biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fiestas de los Patios

Kategori: Spaniens Cordoba

 

Fiesta de los Patios de Córdoba 2018
Från 1 maj till 13 maj

 Festivalen av uteplatser är en tävling av gårdarna i Cordoba ( Spanien ) hålls vanligen under den andra och tredje veckan i maj. Detta år 2018 hålls den första veckan i Maj.
 Deltagarna öppnar fritt sina uteplatser så att de kan besökas inom det schema som redan har fastställts för detta ändamål. 
Under de senaste åren markeras gårdsplaner i tävlingar med krukväxter som placeras samt flankerar dörrarna, så att de kan identifieras tydligt.
 
 
Här kan man gå in fritt och njuta av olika innergårdar.
 
 
 
 
 
 
De flesta innergårdar är berikade med en fontän av något slag och fina krukväxter.
 
 
 
Här ser ni en Posters från förgående år som sponras av kända företag. Tyvärr har jag inte äran att få delta i detta evenemang .
 
 

Kommentarer

  • BP säger:

    Vilken rolig idé! Å vilka fantastiska innergårdar. Så otroligt fina och färgglada. Kakelvariationerna är ju en fröjd att titta på, likaså alla färgglada blomkrukor. Å Spanien kan sina fiestas om man säger så. De är världsmästare på det!

    Svar: Allt för att fira och festa tänker en sann spanjor=)Synd att jag missar detta evenemang. Jag som älskar färgrika krukor, växter och innergårdar. Det får bli en annan gång. Just nu överöser jag mig med dessa fina Patior runt omkring mig.
    Biggeros

    2018-03-07 | 20:39:52
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Vilken rolig händelse! Och att gå runt ger ju också helt klart en massa tips om hur man ev. själv skulle kunna förändra sin egen "patio". För vår del är det ganska liten så det är nog bara små saker som kan ändras. Och helt oavsett är det en jätterolig tanke. Fina bilder att inspireras av.
    Kram!

    Svar: Ja, dessa olikfärgade krukor med blomster som hänger på husväggarna är så otroligt fint Ditte. En ren fröjd för ögat!!!
    Visst kan man få en del tips på vägen// kram
    Biggeros

    2018-03-07 | 20:41:51
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad häftigt! Det måste jag kolla om det finns i mina trakter. Det är lite som i Sverige och Öppna trädgårdar, England har ju också det (vilket ju Sverige så klart tagit efter, inte tvärt om). Men då pratar oftast trädgårdar, inte uteplatser fast det förekommer ju det med.

    Himla läckert!

    Och nä, det verkar vara i Cordoba endast ...

    Svar: Du får göra ett besök i Córdoba i Maj helt enkelt Emma🤗Jag gillar hela iden med öppna innergårdar för visning. Jag hade älskat att dra igenom England med bil och söka upp dessa enorma engelska trädgårdar=)Jag kan tänka mig att det hade varit intressant för dig med Emma🤗
    Biggeros

    2018-03-08 | 09:33:32
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Eva`s blogg säger:

    åh vilka underbara krukor, påminner om Grekland som oxå har det så på vissa ställen super duper fint kram

    Svar: Jag får faktiskt en grekiska vibbar mitt i Córdoba. Dessa kontraster, vita fasader och blåa krukor=) Urtjusigt🤗Kramiz
    Biggeros

    2018-03-08 | 09:44:57
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Underbara bilder och som vanligt fin info kram Mamma

    Svar: Älskar dessa innergårdar med dessa färgsprakande krukor. Synd att jag inte här när evenemanget börjar. Det får bli en annan gång. God kväll=) kram
    Biggeros

    2018-03-08 | 18:32:51

Kommentera inlägget här: