biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Artistas

Kategori: Mallorca

 
Jag har tagit mig till slutet av marknaden och funnit en konsthörna framför Katedralen. Vilka fina konstverk.
Jag är så imponerad. Konstnären blev fotograferad av en professionell fotograf från Palma. Jag nöjde mig bara att se honom LIVE
 
 
 
 Det ena konstverket stack ut mer än andra
 
 
 
 
 
 
 
Ni kan tro att jag hade fastnat i konsvärldens paradis. Jag hade ingen som helst brådska.
 
 
 Jag var ute i rättan tid och behövde inte trängas med andra vid konstutställningen framför Katedralen.
 
 
 
Detta skulptur hjärta står prydligt framför Katedralen och drar mycket uppmärksamhet och kärlek.
 
 
I Fredags var det dimmigt men kunde ändå urskilja Katedralen bakom det vita täcket.
 
 
 
 Frida Kahlo, egentligen Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón, född 6 juli 1907 i CoyoacánMexico City, död 13 juli 1954 i Coyoacán, Mexico City, var en mexikanskkonstnär.
 
 
 
 
Fulfisk
Konstverket är gediget men motivet är inte i min smak.
 
 
 En av många skulptörer som Toful Colom har gjort fisken nedanför
 
 
 
 
 
Jag hoppas att ni gillar något av dessa konstverk.
Min favorit är Varanen.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Vad trevligt med Mallorca! Och fint med så mycket konst att titta på. Tack för att du delar med dig. I Buenos Aires var jag på ett modernt konstmuseum och såg verk av både Frida Kahlo och många andra latinamerikanska konstnärer. Så spännande.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram!

    Svar: Så lusigt och sammanträffande att du även har varit i kontakt på ett och annat sätt med Frida Kahlo🤗Även att du har bott på Melia. Hoppas att du har det bra Ditte på ditt äventyr🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-03-03 | 16:03:02
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Vilka härliga konstverk så jag förstår att du stannade till där ett bra tag. Frida Kahlo gillade jag mycket men det beror nog på att jag gillar hennes konst.

    Kram

    Svar: Ja, jag var salig av alla dessa olika konstverk av olika material. Djupt imponerad. Gillar även Frida Kahlo konst=)Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2019-03-03 | 21:33:28
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    Så fina bilder du delar med dig från Spanien ☀️Kramar

    Svar: Tack vännen!! Så härligt att du gillar mina inlägg=) Jag utnyttjar till stor del av de motiv jag delar med mig av. Trevlig måndag🤗Kram
    Biggeros

    2019-03-03 | 22:22:52
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ullie säger:

    måste säga att bläckfisken såg levande o läskig ut
    men ja fina värk va det ju ändå

    kram fina

    Svar: Bläckfisken är häftig med÷)Otroligt fina konstverk!!!
    Ha en bra dag// kram
    Biggeros

    2019-03-03 | 23:16:28
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ullie säger:

    måste säga att bläckfisken såg levande o läskig ut
    men ja fina värk va det ju ändå

    kram fina

    Svar: Otroligt fina konstverk som jag fick se under min promenad.Kram
    Biggeros

    2019-03-03 | 23:16:36
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Älskar ju rost, så du förstår säkert att jag var totalt såld på alla dessa rostiga konstverk. WOW:-) Mina favon är bläckfisken (njuter av den så ofta jag kan, fast då är den inte rostig såklart;-) ) och geckon. Vilket härligt inlägg!

    Svar: Du skulle då vara här och se denna utställning LIVE. Såklart så gör det mer. Jag var himla impad och gillar konst som sticker ut. Tyvärr kunde jag inte ta kort på just allt. Ni fick ändå lite smakprov av det bästa. Jag gillade även bläckfisken÷) Den hade jag mycket väl kunnat ha hemma ( om den hade fått plats).Trevlig dag 🤗
    Biggeros

    2019-03-04 | 01:12:18
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Älskar ju rost, så du förstår säkert att jag var totalt såld på alla dessa rostiga konstverk. WOW:-) Mina favon är bläckfisken (njuter av den så ofta jag kan, fast då är den inte rostig såklart;-) ) och geckon. Vilket härligt inlägg!

    Svar: Bra att du tillkännagav dig BP.Man blir många gånger intresserad av att veta vem den anonyma är🤔🤔🤔
    Biggeros

    2019-03-04 | 01:12:50
  • Emma Engström säger:

    Wow så himla mycket häftigt att se! :D

    Svar: Jag håller med!! Jag kunde inte undgå det🤗
    Biggeros

    2019-03-04 | 12:48:57
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Marie säger:

    Oj vad fina statyer och häftiga tycker mycket om av olika slag kram Mamma

    Svar: Ja, det var minsann svårt att välja föremål. Alla var på sitt sätt vackra 🤗Ha en fortsatt bra dag// kram
    Biggeros

    2019-03-05 | 15:34:47

Kommentera inlägget här: