biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Det Inre 2

Kategori: Mallorca

 
Vid det stora altaret så skymtar Jesus på korset.
Jag tvungen att zooma in för att kunna se dessa fina detaljer som tyvärr inte ger rättvisa på bild. 
 
 
 
 
Detta altaret gillade jag skarpt speciellt dessa uthuggna ansiktet som sitter och övervakar på altarets tak.
 
 
Vid sidan om står bekväma plyschsäten nära det stora altaret. Troligtvis för de högre ämbetet inom kyrkan eller för den adliga familjen.
 
 
Altaret från håll och studera noga på alla detaljer som hänger från ovan
 
 
 Det största kapellet i navet av Katedralen.
 
 
På andra sidan finns även en atarestol även med en tjusig struktur på utsidan.
 
 
Från mina ögon sett ser det ut som ett enormt orgelspel
 
 
Från det ena extrema fönster till det andra...
 
 
 
 
 
Märk av den giftiga symbolen på markläggningen framför altaret. Jag vågade inte beträda denna "stenmatta " ifall det betyder "varning att gå över stensättningen" Det kanske är rent ut sagt en fallgrop....
 
Enjoy!!!
Det kommer mer i ett annat inlägg...
Hoppas att ni har det bäst och njut av alla skatter som finns i er närhet!!
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vad vackert i den fina katedralen. Älskar att gå och titta i katedraler och kyrkor. Tack för fin info kram Mamma

    Svar: Underbar Katedral och kan inte få nog. Jag gillar även se Katedraler. Nu är vi hemma. Så härligt!!Kram
    Biggeros

    2019-03-09 | 15:00:34
  • Jessica Högberg säger:

    Kyrkor kan verkligen vara galet vackra, som den här=)

    Svar: Jag håller helt klart med. Otroligt vacker Katedral. Trevlig Kväll🤗
    Biggeros

    2019-03-09 | 15:45:02
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Jag tänker tillbaka när jag var hos Er i Guadix och du och jag besökte den vackra katedralen där härliga minnen Kram Mamma

    Svar: Katedralen var inte så stor men väldigt tjusig vad jag vill minnas. Visst hade vi trevligt tillsammans. Ha det bra och kram🤗
    Biggeros

    2019-03-09 | 15:54:27
  • Znogge säger:

    Kyrkan är verkligen fantastisk!

    Kram

    Svar: Otroligt vacket och vilka skatter. Trevlig Söndag// kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 11:07:55
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det var en GIGANTISK orgel det där! Men det är klart, det är ett sort hus att fylla med toner. Måste vara mäktigt att få spela på den.

    Haha, min faster bodde i ett hus som var ett gammalt församlingshem. Där fanns en orgel kvar och när vi var små så kunde vi så klart inte hålla fingrarna i styr. En trampade igång tramporgeln och en annan drog i spakar och tryckte på tangenterna. Hur kul som helst! Men man slutade ändå ganska fort för det lät för j-ligt!

    Svar: Du är för homla rolig!! Jag kan tänka mig att det var roligt så länge det varade. Orgel är väl inte det bästa musikinstrument att lyssna på. Visst är det orgelspel gigantiskt och passar in i en Katedral ÷) Gillar dessa historier i utbyte. Tack så hjärtligt för du är den du är Emma!!!!Kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 16:21:01
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: