biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Estella

Kategori: Sitges

 
Sitges
 
 
Man skulle kunna tro vi befinner oss i Köpenhamn när vi ser lilla havsfrun....
Men så är inte fallet. 
Igår kom det oerhört mycket vatten på vissa delar i Katalonien. Även vissa delar i Sitges. Tänk vad moder natur kan hantera situationer som dessa och röja undan vattenmassorna under så kort tid.
Dock vissa barer fick ta hjälp av brandkårens vattenslangar för att pumpa ut vattennivån. Hursomhelst såg de inte så berörda ut  "business keep on going"

 
En natt blev det på Estella hotell precis vid Marinan. Underbar utsikt från vår balkong. Jag bara älskar detta hotell med dess fina konstverk och statyer som pryder både inom och utomhus. 
 
 
 
 
 
 
Greenwich
 
 
 
Äntligen fick vi träffa Xaviers trillingar. Tänk vad tiden går fort och de är snart 5 år. De är riktigt sunda och energiska killar.
Tiden gick fort som vanligt när vi umgicks men så trevligt vi hade det.
I Sitges åt jag även bland de godaste Tapas jag har ätit på bra länge.
Sara sade att de är typiskt Tapas rätter från Baskien. Därefter blev det en lagom 15 minuters promenad längs kusten tillbaka till hotellet.

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Vilket fint hotell och så mycket vacker konst i inredningen. God mat och trevligt sällskap kunde ni också njuta av!

    Kram

    Svar: Älskar konsten på hotellet och skulle mycket väl kunna ta med mig lite hem. Även ligger hotellet vid kusten och hamnen. Tänk bara om solen hade varit närvarande men kanske nästa gång/ kram
    Biggeros

    2018-06-07 | 10:50:37
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Gud vad fina bilder på allt och vad gulliga trillingarna är förstår att Ni njöt med allt puss 😘 och kram Mamma

    Svar: Äntligen fick vi träffas och umgås med Xavier med familj i Sitges. Det blir säkert fler turer dit i framtiden// kram
    Biggeros

    2018-06-07 | 11:41:31
  • TravelAnna säger:

    Vilka vackra miljöer! Jag älskar också när det finns konst på hotellen. Sen blev jag så klart sugen på tapas efter att ha läst detta! :)

    Svar: Detta hotellet är omringat med mycket konst. Ögonfröjd! Synd att vi inte hann att stanna längre i Sitges. Det blir fler turer=)Dessa tapas rätter var "delicious"
    Biggeros

    2018-06-08 | 09:49:08
    Bloggadress: http://www.newyorkmybite.com
  • Eva`s blogg säger:

    Men va häftigt jag trodde oxå du var i grannlandet :) torso är snyggt gillas, hoppas du har det bra å får en fin fredag vännen kram kram

    Svar: Älskar dessa statyer och konsten på väggarna!! Jag kunde inte välja just ett konstverk som favvo för att det finns så många val. Idag ska vi fira dotterns examen i Uppsala. Trevlig fredag/ kramiz
    Biggeros

    2018-06-08 | 10:08:21
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Vad trevligt med ett besök i Sitges. Här var jag i början av 1970 talet ett par gånger. Och jag kan tänka mig att det ser annorlunda ut nu....Men jag minns deras tapas.
    Vilket lckert hotell. Och fint med hotell som är personliga och vackra. Här kunde jag gärna tänka mig att bo en natt eller två.
    Tack öfr besöket här.
    Kram!

    Svar: Ja, hotellet är väldigt personligt och har så fin konst=)Jag vill gärna besöka Sitges igen och längre vistelse// kram
    Biggeros

    2018-06-08 | 20:24:33
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Petra Olsson säger:

    Nämen åh tapas så himla gott :)söta trillingarna är då ,ha en fin kväll ,kramar från sverige

    Svar: Ja, helt otroligt att det har tagit nästan 5 år innan vi fick se trillingarna live. Vi har ju pratat med dem på Skype då och då=)Så roligt att testa på olika tapas på olika ställenni Spanien. Även att vi hade vår egna katalanska reseledare Xavier som visade oss SitgesKramiz
    Biggeros

    2018-06-08 | 21:04:15
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här: