biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ve och Vaser

Kategori: Mallorca

 
På hotellet Palma Marina har man inrett hotellet med hyllsektioner som avskärmar lokalerna och dekorerat med olika typer av bl.a vaser såsom: antika, trendiga, höga, låga,  breda, gigantiska, små, färgade, genomskinliga, lyxiga, vintage etc
 
 
Ser ni något fint som ni skulle kunna tänka er....
 
 
Jag gillar den hängande glasvasen med en växt inuti.
 
 
Den svarta jordgloben gillar jag med 🤗
 
 
 
 Levels lokal
 
 
Den svart/ silvriga höga vasen hade jag gillat att ha 2 stycken stående på matbordet.
 
 
Är det någon som har bokhyllor numer...
Vi hade en svart gedigen bokhylla i Sverige som vi gjorde oss av med i flytten till Spanien. "Någon" sade redan då att bokhyllor var omodernt....
 
Jag förstår inte varför om man nu har böcker såsom lexikon och skönlitteratur så behöver man förvara böckerna någonstans...inte sant...
 
Idag är det väldigt populärt med ljudböcker och då behövs ingen direkt förvaring utan ett arkiv på hårddisken.
Jag föredrar en bok som man kan bläddra i.
Kalla mig gammeldags 😁😁
 
 
Så billigt och (miljövänligt) att ta vara på tomflaskor och binda ett kraftigt rep runt flaskmynningen. Återvinna plast/glasflaskor och använda som förvaring eller vaser. Jag har tagit vara på stora gamla Svagdricka glasflaskor i två olika storlekar. Därefter har jag pyntat de med blommor och med ett vardera vitt trä hjärta. 
 
 
Dessa gillar jag oerhört mycket och tror jag har sett något liknande på Casa.
 
 
Jag passade på att smyga in lite fler vaser.
Gillar speglingen i glasen.
 
 
 
På ett rep i Atlanten hänger en liten liten vas.....
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu tänker ni: Ve och Fasa inga fler vaser.....
 
 
Foajén på hotellet är inrett i en mysig miljö med mycket intressant som får en att verkligen att trivas.
Man kan placera sig varstans och beställa något från restaurangens meny.
 
 
Jag hittade en LCHF pizza på menyn.
Bottnen var gjord av blomkål och var hur krispig somhelst.
Topping: Rucola, Mozzarella, Champinjoner, Coctailtomater och Oregano.
Så perfekt gott för en som för LCHF stil. Jag har lyckats att gå ner 12 kilo än så länge. Sakta men säkert. På Mallorca har jag faktiskt fuskat ibland och det skäms jag inte för att säga.
Man lever bara en gång och det är nu 🤗
 
 
Ha en bra Onsdag!!
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Om du kallar dig gammaldags, så är jag också det. Har bokhyllor och älskar att se böcker som dekorationer.
    Fina vaser, gillar glas.
    Oj, vad den pizzan ser god ut!
    Ha det bra!

    Svar: Tack, då är vi minst två som gillar bokhyllor. Troligtvis har det kommit tillbaka. Många gillar att visa upp sina böcker÷) Gillar alla dessa vaser stora som små. Jag kan gå stundvis att bara gå och kolla! Pizzan var väldigt god// kram
    Biggeros

    2019-02-20 | 11:55:33
  • Lena i Wales säger:

    Skrev just nu en kommentar och glömde fylla i mitt namn. Ska vara Lena och inte Anonym.

    Svar: Tack Lena att du vill namnge dig, tack🤗🤗🤗Jag trodde nog att det kunde vara du men var inte helt säker// kram på dig🤗
    Biggeros

    2019-02-20 | 11:57:12
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Grattis till viktminskningen! Riktigt bra jobbat av dig :D Min favoritvas är den i svart och silver som du kunde tänka dig två av!

    Kram

    Svar: Visst är den fin!!! Det hade gjort sig så bra på 2 på vardera sida på vårt matbord i vardagsrummet =)Kram
    Tack så mycket och det går ett rätt håll÷)
    Biggeros

    2019-02-20 | 16:10:29
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ama de casa säger:

    Att gå ned sakta men säkert är ju det bästa sättet - duktigt jobbat! :-)

    Så mycket fina grejer! Jag stod faktiskt häromveckan och studerade en sån där svart jordglob, men bestämde mig för att jag hade tillräckligt med dammsamlare hemma allaredan ;-)

    Svar: Min man tycker heller inte om dammsamlare fast han inte dammar av själv. Jag gillar den oxå men vet inte var jag ska placera den. Bättre med en karta på väggen=) När man går ner långsamt håller man även vikten. Det får ta den tid det tar Ama. Jag har då inte bråttom🤗
    Biggeros

    2019-02-20 | 17:48:35
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    På ett rep i Atlanten är en klar favorit! Pizzan ser riktigt just ut, kan du kolla recept på botten... ;)

    Svar: Jag ska kolla receptet på botynen÷) Känner du till låten: På en planka uti Atlanten sitter en liten liten mås, plankan vippa hit och dit plötsligt släppte måsen en.............skepp oh hoj skepp ohoj÷)))
    Biggeros

    2019-02-20 | 23:13:13
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • BP säger:

    Gillar utsmyckningarna med alla dessa vaser skarpt! Annorlunda och riktigt snyggt.
    Å då jag är gammalmodig så föredrar jag riktiga pappersböcker och våra bokhyllor här hemma skvallrar om det. En lägenhet/et hus utan bokhyllor med böcker i är död/dörr för mig.
    LCHF-pizza har jag aldrig hört talas om. Perfekt om du har gått ned 12 kg tack vare dieten. Om det är det du ville alltså. Det viktigaste är ju att du trivs med din kropp och med dig själv - tycker jag iaf.

    Svar: Nu har vi ju inte några bokhyllor mer men jag vet heller inte var jag ska placera mina böcker som fortfarande är nerpackade i kartonger😱Jag ska dock skänka lite skönlitteratur och barnböcker till svenska kyrkan. Jag föredrar även "riktiga" böcker. Däremot livstilen jag för funkar jätte bra på mig. Endel lever som Veganer eller Vegetarianer. Det är ett levnadssätt man själv väljer i sitt liv. För övrigt ttcker jag att man stoppar i sig allt för mycket kolhydrater dvs vetemjöl och socker ( som är den största boven för hälsan) Jag trivs med mig själv när jag väger som jag ska🤗🤗🤗
    Biggeros

    2019-02-21 | 00:50:39
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Marie säger:

    Så mycket fint glas av olika slag vackert. Jättefint hotell Ni bor på kram Mamma

    Svar: Otroligt mycket fint glas i alla fina varianter. Man får så mycket inspiration 🤗 Trevlig kväll!!!Kram
    Biggeros

    2019-02-21 | 17:30:33
  • Jessica Högberg säger:

    Bara på skoj

    Svar: Helt klart bara på skoj🤗
    Biggeros

    2019-02-25 | 22:53:58
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: