biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Paseo Mallorca

Kategori: Mallorca

 
Ser ut som ett solur...
Jag tycker allt ser mer eller mindre ut som solur...
 
 
Dock inte detta konstverk..
Mr papphammar som försöker nå upp till himlen 
 
 
Igår var jag inne på ett modern konst museum/ utställning och där visades bl.a dessa föremål under bar himmel.
 
 
Dessutom hade man möjlighet att ta förfriskningar och mat intill.
 
 
 
Jag gillar monumentets skugga som reflekteras på den vita fasaden. Även palmens löv. 
 
 
Man tror att det är två monument som är placerade intill varandra. Istället så ter sig skuggan som en annan skepnad på fasaden. Otroligt men sant!
 
 
Cykelställ......
 
 
Utanför finns även andra monument uppställda. Där springer det hundar och sprätter med sina fyra och leker tafatt
 
 
 
Från andra sidan sätt ligger en gammal  fästning som är i verkligheten utsidan av numer ett museum Baluard
(där jag var).
 
 
 
På andra sidan av vägen leder paseon in till stan
 
 
 
Kartan säger mig absolut  ingenting pga av allt klotter
Så var det med den skyltningen....
 

The Torrent of the Riera ( sa Riera ) is a torrent of the island of Mallorca ( Spain ) that ends at the Balearic capital between the Park of the Feixina and the Museum of the Baluard.

It is born in the municipality of Puigpuñentand flows into the bay of Palma. Before the torrent passed through the Ramblas , Union Street and Paseo del Borne , but in the seventeenth century was diverted so that it did not cross the old town. Currently, it passes through the exterior part of the old walls of the city of Palma in its last stretch, forming the Paseo Mallorca .

 

 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Härliga bilder från Palma. Skuggbilden var verkligen alldeles fantastisk!

    Kram

    Svar: Jag fångade verkligen skuggornas ögonblick och fick två motiv priset av 1 bild🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-17 | 12:50:30
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Vilka häftiga skulpturer du hittade! :-D Kramis

    Svar: Ja, var än jag vänder mig finner jag ett monument eller stary. Jag har hamnat i monumental paradiset🤗Kramiz
    Biggeros

    2019-02-17 | 13:05:08
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Spännande monument och moderna tycker jag

    Svar: Ja, och tankeknölarna går febrilt för att lista ut vartenda monuments betydande. Det gillar att ha fantasi och det saknas inte. Trevlig Söndag 🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-17 | 13:46:28
  • Amanda säger:

    Åh så fina bilder! 😃

    Svar: Jag är berikad med att finna motiv så att fylla mina inlägg lätt från Mallorca🤗
    Biggeros

    2019-02-17 | 15:47:48
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • TravelAnna säger:

    Så fina bilder av de häftiga konstverken! Jag älskar att gå på sådana här konstutställningar. Läckert med skuggan som också blev ett konstverk!

    Svar: Ja, jag kände att jag fick bonus på köpet av ett motiv. Gillar även konst och speciellt dessa!!!Trevlig Måndag!
    Biggeros

    2019-02-17 | 22:24:53
    Bloggadress: http://www.newyorkmybite.com/other-bites-of-the-world/
  • Ullie säger:

    många fina bilder håller med om pappahammar ha ha
    alltså den blå himmeln o va ja saknar den den är bara på besök i bland allt för sällan

    ha en fin morgondag vännen kramar

    Svar: Ja, vad man är beroende av en blå himmel och en gul sol🤗Jag tyckte att Papphammar var ett passande namn för skokartongmonumentet=)
    Ha du en bra måndag vännen🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-02-17 | 23:09:11
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Vilket fantastiskt inlägg! Är tokförtjust i skulpturerna och vädret;-) Palma har verkligen kommit upp sig sedan vi var där. Å då kan jag bara konstatera att det var ett tag sedan, för när vi var på Mallis fanns detta museum inte kan jag säga. Eller så var vi inte så kulturella när vi var unga;-)

    Svar: Nu har jag inte varit på Mallis på 30 år och då var det inte Palma. Palma är en jätte fin stad och jag njuter av allt det kulturella jag springer på var dag. När jag var ung var inte intresset så stort att springa omkring och titta på monument och Katedraler. Då var det bara sol, bad och fest som gällde🤗
    Biggeros

    2019-02-18 | 00:03:20
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Så mycket fint! Får nog ta och pallra oss iväg till Mallis nån gång här framöver :-)

    Svar: Då ska det vara lite varmare och gärna badväder. Finns mycket att se.Du som gillar att åka båt kan ju ta den från Valencia 🤗
    Biggeros

    2019-02-18 | 09:13:10
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: