biggeros.blogg.se

PĂ„ resande fot i Spanien

🌾Pelagonerna🌾

Kategori: Spaniens Cordoba

 
 
 
Los Geranios Àr en jÀtte mysig terass dÀr köket serverar typisk Andalusiskt kök. Man sitter omsvÀrmad av blÄa krukvÀxter som bÄde hÀnger och Àr placerade lite varstans. Det kÀnns som att sitta pÄ sin egna lilla patio och bli serverad av en ljuvlig personal.
Man kan sÄvÀl sitta inomhus sÄsom utomhus.
 
 
 
Jag Ät en Ensaladilla  Rusa.
Det Àr en liten tonfisk/ potatissallad. Den kan Àven serveras med gambas.
 
 
 
Jag hade Àlskat att vara i Córdoba under Patio  festivalen i Maj.
Vilka underbara terasser man kan fÄ uppleva. Jag har fÄtt uppleva ett fÄtal. Det finns sÄ mÄnga fler att se.
 
 

Kommentarer

  • Znogge sĂ€ger:

    SÄ hÀrligt det sÄg ut! DÀr hade jag gÀrna suttit och Àtit nÄgot gott!

    Kram

    Svar: Det finns sÄ mÄnga mysiga innegÄrdar i Córdoba dÀr man kan ta en god tapas eller Àta lunch=)Kram
    Biggeros

    2018-03-13 | 18:56:41
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby sĂ€ger:

    Åh vilket hĂ€rligt stĂ€lle! :-D Kramis

    Svar: Jag gillar verkligen miljö av fÀrgstarka krukor och en djungel av vÀxter=)Kram
    Biggeros

    2018-03-13 | 19:05:00
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Anneli sĂ€ger:

    Men sÄ hÀrligt, vilka underbara bilder. Maten sÄg jÀttegod ut, jag blev sÄ hungrig =)
    Hoppas att snön smÀlter bort snart sÄ att vi kan fÄ lite varmare.. Nu rÀcker det med all snö hÀr..

    Hoppas att du har haft en bra dag , dröm sött kramar ♄

    Svar: En mÀktig tapas och vÀldigt god! Jag hoppas att vÄren Àr pÄ intÄg i Sverige. Det Àr jobbigt att frysa lÄng tid. Trevlig Onsdag/ kram
    Biggeros

    2018-03-13 | 20:39:20
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Jessica Högberg sĂ€ger:

    Som jag lÀngtar efter vÄren nu!!

    Svar: Jag förstĂ„r att du lĂ€ngtar efter vĂ€rme och ljuset av solen. Det Ă€r inget roligt att frysađŸ€”
    Biggeros

    2018-03-13 | 20:44:46
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? sĂ€ger:

    Det dÀrspg ju mumsigt ut! Spanjoirerna Àr roliga med sina runda serveringsformar. Man kanske skulle skaffa sig nÄgra.
    TĂ€nkt dig pasta, potatismos, ris ... Haha!

    Svar: Jag har faktiskt runda former dÄ jag har gjort en grönsakskompott till grillat kött. Inte alls sÄ tokigt. Ser ju lÀckert ut pÄ tallriken. Jag gillar ju Ensaladilla som tapas.
    Du fĂ„r köpa sĂ„dana former EmmađŸ€—
    Biggeros

    2018-03-13 | 21:09:25
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • BP sĂ€ger:

    Precis som spanjorerna sÄ Àlskar ju svenskar ocksÄ sina pelargoner. Fast det blir liksom inte samma sak. HÀr tycker jag inte alls om dessa blommor i blomlÄdor pÄ balkongerna. Men arrangerade pÄ vÀggarna som du visar i bilderna Àr de ju hur lÀckra som helst. Det Àr ju liksom liv i krukorna:-)

    Ensaladilla Rusa - jo tack! Älskar den förrĂ€tten, som verkar tillagas pĂ„ olika sĂ€tt ser jag - jĂ€mfört med pĂ„ Costa Blanca alltsĂ„, dĂ€r rĂ€tten verkar innehĂ„lla betydligt mera majonnĂ€s. Gillar din variant bĂ€ttre!

    Svar: Pelagoner ser man ofta som krukvĂ€xt i Andalusien . SĂ„ Ă€r den en ökenvĂ€xt och tĂ„l torka.Jag brukar oftast bestĂ€lla en Ensaladilla Rusa för vara pĂ„ den sĂ€kra sidan om jag vill mĂ€tta magen. Visst har jag smakat bra och mindre bra. SĂ„ Ă€r det ju Ă€ven med Paella. Det beror ju helt och hĂ„llet pĂ„ hur man tillagar rĂ€tten. Denna var vĂ€ldigt godđŸ€—
    Biggeros

    2018-03-13 | 23:05:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • home2tiny sĂ€ger:

    SÄ mysigt och fint. LÀngtar extra mycket efter vÄren, nu nÀr jag sett dina bilder. Ha en mysig dag. Kramisar Tina

    Svar: VĂ„ren Ă€r en favoritmĂ„nad och hĂ€r brukar det vara vĂ„r och sommar hela Ă„ret om. Nu har vi en regnperiod som har varat i över en mĂ„nad. Det behövs att fylla pĂ„ vattendepĂ„erna i Andalusien. Nu Ă€r det ju fortfarande skönt ute och inga köldgrader. Trevlig OnsdagđŸ€—
    Biggeros

    2018-03-14 | 09:14:49
  • Ditte sĂ€ger:

    Vilken hÀrlig miljö ! JÀttemysigt att sitta hÀr och Àta. KÀnns vÀldigt rogivande.
    JÀttefina bilder och de blÄ krukorna och de vackra blommorna ger verkligen en fin inramning.
    Och jag förstÄr att du gÀrna varit hÀr under festivalen.
    Kram!

    Svar: Ja, synd att jag missar Fiestan med alla dessa patior. Det kommer fler turer. Jag har iaf fÄtt se en del av dessa innergÄrdar och vackra dekorationer. Det Àr som sagt vÀldigt hemmatrevligt nÀr man sitter omringade med alla dessa blÄa krukor och Pelagoner. Trevlig Onsdag/ kram
    Biggeros

    2018-03-14 | 09:52:22
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Ama de casa sĂ€ger:

    Vilket helt underbart stÀlle! :-)

    Svar: Det pĂ„minner mig om Grekland med dessa blĂ„a detaljer pĂ„ vita fasader. Det finns sĂ„ underbara innergĂ„rdar đŸ€—
    Biggeros

    2018-03-14 | 11:14:51
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlÀgget hÀr: