biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Annorlunda någorlunda

Kategori: Spaniens Sevilla

 
 
 
En annorlunda shopping gillas. Dessa skor sticker mer ut än andra. Den lilla skobutiken får verkligen kredit att ha så mycket häftiga men något dyra skor. Vill man synas med zebra randiga / leopard skor eller oranga/gula cowboy stövlar så är denna skobutik rätt för dig.
 
 
Detta är en badanka butik. Butiken ligger på en liten tvärgata till gågatan i Sevilla. Man kan inte bara gå förbi utan att stanna till det stora badkaret fyllt av badankor i olika skepnader. Kan ni finna Donald Trump....
Otroligt fyndig och annorlunda butik.
 
 
En annorlunda butik fylld med läckra presenter. Presenter som sticker ut. Gillar den engelska telefonen.
 
 
Gillar LP skivspelaren.
Vad gillar ni? 
 
 
Gillar även den häftiga "motorcykel" väckarklockan.
 
 
Här står annorlunda citat skrivna på  små kakelplattor vid en tjusig staty (som bär upp det hela) mitt i ingenstans i Sevilla. Visserligen finns där barer och keramikbutiker i varenda hörn och vrån.
 
En av citaten som jag gillar väldigt skarpt är:
En Triana hay das cavas que cantan las Serafines, la cava, de las citanos la otra la de las civiles.
 
 In Triana there are caves that the seraphim sing, the cava, the citanos the other the civil
 
I Triana finns grottor där seraferna sjunger, det finns cava, invånare och det finns andra civila
( Triana heter samhället intill ån)
 
 
 
 
 
Som ni vet är Sevilla känd för sin färgstarka keramik. Det finns flera små butiker fyllt med keramikplattor med fina mönster/ färger i Sevilla.
 
 
Detta fina motiv sitter utanför och skyltar för baren El Patio
Snyggt mästerverk!
Man kan heller inte missta sig att man befinner sig i Spanien.
 
 
Kolla in denna magnifika karta över Sevilla. Kanske inte den mest korrekta.
 
 
 

Kommentarer

  • Boel säger:

    Wow, vilken underbar skoaffär! 😊👍

    Svar: Visst är butiken häftig!!! Jag var helt salig när jag gick förbi. Tänk att jag vågade trotsa att gå in och handla skor😀😂😁Kram
    Biggeros

    2019-02-05 | 12:23:20
  • Ditte säger:

    Skoaffären gillade jag. Hittade flera par skor jag gärna skulle vilja köpa. Roligt med det som är lite speciellt och då kan det också få kosta.
    Gillade även det andra i ditt inlägg som stack ut. Jag hade nog tittat in i flera av butikerna och säkert kommit ut med något jag tyckte om. Men numer begränsar jag och köper bara det som känns viktigt. Och dit hör skor.
    Den spanska keramiken gillas verkligen.
    Kram och tack för shoppingrundan.

    Svar: Jag är även passionerad av skor. Konstigt att jag kunde hindra mig ifrån att gå. Inte så konstigt egentligen för jag hade redan köpt ett par sköna skor på rea÷)Ha en bra kväll🤗Kram
    Biggeros

    2019-02-05 | 17:11:35
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Znogge säger:

    Skoaffären gillade jag för visst är det kul med skor som sticker ut lite. Då får man ibland unna sig det lilla extra. Butiker med en annorlunda skyltning är det alltid trevligt att besöka. Kanske hade jag inte köpt något men tittat hade jag velat göra.

    Kram

    Svar: Ja, konstig nog blev det inga skor för mig. Jag är ju en riktigt skodyrkare÷)Natti natti/ kram
    Biggeros

    2019-02-05 | 22:00:58
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Wow vilka grymma skor och där skulle jag vilja gå på besök! :-D Kramis

    Svar: Gillar man skor så är det en butik för skoälskare🤗Kram och godnatt!
    Biggeros

    2019-02-05 | 22:02:40
    Bloggadress: http://starbys.se
  • ullie säger:

    men ja vika mysiga affärer o coola skor kul o titta där

    hade ingen choklad hemma :(
    ja vet int om ja fått typ klimakerier grejer eller nåt har ju inte haft mens värk eller migränen eller det onda för ja har ju spruta?? men ja de ringde inte tillbaka ville kolla va min barnmoska sa kanske några österogen piller eller nåt vi får se

    kramar o fin morgon dag

    Svar: Synd att du inte hade choklad🤔 Hursomhelst blev det väl en sockerkaka bit÷) Hoppas att det otdnar sig med värk🤗Ta hand om dig// kram
    Biggeros

    2019-02-05 | 22:52:34
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • BP säger:

    Snacka om "junk", men rolig junk. Love it! Å en av badankorna fick jag faktiskt i present av en vän. Å den piiiiiper också:-)

    Svar: Så tokig men roligt grej att få en badanka och som piper med🤗
    Biggeros

    2019-02-06 | 00:31:29
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Lena i Wales säger:

    Skoaffär! Är svag för såna. Speciellt gillar jag skor man inte kan gå i,hi,hi.
    Och keramik! Vi har så mycket fin keramik här i Spanien, både ute och inne. Kan inte få tillräckligt av det.

    Svar: Skor är livet för mig. Speciellt de med hög klack. Nackdelen är att man inte kan gå långt🤔 Skor och väskor är min passion=) Visst har man sett mycket fint kakel i Spanien. Ha en riktigt bra dag LenaKram
    Biggeros

    2019-02-06 | 06:24:15
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    ÄLSKAR badankebutiken, haha

    Svar: Visst är den cool och Annorlunda Jessica😍
    Biggeros

    2019-02-06 | 10:18:20
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Sara Ekman säger:

    Så roliga och annorlunda butiker :D

    Svar: Det gillas mycket!! Speciellt skor som sticker ut och i härliga färger🤗
    Biggeros

    2019-02-07 | 15:37:45
    Bloggadress: http://aamaziing.blogg.se/
  • Marie säger:

    Häftiga snygga skor köpte du något par du är ju glad för skor fina bilder för övrigt kram Mamma ❤️

    2019-02-07 | 17:34:29
  • Pia säger:

    Hej! Jag letar efter en butik i Triana som säljer frukostskålar. De är enfärgade inuti och har blommönster med "knottror" på utsidan. I botten står det Triana Sevilla Har du några tips? mvh Pia

    Svar: Vad jag förstår så har jag nog träffat på mycket av Triana porslinet men har inte tänkt på just denna modell. Vi bodde på hotell inte så långt ifrån Triana och jag promenerade förbi många av dessa porslinsbutiker men tyvärr gick jag inte in. Om jag skulle stöta på en fabrik eller hör talas om porslinet från någon annan ska jag tänka på dig. Väldigt intressant fråga// kram
    Biggeros

    2019-05-14 | 11:04:43

Kommentera inlägget här: