biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hiss eller diss

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Utsikten en kväll från vårt hotellrum på 32: a våningen. Otrolig vy!!
Tyvärr inte en vy riktat mot Sevilla city.
Däremot när man äter frukost kan man se floden, broar som leder till stan. Även flygplanen som flyger i höjd med byggnaden. Flygplatsen ligger inte så långt ifrån hotellet. 
 
 Eurostars Torre Sevilla ligger på de översta 13 våningarna i denna skyskrapa, som är Andalusiens högsta byggnad, 700 meter från Plaza de Armas. Gratis WiFi och gratis gästparkering ingår.
Dock inte under vår period är det gratis ( som det står på Webbsidan). 18 euro är ganska så dyrt. Eurostar i Cordoba ingår parkering.
Hotellet har högkvalitativ och modern design.
 
 Hotellet öppnades under sommaren 2018 och är fortfarande i fräscht skick. Modern inredning och sköna sängar. Dessutom påslakan
( vilket inte är givet).
 
Det finns alltid fördelar ( Hiss) och nackdelar ( Diss) att bo på hotell. Som sagt så vet ni även att jag måste vara ärlig mot mig själv/er att ge ett rimligt betyg för boendet. 
Rummen är rymliga och har panoramafönster med mörkergardiner som går att styra via teknik.
 
AC fungerar året om även under vinterhalvåret.  Wifi fungerar ibland och ibland inte.
Nu finns det 257 hotellrum på hotellet och många är uppkopplade samtidigt.
 
Badrummet har ett rymligt badkar och en stort utrymme med högtrycks dusch.
 
 
Någon klagade på att det inte finns conditioner.
Jag föredrar att köpa mitt egna balsam.
 
Rummet har en vattenkokare för Te och kaffe men inte strykjärn. Kylen är väldigt minimal.
Glasgarderob och hyllor som är  bra utrymme för kläder och dylikt. Toalett är placerad i enskilt utrymme som luktar kloak.
 
Vad jag vill minnas har Eurostar i Cordoba samma problem. Kan eventuellt bero på att man bor på lite högre höjder.....
Rummet har en Grundig flat TV och en läs hörna. 
 
Rummen har ett utbrett belysningssystem som styrs genom många knappar vid sängen. Ibland kan det vara svårt veta vilken knapp som går till vilken lampa. En ganska så avancerad process.
Rummen har även inbyggda skjutdörrar som är ganska häftiga och därav är en spegeldörr.
 
Jag kommer  att  visa mer  av  hotellets  faciliteter i ett  annat  inlägg.
 
 
Trevlig Lördag!!!
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Kloaklukt på toaletten är ingen höjdare och hotellet är för högt för min smak. Men har man inga problem med höjder så är det säkert en upplevelse att bo där!

    Kram och trevlig lördag :D

    Svar: Jag ska säga till städerskorna om den dåliga doften. Om de har en lösning.Som sagt det är alltid något som inte är hundra. Höjden är inte för mig ett problem men jag vet att det är för många😨En upplevelse!!!
    Trevlig helg!!!
    Biggeros

    2019-01-26 | 15:30:37
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Vist är det extra viktigt att bo bra (både vad gäller komfort och närhet till stan m.m.) när man bor så mycket på hotell som ni gör. Viktigt att kunna sig bekväm och hemma. Jag gillar oftast mindre "boutiquehotell" men då är det inte alltid så att de ligger centralt.
    Ni verkar ju ha det väldans bra här. Utom lukten i badrummet då.
    Kram och trevlig helg

    Svar: Det är ju viktigt att trivas på boendet om man ska kunna trivas en lång period. Nu ligger inte hotellet mitt i smeten. Problemet är då att ta sig ur stan på bästa och snabbast sätt. Det är verkligen inte det lättaste. Jag håller med dig att lite mindre hotellkedjor är oftast mer familjära och har bättre service. Jag gillar inte mögel och kloak dofter. Det är inte det man ska mötas av när man kommer in i rummet. Utan en fräsch doft föredrar väl alla🤗 Sängen är utomordentlig på alla sätt och viss och ett stort rum med panorama fönster. Önskar dig även en Trevlig Söndag// Kram
    Biggeros

    2019-01-26 | 21:10:45
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Alltså här snackar vi väl I-problem, eller;-) Många skulle klassa hotellet du beskriver som ett lyxhotell. Sängarna som är det viktigaste enligt mig får ju godkänt. Utsikten är magnifik. Badrummet en höjdare enligt mig alltså. Å wifi i Spanien är nästan alltid ett problem, var man än befinner sig.

    Att kylen är minimal är väl ganska logiskt. Det är ju ett hotell och ingen lägenhet.

    Kloaklukten är också relativt vanlig i Spanien, även i lägenheter som inte använts på ett tag och ligger bara på nionde våningen i en fastighet. Det är ju ändå Spanien... Extra plus här för att toan ligger i ett separat utrymme. Alltså var man medveten om problemet och löste det på ett ganska så smart sätt, enligt mig alltså;)

    Varför hyr ni inte lägenhetshotell eller rentav en "vanlig" lägenhet om ni vill ha fler faciliteter. Ni bor ju alltid längre än bara några nätter på hotell. Å hotell använder man väl i vanliga fall bara för några dagar eller max en vecka. Åtminstone i en storstad som Sevilla.

    Svar: Nu är det ju så att jag vill att ni ska reagera och kommentera. Visst kan det se ut som ett i- problem men nu vill jag bara dela med mig av mitt sätt att se hur saker och ting funkar och inte funkar. Generellt gillar jag hotellet till mångt och mycket. Om jag hade hissat hotellet i skyarna hade det inte blivit någon diskussion 🤔😁😀 Dessa bagatellartade problem är för mig inga problem egentligen men kanske för andra. Jag stör mig på odörer såsom: kloak och mögeldofter. Att de har placerat WC separat tror jag är brist på utrymme i badrummet. Vi bor även på lägenhetshotell om vi finner ett bra inom kort tid beroende på hur lång tid innan vi vet planering av jobb. Ibland blir det akutjobb som detta. Hursomhelst gillar jag hotellet först och främst pga av utsikten och därefter läget. Sängen är perfekt enligt mig. Det kommer säkert fler dissar och hissar. Än har jag inte sett allt. Pga att jag bor längre än somliga på hotell så ser jag mer brister.Hoppas att du hänger på och kommenterar🤗
    Biggeros

    2019-01-26 | 23:01:35
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    När man bor så mycket som du gör så vet man ju också vad man vill ha, vad som är viktigt osv. Fast vad som är viktigt för en person kan ju vara totalt onödigt för en annan.

    Att det luktar illa från en "oanvänd" toalett är definitivt ett minus. Hos oss här hemma brukar det lukta när det blåser hårt, fattar inte hur systemet är uppbyggt. Pappa brukar alltid undra det också, han har jobbat en del med sådant (civilingenjör byggteknik) och är lite nyfiken på hur det funkar där under gatan. Får väl ta honom till Emabesa, vattenföretaget. :D

    Svar: Nu ska jag ju inte vara allt för snäll för då kan ju alla hotell få hiss i bedömning. Det blir lite roligare så här och ännu roligare när jag får kommentarer. Jag själv tycker väl inte i helheten att dessa dissar är något nämnvärt att ta upp. Hursomhelst känns det lite viktigare att anmärka på femstjärniga hotell som man kan tycka ska hålla måttet. Jag läste på Tripadvisor omdömen. De som kommenterade var inte så himla snälla som jag är. För mig som bor på hotell så är detta bagatellartade problem. Inget hotell är perfekt och ofta de små hotellkedjorna håller bättre standard. På större hotell hinner inte personalen att alltid vara serviceinriktad på restaurang/reception, städa ordentligt på rummen. Helt förståeligt. Att nu toaletten luktar kloak kan bero på av många olika själ. Dock inte att WC har stått orörd länge. Jag har varit med om detta problem på flera hotell och ofta när vi har bott på höjden. Du får skicka ut din pappa för undersökning av avloppsledningen. Jag tänker även på England som placerar rören utanför fasaden....Knepigt värre😨
    Biggeros

    2019-01-27 | 11:33:26
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Jessica Högberg säger:

    Jag hade inte tackat nej!

    Svar: Hotellet är övervägande bra och det är tack vare den underbara utsikten!!!!
    Biggeros

    2019-01-27 | 16:23:37
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Hej igen!

    Jag tycker det var väldigt bra punkter du tog upp, både hiss och diss! En toalett ska inte lukta illa, har det stått oanvänt ska personalen dit och fräscha upp innan gästen kommer så det är ingen ursäkt. Där är det nog snarare ett problem i ledningarna än oanvänd/personal.

    I-landsproblem eller ej (ett uttryck jag för övrigt inte gillar), hittar man saker man irriterar sig på är det värt att nämna för jag misstänker att ni betalar ju en hel del för att bo där också. Det viktigaste är ju så klart att delge hotellet synpunkterna så att de har möjlighet att rätta till och förbättra.

    Eller skita i det ... :D

    Svar: Jag håller med att i detta fall vill jag inte ens vara smågirig genom att dissa detta hotell. Nu handlar det om min bedömning och att dela med mig av min erfarenhet av boende. Visst betalar vi dyrt för att bo på ( 5 stjärnigt hotell) och då förväntar man sig att hotellet ska ha bra service och en bra standard. Jag gör inte denna bedömning för att vara elak utan istället ge tips för kommande boende. Tack för din kommentar Emma!! Jag gillar din uppriktighet🤗
    Biggeros

    2019-01-27 | 16:31:28
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • ullie säger:

    ja men det ser fint ut . ja är inte så ofta på hotell o är man utomlands inte så fina

    finaste du ja jag fryser ännu trots varmt bad det hjälpte inte fniss så skicka hit värme det är lite kallt idag - 6 gillar inte sånt =)
    puss kram

    Svar: Hotellet är jätte fint och jag älskar utsikten!!
    Igår hade vi 17 grader på eftermiddagen i Sevilla. Vi satt ute vid floden och sippade sol. Så skönt. Om jag bara kunde skicka lite sol till dig via nätet hade jag gjort det direkt. Jag beundrar er att ni kämpar på i kylan. Min vän i Luleå har haft allt ifrån -30 till -25 grader. Otroligt kallt. Bara håll ut så kommer värmen snart till er med. Ha en god Måndag vännen🤗Kram
    Biggeros

    2019-01-27 | 20:32:58
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se

Kommentera inlägget här: