biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Victoria

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Mercado Victoria är ett populärt matställe bland lokalbefolkningen i Córdoba. Även jag som turist gillar  stället. Man kan sitta både ute om vädret tillåter eller inomhus på träbänkar. 
 
 
 
Alla har bara ett syfte när de kommer hit och det är att njuta av mat och dryck.
 
 
Här finns rätter från Mellanöstern, Argentina, Iberiska halvön, Mexico, Kina, Thailand och Italien. Ett hav av matval som kan erbjuda den matglada.
 
 
 
Det finns även ett stort urval av vinotek på ett och samma ställe. Öl får man köpa på ett annat ställe.
 
 
 
Olika inlagda oliver med ev ostar, anjovis, syltlök, lax som är trädda på pinnar serveras som tapas.
 
 
Som sagt det finns alltid någon rätt för den matsugne. 
 
 
Träden smälter in på uteterassen och är inhägnade och märkta.
Troligtvis får man inte hugga ner träden som tillhör parken. Alla sätt är bra utom de dåliga att bygga ett marmorbord runt träden.
Även denna tjej har något gemensamt med stället.....
Hon heter nämligen Olivia Viktoria såsom gourmet stället heter "Mercado  Victoria"
 
Det har blivit många turer hit både dag som kväll för hotellet ligger bara några meter från Mercado Victoria.
 
 
 
Huvudentrén av Mercado Victoria 
 
 
 
Det finns sittplatser både på fram/ baksida (utomhus) och inomhus. På helgen finns även en nattklubb och på andra våningen är loungen öppet för VIP medlemmar.
 
 
Det var lite tips från mig, ett matställe (matmarknad) i min smak från Córdoba. Om ni kommer till Córdoba så är detta ställe värt ett besök.
 
 
Den enda nackdelen med uteterassen är alla duvor som fajtar om resterna på borden när gästerna har sk ätit upp. Det var ingen rolig syn att skåda.
Det hade varit så mycket lättare att ta med sig brickan in med skräp och dylikt och så hade inte problemet uppstått. Dessutom är duvorna klumpiga och slår ner glas/ tallrikar så det slutar med att de skadar sig själva.
 
 
Annars är det riktigt mysigt att sitta på terassen i värmen i en del av Córdoba. 
 
Jag önskar er alla en mysig Söndag!
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Förutom fåglarna ser det urhärligt ut!!

    Svar: Du hade helt klart gillat stället, Jessica 🤗
    Biggeros

    2018-01-28 | 11:49:33
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Anette säger:

    Jag förstår att det blir många rundor till detta ställe.
    Massor av god mat från världens alla hörn gör förstås att man inte tröttnar.
    Det ser verkligen härligt ut :)

    Svar: Ett underbarr ställe att slå loss lite tid och äta gott =)Det är fullt upp här alla dagar i veckan från morgon till kväll.
    Trevlig Söndag!
    Biggeros

    2018-01-28 | 13:03:03
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Netti Starby säger:

    Oj vilket mysigt ställe! :-D Kramis

    Svar: Ja, faktiskt så håller jsg med att det är ett mysigt ställe🤗Kram
    Biggeros

    2018-01-28 | 16:18:46
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • wiolettan säger:

    Härliga bilder.
    Förstår att det är mysigt att sätta sig ner och låta sig väl smaka av alla läckerheter, för det var ju en hel del som det går att välja emellan.
    Tråkigt med duvorna. Men, jag förstår att de passar på om matgäster har lämnat något ätbart kvar på sina brickor.
    Trevlig kväll.
    Kram!

    Svar: I Sverige finns det ju något liknande öppen matmarknad. Här i Spanien har jag inte sett något liknande utom denna. Såsom bar och nattklubb för nattsuddarna på helgen. Det är ett populärt ställe vilket man kan se på allt folk som vimlar överallt. De borde som sagt hitta en lösning på dagarna när duvorna är vakna. Att de borde vara retursamling i papperskorgar. Då borde det lösa sig. Ha en trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2018-01-28 | 16:40:02
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Petra Olsson säger:

    Påminner lite grann om kungshallen här i Sverige men detta ser betydligt trevligare o mysigare ut,kul med variation på maten.kramar

    Svar: Ja, det kan hända att den påminner om kungshallen. Jag gillar hela idén när det gäller matmarknader med valmöjlighet. Dessutom pågår mycket under samma tak=)Trevlig morgon!
    Kram
    Biggeros

    2018-01-28 | 20:49:37
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Cordoba kommer jag väldigt gärna tillbaka till, var så många år sedan jag var här- Tycker det är jätteroligt att följa med dig runt. Och denna Mercado Victoria skulle jag gärna besöka. Jättefina bilder och toppenbar info. Stort tack!
    Kram!

    Svar: Så kul att du uppskattar mina inlägg. Jag gillar även dina.=)Det är alltid roligt att inspirera och tipsa andra. Du borde åka tillbaka till Córdoba =)
    Trevlig Måndag// kram
    Biggeros

    2018-01-28 | 22:31:09
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    inte kul med duvor men ja annars så himla mysigt
    Hoppas att du piggar på dej o inget blir stor kram finaste <3

    Svar: Gillar heller inte duvor men annars gillar jag stället både inom/ utomhus.Jag vilade hela söndagen och idag ska jag ta det lugnt och fortsätta att dricka mina ingerfära shots=) Tack för din omtanke// kram
    Biggeros

    2018-01-28 | 23:42:22
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • BP säger:

    WOW! Har jag fått mersmak på Córdoba och den marknaden är då helt i min smak. Vilket ställe! Läckert både inom- och utomhus!!!

    Svar: Det kan jag tänka mig att du tycker om öppna matmarknader. Speciellt med alla dessa gourmet tapas och inläggningar. Ja, det är rena paradiset för de som gillar att prova på allt. Fördelen är att Mercado Victoria ligger så nära The Palace hotel. Trevlig Måndag morgon!
    Biggeros

    2018-01-29 | 00:53:40
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Znogge säger:

    Så mycket gott att välja på!

    Kram och god måndag

    Svar: Godmorgon Znogge!!
    Utomordentligt matställe för de som gillar att testa på allt=)Kram
    Biggeros

    2018-01-29 | 06:34:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Eva`s blogg säger:

    Ser ut att vara ett super mysigt ställe, ja fåglarna finns överallt o som du säger folk kunde ta med sitt skit för det är olustigt att sitta när det vimlar av fåglar som vill åt resterna ..tack för fina bilder o info kram å fin måndag

    Svar: Ja, hade alla tagit reda på sitt skräp hade inte fåglarna tyckt det hade varit intressant. Annars är det ett kanonställe🤗Ha en bra dag Eva// kramiz
    Biggeros

    2018-01-29 | 10:45:49
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Vilket häftigt ställe! Gillar att dom har bevarat träden och gjort bord runt dom - läckert och dessutom naturliga "parasoll" :-)

    Ha en bra start på veckan!

    Svar: Ja, väldigt uppfinningsrikt må jag säga och även har de gjort en soffa runt träden. Ganska så mysigt!!!Önskar även dig detsamma en riktigt god vecka🤗
    Biggeros

    2018-01-29 | 11:41:45
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ami säger:

    Så mycket godsaker de hade på det stället. Förstår att ni njöt :)
    Kram

    Svar: Jag var på Mercado Victoria idag igen och drack en kaffe. Vi beslutade att vi ska gå dit där tidigt en dag och prova på mer. Det finns då mycket gott Ami=)Kram
    Biggeros

    2018-01-29 | 17:13:01
    Bloggadress: http://https://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: