biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

And my love

Kategori: Spaniens Cordoba

 
För drygt ett år sedan var jag och tittade på denna utställning. Galleriet var väl inte det lättaste att hitta till men när man inte har några som helst planer att gå på utställning så liksom bara snubblar man över stället. Hur lätt som helst. Just bara att följa tuppen på husgaveln som sedan leder dig till Gallerian som är sin tur väl gömd.
 
 
Wa  Habibi 
 
 
Carole  Alfarah är en syrisk fotograf som skildrar Syrien från hennes personliga synsätt på bild. Otroligt fina bilder men tyvärr har jag inte sparat några som jag kan visa er. Gallerian hade så mycket mer att ge.
Alla dessa färger på väggar och tak och även en mysig bakgård.
 
 
Carole började sin karriär år 2008 som en redaktionell fotograf och gjorde oberoende dokumentärer.
Det är ett sällsynt yrke bland kvinnor i syriska samhället.
Hennes intresse och engagemang för att berätta historier om män och kvinnor som marginaliserades i hennes land.
Carole valde budbärare för att sprida röster till människor och frågor/ svar tystades tyvärr bara ner.
 
 
 
Håll till godo och jag har ytterligare ett par dagar kvar i Córdoba att strosa i.

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Modigt att skriva om kvinnor i Syrien... Heja henne!!

    Svar: Tycker jag oxå. Det är inte så enkelt många gånger att vara karriärskvinna i Syrien,vad jag förstår🤔
    Biggeros

    2018-03-20 | 09:08:45
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Underbara bilder & gränder är jag svag för & du har ju en super duper fin gränd där!! wow ja njut på då o ha en fin dag kram

    Svar: Jag som älskar även Cadiz ( som har smala gränder) är väldigt förtjust i dessa smala gränder// kram
    Biggeros

    2018-03-20 | 09:17:06
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vacker kvinna! Hon har ett sådant där intressant utseende, skulle man dela hennes ansikte i två och duplicera halvorna skulle man få två helt olika utseenden. Har gjort det på mig själv en gång, det var intressant.

    Svar: Hon är en både vacler och modig kvinna!!Så du tänker så med att man delar ansiktet i 2 så kan den andra halvan blir totalt annorlunda....
    Intressant🤔
    Biggeros

    2018-03-20 | 10:17:13
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Här kan du läsa exakt vad jag menar! :)
    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1367633/Perfect-symmetry-How-look-sides-face-identical.html

    Svar: Jag vet ju att inte alltid den vä ansiktshalvan inte alltid är så identiskt som den högra. För ex. Så är mitt ena öga mindre på hö sidan ( tror jag) ser mig inte själv just nu. Vad det beträffar händer och fötter så är det även en viss skillnad. Det kan jag iaf gå i god för=) Lustigt och intressant Emma=)Tack för länken!
    Biggeros

    2018-03-20 | 12:32:32
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Vilken tuff kvinna! Det finns verkligen ett stooort utbud av det mesta i Córdoba :-)

    Svar: Ja, det må jag säga på både det ena och det andra. Tuff brud vill jag även påstå!!!
    Biggeros

    2018-03-20 | 18:23:19
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Kan tänka mig att det var en intressant utställning men också en viktig sådan. Kvinnor i en del länder måste lyftas fram!

    Kram

    Svar: Jag håller helt med dig!! Många av dessa kvinnor från Syrien måste få visa att de är viktiga. Såsom att visa hur det är för kvinnor och barn som far illa i en krigszon.Modigt kvinna!!
    Kram
    Biggeros

    2018-03-20 | 19:03:42
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    Kvinnan är otroligt vacker på ett naturligt, icke tillgjort sätt om du förstår vad jag menar. Gissar att man kan googla på hennes fotografier, vilket jag faktiskt tänker göra, då "Wa Habibi" betyder "And my Love".

    Svar: Googla för där finner du henne och bilder=) Ibland har man tur att bara glida in på sådana här inressanta platser. Visst är hon naturligt vacker!!
    Biggeros

    2018-03-20 | 21:20:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Vad intressant! Tack för att du berättade och tog oss med hit. En modig och stark kvinna, verkligen.
    Och vilken fantastisk miljö! Här hade jag kunnat strosa omkring länge.
    Jättefina bilder!
    Kram!

    Svar: Det är verkligen slumpen som gör det att jag hamnar på sådana intressanta platser Ditte. Trevlig Onsdag/ kram
    Biggeros

    2018-03-21 | 03:09:38
  • Anonym säger:

    Vilken upplevelse både att se hennes bilder och att komma till detta område.
    En verkligt stark och modig kvinna med mycket att förmedla.
    I dessa kvarter hade jag också kunnat strosat runt länge.
    Tack för att du delar med dig.
    Underbara bilder att njuta av.
    kram!

    Svar: Jag tycker precis som du Ditte. En riktigt modig kvinna!!!
    Biggeros

    2018-03-21 | 03:13:35
  • Ditte säger:

    Tror det är jag som blir anonym. Vet inte varför.../Ditte

    Svar: Jag förstod det🤗Det gör ingenting att få dubbla kommentarer från dig// krsm
    Biggeros

    2018-03-21 | 03:15:03
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Tufft gjort av denna syrianska kvinna.
    Vilken magisk känsla att gå runt där, bara det lilla man ser av dina bilder.

    Kramar om.. // Annelie

    Svar: Den var inte så stor Galleria men precis lagom att få bli inspirerad av den modiga kvinnans bilder// kram
    Biggeros

    2018-03-21 | 07:04:46
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Maria at Inredningsvis säger:

    Asså jag blir så jäkla ressugen varje gång jag hälsar på här inne haha :) sköna inlägg


    Jag önskar en fortsatt finfin vecka :) Kram Maria

    Svar: Tack Maria! Jag önskar dig detsamma!Jag längtar efter lite värme. Nästa vecka kommer solen till Jerez=)
    Kram
    Biggeros

    2018-03-21 | 16:02:23
    Bloggadress: http://inredningsvis.se/

Kommentera inlägget här: