biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Harmoni absolute

Kategori: Spaniens Sevilla

Igår var en sådan molnig dag i Sevilla. Ytterst ovanligt.
Så jag började dagen på hotellets gym. Där kämpade jag mig genom redskapen i över en timme. Därefter tog jag mig vidare  till frukostsalen som ligger på samma (34) våning.
 
 
Intill hotellet ligger Plaza  Torre och ett stort Commercial. Vilken lycka!
 
"Hej" stod det på en av IKEAS väggar och plötsligt kändes det som om jag var i Sverige.
IKEA har verkligen etablerat sig i Spanien. Kedjan drar mycket folk till sig.
Jag är lycklig lottad att ha lyckats placera mig nära IKEA. Där kan jag finna typiskt svenska matvaror som inte går att finna i en spansk matvarubutik.
 
 
Primark är en stor kedja som drar publik från morgon till kväll.
Här finns allt från heminredning till kläder. Jag älskar att gå och lunka där i min lilla takt. Konstigt nog så hittar jag alltid något smått och gott...
 
 
Såsom sportstrumpor, sportbehå, sportlinne, linne, trosor, örngott, Coco conditioner, pads, våtservetter, flosstråd och munspray
 
 
 Kolla in detta häftiga rastställe för barn med kreativa aktiviteter.
La Plazoleta
 
 
Casa har mycket från trendig inredning för hemmet till ljus, belysning, möbler etc. Även en affärskedja där jag kan avsätta  en stund av min egentid.
 
Idag är en annan dag i Sevilla.
Mycket sol inne
och
Sol i sinne
Sol ute
som tillför
Harmoni absolute
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vi har IKEA utanför Málaga och det är toppen och i UK utanför Cardiff. Jättebra för matvaror.
    Primark gillar jag och vi har många i UK.
    På Casa höll jag på att förköpa mig innan jul, vilken affär!
    Ha det bra!

    2019-01-23 | 13:30:05
  • Netti Starby säger:

    Vad roligt att Ikea finns i Spanien och vilken spännande butik du brukar besöka :-D Kramis

    Svar: IKEA finns ju spritt överallt i Spanien men att vi valde en stad där IKEA ligger är sammanträffande. Casa är jätte bra heminredning affär. Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2019-01-23 | 15:12:53
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Har ju Ikea ca 10 min hemifrån men är jag där särskilt ofta? Nej, inte egentligen. Vi åker dit om det är något speciellt eller om vi ska på bio på Plaza Mayor som ligger intill. Då passar vi på att köpa smågodis på Ikea. Spanskt godis är ju som det är ...

    Primark finns på Miramar köpcentrum, tror jag var inne en gång det var så fruktansvärt mycket folk och hur långa köer som helst så vi la tillbaka det vi hunnit plocka åt oss. Sedan vill mannen min inte gå in där igen. :)

    Svar: Min man vägrar även att stå i kö. Jag tycker att det går rätt så fort att bli servad i kassan. Visst kan det vara för mycket folk men då bestämmer jag bara att dra över Primark fort. Vi besöker IKEA mataffär vid speciella tillfällen såsom Jul, Påsk och Midsommar. Annars gillar jag att gå där ibland och bara kika om de har fått in något nytt. Vetskapen att de finns nära är OK 🤗
    Biggeros

    2019-01-23 | 15:23:12
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Znogge säger:

    Grattis till en lyckad shopping! Många bra butiker ser jag. IKEA är jag inte överförtjust i men vi har det så nära att det blir som att titta in i vilken affär som helst.

    Kram

    Svar: Jag hittade även ett par promenadskor på rean=)Jag brukar inte åka till IKEA ofta men och en annan gång. Jag gillar att finna nya affärer och butiker. Kul att hitta något som man verkligen gillar🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-01-23 | 17:52:36
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • BP säger:

    Älskar dessa Commercials, för de är så varierade i Spanien tycker jag. Klart att du hittade lite extra grejer i det blågula varuhuset, det vore väl konstigt annars;-)
    Å ditt hotell verkar vara perfekt placerad för både window shopping och riktig shopping:-)

    Svar: Lite för farligt att ha shoppingcentrat så nära inpå mig. Man behöver inte handla jämt. Idag blir det en runda genom Expo området. Ha en bra dag🤗
    Biggeros

    2019-01-23 | 23:34:34
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • ullie säger:

    det där primark villja me ha :D
    ikea är alltid mysigt att gå på

    kramiz finaste o njut av er resa kraaaaaaam

    Svar: Har du varit på Primark någon gång? Man hittar nästan alltid något litet. På något konstigt sätt så lockas allt folk dit🤔Ha en bra dag// kramiz
    Biggeros

    2019-01-23 | 23:50:46
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Lyllo dig :) värme o så kul med ikea gillas :) casa låter spännande kram å fin dag

    2019-01-24 | 09:35:01
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    IKEA startade upp i Murcia (ca 1 tim med bil, 6 mil bort) nåt år efter det att vi flyttat ned. Lycka! Innan fick vi ta oss till Valencia eller Madrid för att besöka IKEA. Vilket vi inte gjorde då. Jo, besökte Valencia gjorde vi, men där slösade vi inte bort vår tid på IKEA :-)

    Affärerna känner jag igen, finns även här. Himla bra det :-)

    Ha en fin dag!

    2019-01-24 | 11:14:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anneli säger:

    Visst är det roligt att shoppa på Primark, där man kan hitta hur mycket som helst.
    Längtar så till Spanien, till Fuengirola. Tänk om jag kunde flytta dit, ja drömma kostar ju inget.

    Ha en fin kväll kramar ♥

    Svar: Visst är det ett faktum att man hittar nästan något på Primark. Jag köpte en pyjamas och ett par resetofflor igår=)Härligt att du har en resa att se fram emot och att drömma kostar ingenting. En dag kanske det blir verklighet🤗
    Kram
    Ps. Kul att du tittar in igen. Saknat dig!!
    Biggeros

    2019-01-24 | 17:07:07
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Ditte säger:

    IKEA besökte vi någon gång i månaden när vi bodde i Peking. Där fanns i restaurangen en kinesisk avdelning med kinesisk mat och en annan med allt det svenska. Kineserna blandade friskt. Vi hade även kräftskiva här och kunde köpa lösa kräftor och nubbe i kassan. Mycket matvaror som vi saknade mellan varven köpte vi också. Bra även för möbler och annat.
    I Torre finns nu ett utlämningsställe men annars gäller Murcia ca 6 mil bort.
    Primark finns strax söder om Torre i det gigantiska shoppingcentrar "Zenia Boulevard" och visst hittar man alltid något där. Barnkläder är ju superbilligt.
    Tycker du hittade bra saker och gör man det är det lika bar att handla.
    Trevligt med Sevilla. Nu är det nog 20 år sedan jag var där så det börjar bli dags.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram!

    Svar: Då är det snart dax att besöka Sevilla. Även om jag inte besöker IKEA ofta så bara vetskapen att affärskedjan finns nära känns bra. Alltid är det något som fattas bland svenska matvaror och som saknas. Annars görs beställningar på snus, falukorv, renskav, rökt korv, lakrits, dippor och bea etc. Vi beställde och installalerade vår Walk- in- closet från IKEA. En och en annan gång äter vi svensk mat på IKEA. Såklart köper vi även kräftor och nubbe på IKEA. Jag hade velat att de kunde utöka sitt utbud såsom lakrits, beasås, falukorv, anjovis, funlight, dippor, rökt korv och renskav. Trevlig Fredag Ditte🤗Kram
    Biggeros

    2019-01-24 | 18:12:27
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: