biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Perrito

Kategori: Spaniens Tarifa

Hasta luego Zafra y hola otra vez Jerez
Idag blir det hemgång till mitt kära Jerez och hem.
Det blir den sista promenaden på gågatan i Zafra och en kopp kaffe.
Min man jobbar ( den stackaren) och lär inte bli klar förrän spansk lunch.
》》》》》》》》》》》》》
Hotell Dulce Nombre Tarifa 
Bodde vi en natt och ligger utanför Tarifa. Nu är säsongen slut och det syntes på mängden av hotellgäster.
Ett jätte mysigt hotell ca 50 rum och en mysig swimmingpool.  De har veckoschema för olika aktiviteter som man vill delta och därav surfskola.
Vi ville bara njuta av bad, sol och god mat.
Poolen var väl lite kall men det blev ett snabbdopp.
 
 
 
 
 
Ett mysigt hotell att rekommendera.
Vi åt både kvällsmat och frukost på hotellet. Vi var inte många gäster som vistades på hotellets restaurang....
 
 
Däremot hade vi hotellets hund ( Perrito) som gästade köket. Det syns på hans något välfyllda bringa.
Han blir nog ganska ( bastante) så bortskämd av personalen och gästerna. 
För det mesta låg han bara och latade sig under dagarna 2.
 
 
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vilket härligt hotell och grymt tips! :-D Kramis

    Svar: You'r welcome🤗Det finns så många mysiga hostel längs Tarifas kust/ kram
    Biggeros

    2018-10-17 | 11:55:26
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Den där vovvsingen var bastante rund om magen. Kanske lite gammal?

    Såg jättefint ut där men vem 17 glömde fälla ned toalocket?!

    Svar: Här hade jag även tyckt att bastante passar in i dubbel bemärkelse 🤗Ja, vem har glömt fälla ner locket.... inte då jag=/
    Sånt gör inte tjejer!
    Biggeros

    2018-10-17 | 13:33:46
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Znogge säger:

    Vilket härligt hotell och så stort och bra rum ni fick. Det uppskattas. En söt hotellmaskot men han skulle nog behöva gå på diet ett tag ;-) Hundar kan må riktigt dåligt hälsomässigt av övervikt men de kan ju inte själva reglera kostintaget...

    Kram och ha en bra hemresa!

    Svar: Han var väldigt tjock och gammal. Vad jag kan märka så vallas ett fåtal hundar i Spanien. Iaf på vårt område. Vår grannhund får inte ens vistas i trädgården och han skäller/ ylar jämt. Endel passar inte som hundägare.
    Hotellet är till att rekommendera Kram
    Biggeros

    2018-10-17 | 15:11:13
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    Det har helt klart sina fördelar att vara en "ama de casa" och/eller en lyxhustru i Spanien. Love it!
    Gillar hundens fyndiga namn Perrito. Perro = hund på spanska. Perrito = valp. Å det var väl ett tag sedan hunden var en valp. Himla roligt rycker jag då;-)

    Svar: Perrito caliente betyder även hot dogs/ varm korv🤗Det är namnet på hunden÷)Visst har det sina fördelar att vara hemmafru. Nu hänger jag med för det mesta överallt på resor här över med min man och får se så mycket. Så klagar inte🤗
    Biggeros

    2018-10-17 | 23:00:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Marie säger:

    Vilket fint hotell. Och vad brun du är och fin kram 💕 ❤️ Mamma

    Svar: Ett jätte mysigt hostel som ligger utanför Tarifa. Ibland är de små hostel och hotellen mysigare som detta.Kram
    Biggeros

    2018-10-18 | 10:46:51
  • Ditte säger:

    Bra och trevliga hotell är u extra viktiga när man som ni bor just på hotell så många nätter. Jag tycker många gånger det är mer behagligt med ett mindre hotell där det verkligen blir personligt. Läge, standard och miljö är också viktigt men det personliga också. Mysigt att koma hem till Jerez igen.
    Kram!

    Svar: Jag instämmer med dig. De små hotellen blir mer personliga och mysigare. Det är det som är så roligt att prova på mindre kedjor och även hostel. Nu är jag hemma och har min mor på besök i Jerez. Jätte mysigt🤗Kram
    Biggeros

    2018-10-20 | 22:21:10
  • Jessica Högberg säger:

    Ser härlig ut, skönt att komma hem va...

    Svar: Underbart att vara hemma och jag har även besök av min mor+)
    Biggeros

    2018-10-20 | 22:39:03
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Längesedan jag var i Tarifa. Är det en stad värd att se?
    Ha en skön söndag!

    Svar: Tarifa är värd att se så som jag ser det. Mysiga gränder, fina badstränder, båtturer och färjan till Talger. Roligt att du har varit i Tarifa Lena🤗Kram
    Biggeros

    2018-10-21 | 10:21:58
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    så brun o fräsch du ser ut, blir avis vill också vara i spanien nu;) ja den vovven hade lagt på sig lite mer än några trivselkilon:) kramar

    Svar: Visst är man dock trött på solen ibland men visst får man färg. När man bor i Spanien så jagar man inte soltimmar men bara man sitter en kort stund så tar solen÷)Visst hade hunden lagt på sig lite för mycket kilon över midjan. Han hade behövt lite träning÷) kram
    Biggeros

    2018-10-22 | 13:30:44
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Roligt med hotell bilder o tips kanske, he he vovven har kanske lite för mkt runt magen lilla...fin bild på dig, hur går det med lchf? kram

    Svar: Ja, det är roligt att tipsa er om olika hotell. Små såsom stora.Ja, en ganska så maffig hund som låg det mesta i skuggan. Han behövde verkligen aktiveras. Jag håller fortfarande LCHF och jag tappar långsamt men säkert kilon. Det går sakta men det känns väldigt bra÷)
    Kramiz
    Biggeros

    2018-10-24 | 20:13:34
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Besök av mor är inte heller fel

    Svar: Nej, inte alls Jessica ÷)Hur mysigt som helst!
    Biggeros

    2018-10-26 | 07:07:35
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Skönt att få komma hem!
    Varm och solig dag här i Marbella idag.

    Svar: Även en solig dag i Sevilla÷) Nu bor vi på hotell på Melia Lebreros Kram
    Biggeros

    2018-11-03 | 10:03:15
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Eva`s blogg säger:

    Åh va mysigt, ett hotell i min smak exakt ...ha en fin helg kram

    Svar: Dessa små och familjära hotellen brukar vara de bästa🤗
    Biggeros

    2018-11-03 | 10:57:39
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: