biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Ris eller ros

Kategori: Spaniens Cordoba

Hotell Hesperia eller Guadalquivir 
 
 
Som ni vet brukar jag bedöma de hotell som jag bor på.
Det finns som sagt både för och nackdelar.
Fördel:Topfloor finns det en swimmingpool och en terass/ bar och ev arrangerade bröllop. Utsikten är fantastisk. 
 
 
Fördel: Sängen är bekväm och rymlig men rummen är ganska gammelmodigt inredda. Typiskt spansk stil med kakelmotiv på väggarna. Toaletten är marmorinredd med ett badkar. Hotellet håller med schampoo och allt därtill. Även en hårtork och badrockar.
 
 
Fördel är att de förser med en nespresso och vattenkokare med diverse tillbehör
 
 
Nackdel är att Wifi är inte det bästa. Personalen är vänliga och städningen är perfekt.

Hesperia Córdoba is set on the banks of the Guadalquivir River, with views of the Mosque and the Alcázar. Facilities include free Wi-Fi and a rooftop, seasonal swimming pool. All of the Hesperia Córdoba’s modern rooms have air conditioning, heating and satellite TV. The private bathroom comes with Modern Nature amenities. There is a restaurant-bar, Al Punto. This offers a selection of regional food and drinks. Hesperia Córdoba is located close to the Sotos de la Albolafia. The centre of Córdoba, a UNESCO World Heritage site, is just 10 minutes’ by car from hotel.
 
 
Nackdel: Tyvärr håller inte detta NH hotell med gym. För mig är det ett plus om de har det. Speciellt om jag kommer att tillbringa en månad på samma hotell bör jag även  hålla mig i trim. Nu ordnade upp sig ändå. Jag fick använda NH Amistad s gym som är ca 15 minuters gångväg från Hotell Esperia. 
 
Imorgon drar vi hem till ljuva Jerez

Kommentarer

  • BP säger:

    Då jag inte går på gym hade jag nog inte saknat det heller. Annars tycker jag att rummet med alla "trimmings" såg otroligt tilltalande ut. Det viktigaste är ju ändå kvalitén på sängen tycker jag.
    Å fattas bara.! Om ni bor på hotellet en hel månad under lågsäsong så är väl det minsta personalen kan hjälpa till med att ordna ett gym till dig. Ni är ju VIP-kunder.

    Svar: Personalen ordnade gym till mig utan diskussioner=)Inga problem! Oh, visst är personalen duktiga på att tillfredställa att man ska ha det bäst
    Jag är imte det minsta besviken. Kul att du engagerar dig BP=D
    Trevlig helg!!
    Biggeros

    2018-03-23 | 20:56:48
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Annelie säger:

    Gött att få komma HEM.
    Har ni legat på något hotell någon gång, som det enbart var plus-tecken..??

    Schysst att du fick låna deras gym.. (Y)

    Kramen Annelie

    Svar: Jaha, då=) Jag har legat på hotell med bara plus. Nu är ju jag en sådan person som försöker att se båda fördelar och nackdelar. Jag vistas på hotell så länge åt gången och ofta om året. Endel spenderar bara ett få dagar på hotell. Det ska bli så skönt att komma hem Annelie/ kram
    Biggeros

    2018-03-24 | 07:21:45
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Anita säger:

    Tycker det är sällan man får ett bra Wi-fi utomlands :(

    Svar: Wi-fi kan vara så olika från ett hotell till ett annat. Det beror på att många har både mobil, IPad och mobil uppkopplade. Trevlig helg/ kram
    Biggeros

    2018-03-24 | 07:34:48
    Bloggadress: http://siliiins.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Såg himla fint ut, och lyxigt med nespresso på rummet. Men jag fnissade till lite när jag kom till det där med "dåligt wiffi". Detta för att jag kom att tänka på när jag bodde på ett nh-hotell i Italien och det dåliga wiffit (som dom tänkte ta dubbelt betalt för) i kombination med Schlagerfinalen nästan orsakade att jag typ mördade en stackars receptionist. Haha! Det slog lågor om mig. Som tur är så är Anders mer diplomatisk så det ordnade sig :-D

    Svar: Förr kommer jag ihåg att man hade en viss kilobite/ dag på NH. Nu har ditt ändrats och nu är det fritt. Visst är Wifi dåligt fortfarande. Det funkar på dagen. Så bra att Anders är den som är den diplomatiska. Min man var det förr men har ändrats med åren. Mitt tålamod är som det alltid har varit, dåligt =)Nespresso och vattenkokare är lyx för mig!! Hoppas att Anders mår bra! Sköt om er🤗
    Biggeros

    2018-03-24 | 10:59:35
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Visst är det viktigt att utvärdera hotellbesöken och särskilt eftersom ni stannar så länge. KUl att läsa dina utvärderingar. Fint att de ordnade ett gymkort på annat hotell och bra personal är så viktigt. Jga tränar aldrig på gym så jag saknar dte aldrig. Men oftast finns de i mindre eller större skala.
    Bra sängar, bra kuddar och att kunna reglera värme/kyla, bra städning och service är ju viktiga saker. Gärna även balkong (inte så vanligt alltid i städer) och trevlig utsikt och en trädgård känns bra.
    Mysigt öfr er att nu komma hem till Jerez och ert hus igen.
    Trevlig helg.
    Kram!

    Svar: Visst är det shysst av hotellet att rekommendera gymmet på ett annat NH hotell. Det ska hotellet ha kredit för. Det är ganska så svårt att få hotellrum med balkong i en storstad dessvärre. Annars tycker jag att hotellet är värda alla sina 4 stjärnor. När man bor på hotell så många dagar om året som jag så ser man saker och ting från en annan synvinkel. Såklart finns det alltid för/ nackdelar. Kram och ha en trevlig Påsk!
    Biggeros

    2018-03-24 | 13:07:07
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Eva`s blogg säger:

    tänk om man hade det som jobb att åka runt i världen o bo på hotell o sen få skriva om det :) toppen jobb hehe

    ja man vill ju ha gym i dagens läge så tränar alla mer eller mindre nåt kram å fin kväll

    Svar: Ja, gym är ett prio på min Vill- ha- lista.Jag måste hålla igång om dagarna när mannen är på jobb hela dagarna=)
    Tänk om jag hade kunnat få betalt för mina hotellrecensioner. Ingen hade blivit gladare än jag=D
    Kramiz
    Biggeros

    2018-03-27 | 20:46:40
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Miss Baby Peaches säger:

    Jag tycker ändå att det såg ganska trevligt ut :)

    Svar: Hotellet är värd alla sina stjärnor=)
    Biggeros

    2018-03-28 | 16:15:23
    Bloggadress: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här: