biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Slå klackarna i golvet

Kategori: Min Blogg

Ja, så har vi varit på Melia Lebreros i Sevilla i nästan en vecka.
Jag har både hunnit att ta farväl av min mor på Sevillas tågstation, firat Halloween, och har haft en heldag på stan.
Vädret har pendlat från soliga dagar till ruggiga regndagar. Som tur håller inte regnet i sig mer än ett par timmar.
Då är det tur att man kan värma sig med en kopp te på rummet med en av de nyinköpta julmuggarna. Nu har det som sagt ordnat upp sig igen både sol i sinne och  sittande på en pinne.
 
 
Vi sprang förbi en fång svamp på stan och blev sittandes nära Mercado de Carnacion. Så här års är det ganska svårt att hitta en parkett vid solen och kunna sitta där länge. Solen går tidigt ner i de närbelägna kvarteren. I skuggan kan de bli rätt så kallt....
 
 
Mitt emot vårt hotell hölls även en nostalgi utställning av SEAT. Visst påminner de om FIAT.
I bakgrunden tilldelades vi även av en gedigen säckpipa som underhållning.
 
 
Så kan livet se ut i Sevilla med en typisk skyltning av flamencoutstyrsel.
Då klackarna är fyllda av grönska, hunden är fullt påklädd med rysch/ pysch och flaskorna är prydda med krims och krams.
 
 
Skyltdockor i Sevilla med stora pussmunnar som var svårt att gå förbi.....
Härmed avslutar jag inlägget med en enda stor puss👄
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, nu har tiden börjat när man letar upp solen i stället för skuggan. Vi var ute en sväng på dagen och då gick vi över på solsidan för som du säger: i skuggan är det kallt och ruggigt nu.

    Haha, de där kläderna till flaskorna ville min svärmor ha! Hon ångrar att hon inte köpte när hon såg dem på marknaden.

    Svar: Visst är man knäpp!! Som sagt nu är det solen man vill åt. Innan ville man ha en plats i skuggan=)Jag har faktiskt ett förkläde till en av våra flaskor. Visst pryder de flaskan🤗
    Biggeros

    2018-11-07 | 16:37:42
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Det ser riktigt härligt ut och fina bilder! :-D Kramis

    Svar: Sevilla är en stad som finns mycket sevärt. Jag har bara märkt de senaste året hur turismen har ökat // kram
    Biggeros

    2018-11-07 | 18:18:54
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Ditte säger:

    Vad trevligt med Sevilla. Kan tänka mig att ni haft fina dagar. Roligt att se mer av stan. Var så länge sedan jag var där. Och nu är det skönt att söka solen för visst blir det lite kyligt i skuggan . Och solen går ju ganska tidigt till sängs.
    Önskar dig fortsatt fina dagar.
    Kram!

    Svar: Ja, nu söker man solen och vill inte vara utan den🤗Sevilla är en jätte fin stad men det syns tydligt att turismen har ökat även så här års.
    Ha en trevlig kväll i Torrevieja// kram
    Biggeros

    2018-11-07 | 19:40:28
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • znogge säger:

    Härliga dagar i Sevilla med andra ord :D


    Kram

    Svar: Mer eller mindre sol men det har regnat mycket på sina håll. Mer än vanligt så här års. Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2018-11-07 | 19:51:07
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • BP säger:

    Härligt med Sevilla, en otroligt fin stad med både hypermoderna och gamla inslag.
    Åsså blev jag ju såklart nyfiken när jag såg dina SEATs, som jag trodde var Fiat's. Då lärde jag mig nåt nytt på Wikipedia som jag inte visste. Kolla:
    Den första Seatbilen producerades 1953 i en ny bilfabrik i frihandelszonen Zone Franca. Dagsproduktionen det första året var cirka fem bilar per dag. De första modellerna byggde på Fiat 600 och 850. Sedan tillverkade fram till 1980-talet varianter av Fiats modeller. Fiat lämnade Seat 1981. 1986 köpte Volkswagen Seat via Audi och numera har Seat många komponenter gemensamma med andra bilmodeller inom VAG-koncernen.

    Svar: Min man var ju snabb att slå upp och tyckte de var ruskigt lika Fiat modellerna. De är väldigt små såsom en smart bil. 5 bilar om dagen är inte många bilar som producerades på den tiden. Min man har ju en SEAT Leon som leasingbil. Intressant om gamla bilar. Jag har även fått erfara att få komma på Detroit bilmässa. Otrolig erfarenhet🤗
    Biggeros

    2018-11-07 | 21:25:48
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Eva`s blogg säger:

    Härligt, men gud vilka söta bilar <3 och så cool skyltning med skor o klänningar gillar den lilla modellen fiat <3 ha en solig dag kram

    Svar: Ja, jag filmade även SEAT bilarna och där fanns en bil med katalanska färger på taket. Häftigt!!Visst gör en bra skyltning mycket. Speciellt för turismen. Idag regnar det😩
    Ha det bra/ kram
    Biggeros

    2018-11-08 | 09:27:44
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Petra Olsson säger:

    wow vilka roliga prylar:) kramar i gråvädret.

    Svar: Grejerna piggar upp mycket även i det gråa vädret. Vi har regn Sevilla😩Ha det bra/ kramiz
    Biggeros

    2018-11-08 | 10:17:07
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Sevilla är verkligen en härlig stad! Har bara besökt den en gång, men känner att jag gärna vill åka tillbaks. Fast det får nog blir när det blir varmare (och innan det blir FÖR varmt) :-)

    Jag har alltid trott att Seat var "Fiat, fast tillverkad i Spanien". Nu fick jag en lektion här ovanför av BP, vilket jag tackar för :-)

    Svar: Min man informerade mig med hjälp av wiki för han misstänkte att de hade ett samarbete med FIAT. De var ju väldigt lika då. Nu är de mer lika Wolkswagen. Visst är det kul att byta info med varandra. Det är det som jag gillar med blogglandia🤗Hoppas allt är bra med dig Ama🤗
    Biggeros

    2018-11-08 | 11:03:22
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: