade jag verkligen det gröna växterna🤗
    Biggeros

    2019-09-15 | 16:49:38
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Ullie säger:

    ja men det får man inte göra rista i träd det allemansrät oxå så nej
    otroligt vackert där
    kramar o pussar

    Svar: Nej, iaf så inte träden skadas och de tycktes inte ha tagit skada=)En sådan fin miljö för själen.
    Kram
    Biggeros

    2019-09-15 | 21:19:24
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ditte säger:

    Tack för ännu ett fint inlägg från Alhambra. Och att få ynnesten att komma hit är ju bara så härligt. Nu kom jag med dig via bloggen och är tacksam för det.
    Kram!

    Svar: Så härligt att du hänger med mig via bloggen Ditte! Är så tacksam för ditt besök🤗Kram
    Biggeros

    2019-09-16 | 21:10:45
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Vilken härlig trädgård du promenerade runt i och det ser helt fantastiskt ut! <3 Kramis

    Svar: Jag hade lätt kunnat spendera en hel dag där bland trädgårdarna=)Kram
    Biggeros

    2019-09-17 | 06:10:01
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Vilka underbara trädgårdar! Dit skulle jag gärna åka. När det gäller björkarna så kan även ytliga ristningar skada men samtidigt ä är det ganska så tåliga träd.

    Kram

    Svar: Vad jag noterade så har inte träden skadats. Hoppas dock att man inte gjort det på pin tji utan lov. Jag hade aldrig för mitt liv ristat in något på träden på en allmän plats för skoj skull. Älskar dessa miljöer med flora!!
    Kram
    Biggeros

    2019-09-17 | 06:38:27
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Verkligen vackert, träden är roliga med dess mönster men som du säger så länge träden ej skadas ..roligt att få följa med på dina promenader :) kram å fin tisdag

    Svar: Vad jag förstår så är en del träd tåliga än andra om de inte skadas så pass. Härligt att du hänger med mina promenader igenom AlhambraKramiz
    Biggeros

    2019-09-17 | 11:27:25
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: