biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Por fin

Kategori: La Casa

 
Den stora Mussepigg kaktusen tippade åt sidan i blåsten och pga dess tyngd för ett par månader sedan.
Jag plockade ner den bit för bit. Den hade otroligt många taggar som allt annat. Även om jag försåg mig med tjocka handskar så var det en och annan sylvass rackare som slank in i  mitt skinn.
 
 
Det har verkligen skett en progress av kaktusen och den har tagit sig.
I början så trodde jag verkligen inte att det skulle komma några bumlingar. 
 
 
Nu vet jag att jag kan skära ner kaktusen när den börjar att ta över. 
Det är en riktig överlevare.
 
Nu börjar även bygget få sitt slut. Idag ska duschen installeras, stegen ska gjutas fast i poolen och därefter är det storstädning som gäller.
Visst har det tagit tid...
Allt tar sin lilla tid i Spanien och man måste sätta ett slutdatum. Men vad hjälper det....
Den som väntar på något gott....
 
Dagen bjuder även på annat smått och gott.
Först ska vi ringa till svenska Ambassaden om pass, gå till Ayuntamiento i Jerez, köpa nya arbetsskor till min man, gå till Fysioterapin, betala för slutarbetet till Carlos, plantera palmer, fylla vår Dunderklump palm med vita stenar i botten och mycket mycket annat

Kommentarer

  • petra säger:

    Ja byggen brukar alltid dra ut på tiden:)men som sagt den som väntar på ngt gott...Spännande att få se resultatet sedan ,kram

    Svar: Nu har väntan varit lång och visst har allt ett slut=) Jag ska visa projektet inom kort// kram
    Biggeros

    2019-05-23 | 09:46:41
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Marie säger:

    Vad skönt att det snart är färdigt förstår att det har varit jobbigt stora kaktusen har överlevt med nya bebisar vad fint allt har sitt slut och snart kan Ni njuta av fina Polen och allt annat kram Mamma ❤️ 💕

    Svar: Oj, vad vi ska njuta men snart väntas nya äventyr=) Så skönt att det snart är klart.Tänk vad tacksamma kaktusar är och att de klarar sig i en oroliga hetta som här. Visst får den sin skörda beskärda del🤗
    Många kramar!!!
    Biggeros

    2019-05-23 | 13:45:29
  • Ditte säger:

    Dessa kaktusar har verkligen rejäla och vassa taggar och de kan ju ge infektioner om de stannar kvar i huden. Hoppas du fått ut dem.
    Så fint det blir hos er. Och att saker tar tid - Ja, så är det. Men nu verkar ni se ett slut. Du får återkomma med bilder efter hand.
    Önskar dig en fin torsdag och en del att göra har ni.
    Kram!

    Svar: Jag har nog fått en och annan tagg och visst har vissa varit svåra än andra att ta bort. Jag kommer att återkomma med mer bildbevis på både kaktusens utveckling och vårt projektarbete. Ha du även en riktigt bra dag Ditte// kram
    Biggeros

    2019-05-23 | 14:01:55
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Imponerande att den klarade det och så fint den hämtar sig. Bra att veta om den skulle bli för stor igen. Så skönt dessutom att bygget närmar sig sitt slut.

    Kram

    Svar: Tänk vad fel man kunde ha om kaktusen. Jag ville ändå ge den en rimlig chans. Imorgon ska allt vara bra=) Hoppas jag!!!Kram
    Biggeros

    2019-05-23 | 19:29:31
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Kaktusar är fascinerande men också lite läskiga. Vet inte om jag skrivit om det förut men vi hade två stora kaktusar i kruka som stod i köksfönstret när jag var i 20-årsåldern. Hade kompisar hemma och av någon anledning välte en av kaktusarna och mannen min fångade den med händerna. Dumt! Gu vad vi andra skrattade, inte han. Härligt med hundratals små hullingförsedda taggar! Vi stod sedan och droppade stearin för att på det sättet få bort dem. Han kände av det flera dagar efteråt.

    Skönt att det närmar sig slutet med bygget!

    Svar: Den bästa får akta sig för stickiga kaktusar. Jag har fått många stickor men visst är de livskämpar och sega såsom denna. De behöver ansas titt som tätt. Hemsk historia om din arma man som fick ett hundratals stickor. Läskigt värre. Bygget av pool och mur är avklarat och nu blir det en liten resa efter det. Trevlig helg Emma🤗
    Biggeros

    2019-05-23 | 22:14:18
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ullie säger:

    ja sa ju det värt allt när det är färdigställt o alla bygg saker bort det blev såå fint
    visade den för min son som gick förbi här han sa vi kan väl ha en på baksidan här mamma ha ha . tror du sett vår baksida som vi typ delar me flera vågar inte ens ha vår lilla pool där rädd att nån annan ska leka o ramla i

    Svar: Så varm sommar som det var i Sverige förra året så hade det varit skönt med en pool. Det är bland det bästa vi har igjort som nvesterat en pool. Det blur så himla varmt under högsäsong så det är tvunget att svalka ner sig. Visst är det skillnad när allt bråte och byggställningar är borttagna från trädgården🤗Ha en bra dag// kram
    Biggeros

    2019-05-25 | 23:30:35
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ulrika Webersköld säger:

    Åh ja men det verkar ju så himla fint skönt när allt är klart . Hoppas ni har det mysigt i Grekland kramiz

    Svar: Det är så skönt att poolprojektet tillslut är slutfört. Tyvärr hann vi inte uppleva det slutliga arbetet tills vi skulle dra oss vidare. Så är det alltid! Vi har alltid något nytt att längta tillbaka till. Jag njuter iaf i solen i Grekkand🤗Kram
    Biggeros

    2019-05-30 | 02:22:38
    Bloggadress: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här: