biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Uppe med tuppen

Kategori: Spaniens Badajoz

Uppe med tuppen klockan 7 och låg kvar i sängen och myste ett tag.
Begav mig upp med hissen till hotellets högsta punkt och beställde en god omelett, nypressad juice och drack en nespresso.
 
 
Tyvärr lyste min mans frånvaro men jag hade ändå sällskap av någon annan trevlig filur...
 
 
Jag försöker varierar mig att äta lite olika saker varje dag.
 
Efter jag hade intagit frukost drog jag vidare till parken. Dessutom snodde jag med mig lite bröd till fåglarna. Idag var de väldigt närgågna/ ivriga och var enda inpå mitt revir.
Som tur är har jag ingen fågelfobi men "hit men inte längre".
När jag sagta började att promenera tillbaka så märkte jag tidigt att jag hade fått en skugga efter mig som inte ville släppa taget. Det var en viklädd gås med ljusblåa ögon som inte ville släppa blicken.
 
 
Hotellets gym
 
 
Varför ska det vara så svårt att påbörja en rutin när det gäller att börja att träna på gym...
Tanken är ju god men tyvärr så räcker inte det.
 
 
 
Istället så badade vi turkisk ångbastu och finsk torrbastu. Så lite nyttiga var vi på en Fredag. Vi delade även på en Tacossallad. 
Så kan det bli.
 
 
 
Ha nu en trevlig Lördag och hitta inte på något som ni kommer att ångra imorgon dag.
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Jag gillar också hotellfrukostar men det r tur att de int intas för ofta för då skulle jag ju få göra av med mycket fler kalorier.
    Att träna på gym gör jag inte . Tycker det är urbota trist och instängt- Däremot tränar jag styrka hemma genom att använda min kropps egna motstånd eller också använder jag något av de utegym vi har i närheten. Men jag går oftast mellan 5 och 10 km /dag och det är så skönt. Nu när det varit väldigt halt har det dock inte blivit så långt.
    Önskar er en fin kväll.
    Kram!

    Svar: Jag går även väldigt mycket och det är så skönt för kropp och knopp. Jag måste finna träningsgnistan någonstans för den har tyvärr inte synts till.Jag äter mycket ägg varje morgon i alla dess former och skippar bröd och bakverk.Trevlig kväll Ditte🤗Kram
    Biggeros

    2019-01-19 | 18:04:15
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Den frukosten skulle jag gärna ha varit med vid, så gott ut! Och så hade du sluppit sitta ensam. Smart att variera sig om det finns möjlighet, det är så lätt att fastna.

    Ha en härlig kväll, nu ska jag börja med maten: stekta fläskkotletter med potatisgratäng står på menyn.

    Svar: Åh, så gott med fläskkotlett och potatisgratäng!!Här blir det sallad och kalla pannbiffar=)
    Ja, du Emma det hade varit mysigt att få ditt sällskap. Det är väldigt ofta jag får sitta själv till bords. Nu är ganska så van=) Smaklig måltid och trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2019-01-19 | 18:09:36
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • BP säger:

    Äter aldrig frukost. Jag dricker en Nespresso och Brämhults apelsinjuice. Dåligt jag vet. MEN hotellfrukostar där allt är serverat kan inte jag heller stå emot. Gillar förresten hotellets logotyp, som ju också finns på fasaden. Man blir glad av den filuren.

    Att träna på gym - nej, ingenting för mig.

    Bastu är inget för mig heller, men jag är impad över att hotellet har en sådan fin bastu till gästerna. Eloge där!

    Svar: Bastu är livet när det är ruggigt ute. Hotellet har bra att erbjuda för gästerna. Även ett litet gym även om jag inte börjat ta tag i träningen. Jag tar min dagliga PW så konditionen är på topp. Jag som bor på hotell så är nog denna hotellbuffe bäst. Allt är fräscht och om du vill ha ägg, bacon, omelett, korv eller "scrammel eggs" så görs det direkt och är varm. Annars gillar jag inte att mycket står framme i flera timmar. Kaffe och juice är väl ok för den som inte gillar frukost. Trevlig Söndag÷)
    Biggeros

    2019-01-20 | 00:19:24
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Jessica Högberg säger:

    Nä, tänk att det kan vara så svårt att få tummen ur och gå och träna... nåja, har ju börjat promenera efter jul i alla fall... Hoppas helgen varit fin och avslutas med en härlig söndag=)

    Svar: Jag måste ta mig i kragen och börja att träna. Man behöver inte träna så länge och hårt bara man får en rutin÷) Bra att du har kommit igång att gå åtminstone efter Jul. Jag har även latat mig allt för länge vid julhelgen och tillåtit mig själv att äta choklad och dopp i grytan med tunnbröd. Jag gick upp 2 kg direkt men blev av med de ganska kvickt.
    Biggeros

    2019-01-20 | 10:20:53
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    "Uppe med tuppen klockan 7 och låg kvar i sängen"? Det är inte riktigt vad jag kallar "uppe"... ;-)

    Mysigt att mata fåglar!

    Otäcka bilder du visar också... Ja, dom från gymmet alltså... ;-)

    Ha det fortsatt toppenbra!

    Svar: Nej, jag gick upp med mannen min och kom på att det var rent för tidigt att gå upp ( Lördag) så lade mig och läste nyheter på nätet.
    Du fick en rysning, va, när jag visade bilderna på gymmet. Jag hoppas att bastu bilderna mildrade till det hela÷)
    Igår var vi ute och åt och det blev sent igen🤔
    Allting var toppen. Bra sällskap och god mat.
    Biggeros

    2019-01-20 | 11:06:24
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • dianasdrömmar säger:

    Älskar hotellfrukost kram och trevlig söndag/Diana

    Svar: Jag gillar denna frukostbuffé där man får välja ingredienser till sin omelett. Man kan beställa alla olika former av äggrätter samt korv/ bacon. Sedan är det så himla mysigt att blicka floden från frukost-fönstret. Trevlig fortsatt Söndag🤗
    Biggeros

    2019-01-20 | 14:09:57
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/

Kommentera inlägget här: