biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Min stalker Torre

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Igår gick vi längs floden och det var en sådan underbar vårdag i luften.
Många hade klätt av sig skjortan/ blusen och låg/ satt på gräset längsmed Rio Guadalquivir.
 
 
 
 
 
 
 
Det var definitivt inte folktomt på gatorna. Man tar vara på den minsta lilla soltiden i Spanien och njuter av livet. Rätt filosofi.  Njut för varje dag som om den vore den sista.
 
 
Flodbåtarna passerade titt som tätt. Vart 30 minut går en båt i 60 minuters båtfärd.
 
 
 
Var jag än mig vänder står lyckan i Biggeros händer.
Torre  Sevilla verkar synas från alla håll och kanter...
 
 
På andra sidan skymtas fina uteserveringer/ restauranger  längs floden.
 
 
 
Jag är omringad av torn...
Tro mig.
 
 
Även fångad av en stormvind...
 
 
Båten som passerade hade ett konstigt format och jag lyckades aldrig fånga motivet så bilden blev riktigt bra. Då jag lyckades alltid ha solen i ögonen när jag skulle fotografera. Huvudsaken ni ser glittret i floden och molnen på himlen. 
 
 
En väldigt avslappnad Söndag och en rörelse av Spanjorer och turister. Som njöt av varandras umgänge. Precis som jag gjorde med min make.
Man får göra det bästa av allt och ta vara på varenda minut i livet.
 
 
 Torno Torso vs Stalker Torre
 
 
Cyklister är det gott om i Sevilla..
Har ni sett "gubben" som ligger och sover i det stilla Sevilla....
 
 
Här i denna lilla "Kiosko" så serverades allt från kaffe, vattenpipa till goda drinkar.
 
 
Inte var det folktomt inte.
Vi hade tur att vi fick plats och den bästa utsiktsplatsen mot floden. Vi hade allt i världen uppsikt över allt som hände. 
 
 
Som sagt jag hade en "stalker" bakom min rygg som jag inte lyckades att bli av med.
Tänk att det är snart är Februari...
Är ni nöjda än så länge med det nya året 2019?
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Åh vad underbart med sol och jag längtar nu ännu mera till våren! :-D Kramis

    Svar: Vi har en försmak på spansk vår nu. Varmt på eftermiddagarna men kallt på natten. Bara det är soligt🤗Kram
    Biggeros

    2019-01-28 | 14:54:25
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Så härligt att kunna njuta av något gott att dricka utomhus. Här känns våren väldigt långt borta och än så länge får vi behålla kläderna på. Men nog längtar man...

    Kram

    Svar: Våren är en magisk årstid och det gör att människor gör mest tokiga saker🤗🤗Jag förstår att det är drygt med vinter och kallt väder. Ha det bra/ kram
    Biggeros

    2019-01-28 | 15:20:02
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Så skönt det ser ut och vad fin du är härligt med sol och värme kram 💕 Mamma

    Svar: Jätte fina dagar har det varit. Hela helgen har det varit soligt. Det gillas🤗 kram på dig
    Biggeros

    2019-01-28 | 17:59:03
  • ullie säger:

    fina du
    oj va fint det är där o ja många torn
    alltså ja vet inte men att gå vid vatten så är så himla mysigt tycker ja

    Svar: Jag är omgiven av torn och höga byggnader. Det finns så många och mysiga taverner längsmed floden. Folk är verkligen livsnjutare här i Sevilla 🤗Kram
    Biggeros

    2019-01-28 | 19:41:14
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Ama har sin Anders och du har din Torre Sevilla;-) Måste säga att jag gillar båda:-)
    Vilken helt underbar promenad i det strålande vädret. Men det tog dig ett tag att ta av (vinter-)jackan;-)

    Svar: Ja, eller hur😂😁Jag tänkte även på Amas inlägg med hennes stalker.....
    Ja, jackan vill man ha i skuggan men i solen så hettar det till riktigt ordentligt. Vissa var riktigt modiga att inte ha någonting alls på överkroppen.
    Biggeros

    2019-01-28 | 23:52:06
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: