biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Goyagalan

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Detta är en matmarknad som ligger vid floden i Sevilla. Här finns allt från tapas, sushi till Mexikanska rätter. Nedanför ligger även en bar där man kan sitta och njuta av en drink utomhus i solen. Framåt kvällen kan man flytta in.
 
 
 
 
 
 
En dag så bestämde jag mig för att jag skulle synda värre än någonsin och äta churros med choklad. Jag såg på när killen slevade runt med  spateln i den stora fritören. I vips så förvandlades till en stor kringla. Därefter klippte han den i tre långa remsor. Jag glufsade i mig två av tre churros och lämnade den sista till fåglarna. Kände mig lagom onyttig och började traska tillbaka till hotellet. På hotellets gym sprang jag bort de överflödiga kalorierna på Trademillen. 
 
SOJO SEVILLA 
tryck på bilden  ⬇️ och ta dig vidare till webbsidan
Igår var det livat på hotellet. Då var det förfest med röda mattan på Hotell Melia Lebreros för spanska skådespelare. Därmed Borgmästare för Sevilla och andra viktiga politiker.
De skulle sedan vidare till Goya galan sk en amerikansk version av Oscargalan.
Innan var det en sk polisrazzia med polishundar som kontrollerade att allt var som det skulle i foajén. Dvs inga bomber som var utplacerade.  Såklart var allt i sin ordning.
 
 
Lånad bild
 
Lånad bild
 
⬇️Tryck på bilden ⬇️
Lånad bild
( Goyagalans presentatörer)
Under 33 år som Goyagalan har hållits så har den endast 2 gånger hållits utanför Madrids gränser.
Så den 2 februari 2019 var det Sevilla i Andalusiens tur att hålla i galan.
 
Jag kunde tyvärr inte fotografera tillfället. Det överlät jag till de professionella.
 
Vad gjorde ni igår?

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    man får synda ibland, särskilt om man är så duktig som du så man springer bort det sen...
    Många vackra människor i foajén igår då kan tänkas...
    Jag var på Centralen och tog ett glas med en väninnan som kom från Skåne med tåget=)

    Svar: Visst såg jag många uppklädda kändisar. Jag kände inte igen en enda. Kul att få ta del av vimlet🤗 Ibland är det extra gott när man äter något riktigt onyttigt. Kul att träffa en väninna och snacka lite tjejsnack🤗 Så du såg inte på mellon?
    Biggeros

    2019-02-03 | 11:41:32
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vilket fint ställe ni var på och det låter som en riktigt stor förfest! :-D Kramis

    Svar: Ja, de hade även lagt ut en rödmatta och en satt ut en fotografihörna för plåtning. Poliser stod utspritt överallt. Det vimlade med kändisar men inga kända människor för oss🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-03 | 12:31:21
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Eva`s blogg säger:

    vilket ställe :) va roligt med gala kanske bara kändisar i landet eller? tack för fint inlägg kram å fin söndag

    Svar: Bara en massa spanska kändisar🤗Visst har man sett en och annan spansk film och serie ( vilket jag gillar). Jag kände faktiskt inte igen någon i vimlet. Kul erfarenhet🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-02-03 | 12:46:31
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Ibland får man unna sig att synda! Här såg vi mellon vilket var lagom avkoppling en lördagskväll!

    Kram

    Svar: Kul att man kan samla familjen eller sin partner och titta på mellon tillsammans. Jag gillar underhållning men gillar tyvärr inte hela idén att köra deltävlingar på så lång tid. Dessutom bjuda in bloggare, skådespelare ( som inte kan ta en ton ) och gamla gubbar/ gummor som har försvunnit från kändislivet. Jag brukar vänta på att se på den slutliga EC finalen. Ha det bra🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-03 | 15:00:29
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma Engström säger:

    Låter som ett himla spännande ställe! :D

    Svar: Matmarknaden gillar jag jätte mycket och så ligger det fint vid floden. Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2019-02-03 | 18:43:51
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • ullie säger:

    ja brukar alltid säga man måste synda i bland annars orkar man inget annat
    så här sitter tanten med ostbågs krokar
    kram vännen hörs i morg

    Svar: Så sitter du och frestar med ostbågar. Så gott vännen🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-03 | 20:49:02
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    WOW! Tänk så mycket du får uppleva i Sevilla. Förfesten till den spanska versionen av Oscar-galan måste ha varit WOW att få en glimt av, även om jag personligen är mera sugen på matmarknaden. För spanska matmarknader är helt outstanding och de slår Hötorget samt Östermalmshallen med hästlängder:-)

    Svar: Ibland befinner man sig på det rätta stället vid just det rätta tillfället. Såsom förfesten till Goyagalan på Melia Lebreros. Super!!!Jag bodde nära en matmarknad i Cordoba och var där väldigt ofta. Så mysig stämning och mycket att välja på. Jag gillar verkligen dessa matmarknader🤗
    Biggeros

    2019-02-03 | 23:14:21
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Jessica Högberg säger:

    Ingen mello för mej, tycker inte den är så bra längre... brukar se nån men...

    Svar: Jag slutade även att titta på mellon för länge sedan. Jag brukar ofta titta EC🤗
    Biggeros

    2019-02-04 | 10:39:10
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Marie säger:

    Man får synda lite ibland och unna sig något gott man lever bara en gång kram Mamma

    Svar: Ja, men eller hur. Man har bara ett liv🤗🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-04 | 12:53:03
  • Jessica Högberg säger:

    Dessutom läser jag gaygalan när jag kommer till ditt inlägg då det var QX galan på cirkus igår, haha

    Svar: Ja, gala såsom gala😀😂😁
    Biggeros

    2019-02-05 | 10:48:11
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Säkert mer vackra klänningar, haha

    Svar: Ja, precis!! Tyvärr så såg jag så lite klänningar i vimlet. Vi höll oss lite undan på Level.
    Biggeros

    2019-02-06 | 10:16:11
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: