biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lima

Kategori: Mallorca

 
 
 Casa Lima  heter denna inredningsbutik med rätt så hygglig intriör och robusta möbler.
Byggnaden i sig själv hjälper till en hel del i lokalen att lyfta fram produkterna. Många intressanta saker som jag kommer att visa er.
 
 
Jag gillade det mesta i butiken men tyvärr kom jag ut tomhänt.
 
Många tänkbara metallkryp i dess alla former
 
 Gillar verkligen detta robusta långbord för många gäster.
 
 
Jag hade gärnat köpt med mig hem ett par av dessa skölpaddor. Tyvärr är de tunga som gjute och får bli kvar i butiken. De trivs nog bättre att stå gjutna intill varandra och uppepå varandra.
 
 
Även dessa mässingskaninerna som står uppradade...
56 euro styck är nog inte vad jag är villig att betala.
 
 
Giftigt värre blev jag av någon orsak nyfiken på dessa små rackare till skorpioner.....
 
Inte var det billigt heller i denna butik men det hade jag nog inte räknat med när jag stack in huvudet i butiken. Jag ville även stilla min nyfikenhet och gick in och
kollade lite närmare.
Är det något som ni har fastnat för....
 
 
I denna lilla kiosk finns allt från rökt korv/ skinka till torkade chili kryddor. Även Havssalt i olika örtsmaker. Så det blir nog en litet köp av salt innan hemkomst.
 
 
Det var så litet i båset så man kunde inte vara så många åt gången.
 
 
Jag är så tacksam att jag hittade hit till butiken Mow
Underbar liten butik med hemgjorda smycken och fina butikskläder
 
 
Jag skulle kunna tänka mig så mycket mer men jag kom hem med ett par tigermönstrade vida byxor som man kan matcha med ett svart linne/ blus
 
 
Små gränder som påminner mycket om Cadiz.
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vilka fina bilder och affärer och fina figurer av olika slag hade gärna kunnat tänkt mig ett och annat men man måste ju tänka på vikten av resväskan fina affärer kram Mamma ❤️ 💕

    Svar: Ja, inte går det att lasta fullt med tunga grejer i resväskan. Det är bsra kul att få tips=) Hoppas att jag kan finna lika fina Inredngsbutiker i nörheten av mig=)Kram
    Biggeros

    2019-02-26 | 20:52:46
  • Znogge säger:

    Det var tre härliga butiker var och en på sitt sätt!

    Kram

    Svar: Inte sant!Jag gillade de lika mycket och de hade mycket fint och gott att erbjuda🤗God kväll// kram
    Biggeros

    2019-02-26 | 21:59:23
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • BP säger:

    Toppen bilder, som alltid hos dig! Inredningsbutiker är inte min grej, men jag gillar sköldpaddorna. Är ju uppväxt med sköldpaddor, men de var levande så klart;-)

    Åsså är jag totalt förtjust i din sista bild :-)

    Svar: Jag skulle lätt kunna köpa med mig hem en sköldpadda. De är så tunga även om de inte var livs levande.Den sista bilden ser man en av de många smala gränderna i Palma. Jag fick även veta att Riolta Living butiken ägs av svenskar. Jag blev ju så förälskad i butiken ( som jag skrev om i ett inlägg) som hade allt med kvalitet
    Biggeros

    2019-02-27 | 00:45:08
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Vad roligt att du hittade en fin inredningsbutik men synd att prylarna var så dyra. Kramis

    Svar: Ja, dyra och allt för tunga att ta med sig i bagaget. Roligt att få tips!!!
    Kram
    Biggeros

    2019-02-27 | 11:23:24
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Anonym säger:

    Vilka underbara butiker! Krabborna var ju hur läckra som helst men misstänker att priset var mindre läckert. Fast ibland är det ju njutbart att bara få titta.

    Sobrasada, det har jag inte vågat mig på. Har du?

    Svar: Eller om det är skorpioner men ändå giftigt läckra!! Säkert dyra.....Jag har testat Sobrasada på en macka av en händelse på vårt hotell och jag tyckte inte riktigt om det. Inte min smak. Och du då? Misstänker att det är Lena som är Anonym. Rätta mig om jag har fel🤗🤗
    Biggeros

    2019-02-28 | 17:42:26

Kommentera inlägget här: