biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Skyltsöndag

Kategori: Spaniens Guadix

 
 
 
 
Jag har funnit även favorit butik i Guadix som heter Menta
Otroligt trendigt sortiment och klassisk stil. Jag gillar ett urval som går att matcha till och det finns ett fåtal av.
Igår gick jag i min ensamhet och fönstershoppade. Billigt och bra för plånboken. Tänk vad skyltning gör mycket skillnad samt personal för verksamheten. Jag har redan köpt tre varor från sortimentet. 
 
 
Appråpå skyltning så förvaltar min bloggvän BP Skyltsöndag och visar exempel på hur skyltning ska se ut. 
Tryck på bilden så kommer du vidare till hennes sida🤗
 
 
Här gör dessa gulliga skyltdockor
reklam för deras restaurang. 
 
 
Det är verkligen dramatik  i detta skyltfönstret. Både bra och dåligt på en och samma gång för annars hade jag inte dragit ögonen till skyltningen.
Jag fattar att de säljer julkorv, julskinka och dylikt
 
 
 
Underteckna  testamentet....
Jag vet varken om jag ska skratta eller gråta....
Ja, vad menar dem med det....
 
 
 Här  görs reklam för slaktaren.
Innan man ens vet det så går tankarna åt det groteska....
 
 
På långt håll så märker man knappast att det är ett slakteri och delikatessaffär.
 
Vad tycker ni bäst om på julbordet annars.....
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Jag lever på sellerisallad och julskinka i december men bäst är nog mammas köttbullar;)

    Svar: För mig blir det dopp i grytan. Så julskinka är det bästa på julbordet÷)
    Biggeros

    2018-11-26 | 13:13:44
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Alltså, det där skyltfönstret var för mig makabert! Undrar hur de tänkte när de lägger upp en kulting - även om det inte är äkta - på det sättet, med blodet rinnande ned i ett kärl. Sonen hade ju fått spader om han sett det.

    Undrar om testamente i detta fallet har någon annan innebörd än den vi tänker på?

    Däremot är fatet i det skyltfönstret magnifikt! Skulle inte bli mycket kvar på matbordet om man ställde upp det ...

    Svar: Eller hur. Bata stort fat. Vad ska man lägga där som fyller hela fatet...Jag tror även att meningen har en annan betydelse för jag fattar inte poängen..Du upptäckte även kärlet....Usch, min dotter som är vegan hade även reagerat😨
    Biggeros

    2018-11-26 | 13:28:08
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com
  • Ditte säger:

    Att hitta buitker som har kvalitet, skyltar snyggt och med bar personal är en fröjd. Att det sedan finns kläder som matchar är en annan fördel. Vad gäller julmaten så är det inte min favorit. Egentligen är det väl bara lutfisken och dopp i grytan som är juligt för det mesta andra äts ju när som. Julskinka blir påskskinka osv. Dopp i grytan och lutfisken kan jag stå över. Är vi hemma blir det lite blandat men också skaldjur. Vill gärna ha färsk hummer till jul.
    När jag såg slakteriet och delikatessbutiken så undrade jag just. GRisen har nog skrivit sitt testamente för den lär ju inte få leva så länge till...Ändå är ju inte direkt julskinka en spansk företeelse. Men kanske är det en ibericogris.
    Jättebra skyltning! Och varierad!
    Kram!

    Svar: Ja, som du säger så är grisen med sin sista vals eller skrivit sin sista fras😁I år ska vi ha dopp i grytan en dag och sedan ska vi ha annan mat förutom julmat=)
    Spanjorerna äter jamon, ost, skaldjur året om och mycket choklad. Jag vet inte om de äter julskinka på svenskt vis men troligtvis inte...
    Visst är det kul att gå och titta på skyltningar och inte minst julskyltning. Spanien är inte så bra på att juldekorera fönster. Jag har exemplar på det som kommer längre fram på bloggen🤗
    Kram
    Biggeros

    2018-11-26 | 17:49:48
  • Emma Engström säger:

    Kan tycka det är så roligt att kika i skyltfönster! :D

    Svar: Visst är det inspirerande Emma🤗
    Biggeros

    2018-11-26 | 19:40:09
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • ullie säger:

    nej men oj vilka fina klläder s å snygga

    Svar: Ja, Menta har så mycket snyggt i shopen 🤗Kram
    Biggeros

    2018-11-26 | 23:41:35
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, jag gillar det också men äter det mycket i december så... haha

    Svar: Jag förstår det när du får äta mycket julbord=)
    Biggeros

    2018-11-27 | 10:49:13
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Häftiga fönster me like :) mkt snyggt ju :) fin tisdag kram

    Svar: Jag skulle vilja ha sååå mycket Eva🤗Trevlig dag och kväll// kram
    Biggeros

    2018-11-27 | 11:43:02
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Petra säger:

    Fönstershopping när den e som bäst,dock tilltalade inte grisen mig så mkt hehe,kram

    Svar: Om inte så sparar man mycket pengar genom att fönstershoppa🤗Ja, du....
    Jag går förbi delikatessbutiken och jag är fortfarande förundrad hur man tänker....
    Biggeros

    2018-11-27 | 17:14:41
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Hmm... Jag kan inte minnas att jag såg en enda klädaffär i Guadix? Mitt intresse ligger nog inte åt det hållet helt enkelt... ;-)

    Snyggt skyltat! (Fast lite makabert hos slaktaren... ;-) )

    Svar: När man har bott i Guadix till och från hittar man även den minsta butiken÷)Är man på besök och vill se det där viktigaste såsom sightseeing så struntar man i affärerna 🤗
    Biggeros

    2018-11-28 | 12:01:23
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Fin fönsterskyltning. Julskinka med senap Jansson sill och lax är inte fel till jul. Man drar ned mer o mer på julmaten. Kram 💕 Mamma

    Svar: Ja, julskinkan och dopp i grytan tycker jag är bäst. Visst drar man in på maten.Jag har en benägenhet att titta noga på skyltningen innan jag kliver in i affären🤗Trevlig dag// kram
    Biggeros

    2018-11-28 | 12:07:53

Kommentera inlägget här: