biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

I am gonna knock on the door

Kategori: Spaniens Cordoba

 
 Det finns bevis på byggandet av ett tempel på samma plats i det fjärde århundradet för att hysa resterna av Cordoban-martyrerna Januario, Marcial och Faust. 
Århundrade  senare erövrades Cordoba  av Fernando III . Mellan slutet av 1200-talet och början av 1400-talet , byggdes en kyrka som dedikerades till San Pedro  ruinerna av det gamla templet.
 
 
Den mindre basilikan San Pedro är en av de betecknade fernandinas kyrkorna i Córdoba.
 (på torget San Pedro i det homonyma distriktet som det heter).
 
 
 
Mezquita-Katedral från utsidan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, vad kan jag säga att det finns många ingångar till Katedralen
 
 
 
 
 
 
Den ena är vackrare än den andra
 
 
Jag har svårt att lämna efter någon bild åt slumpen
 Ja, vackrare än så här blir det inte.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Jag förstår att du har svårt att utelämna någon bild. Alla dessa byggnader är oerhört vackra. Jag som älskar dörrar, portar, grindar och fönster, njuter av dina bilder

    Svar: Tack detsamma. Tänk vad bra att vi har ett sådant bra utbyte av varandra=)
    Biggeros

    2018-03-23 | 03:17:06
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Ja du jag finner inga ord** utan i bland får bilderna tala för sig själv & så är det i detta fallet <3

    Men tack för du delar med dig & ha nu en härlig fredag kramen

    Svar: Precis vad jag tycker=) Ibland är det onödigt att tillägga något såsom text vid detta fallet. Jag ville heller inte utsluta någon bild. Alla bilder talar för sig.Trevlig Fredag min vän/ kram
    Biggeros

    2018-03-23 | 10:18:22
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Vilka fantastiska bilder och vilken vacker byggnad! Tur att du inte utelämnade någon utan delade med dig.

    Kram och ha en härlig fredag!

    Svar: Jag får liksom beslutsångest om jag måste välja bild så då blev det alla=) Trevlig helg/ kram
    Biggeros

    2018-03-23 | 13:47:22
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Netti Starby säger:

    Vilka vackra byggnader! :-D Kramis

    Svar: Mezquita-Katedral är en underbar byggnad och man måste verkligen se alla dörrar och gluggar. Därför kunde jag inte utelämna något. Kram
    Biggeros

    2018-03-23 | 14:27:42
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Underbart vackra bilder du tagit lilla gumman kram Mamma

    Svar: Tack så mycket. Det värmer/ kram
    Biggeros

    2018-03-26 | 14:18:18

Kommentera inlägget här: