biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Vackra Sevilla

Kategori: Spaniens Sevilla

 
Vi kan skymta Plaza España från 7:e våningen och torget ligger inom räckhåll
Vi kan även notera att poolarean är just nu en byggplats. Jag tror att det kommer att gynna hotellet.
Däremot ser inte poolen så ren ut.
Huvudsaken att den är det under badsäsongen.
 
 
 
 
 I vackra Sevilla pågår olika aktiviteter. 
Mycket underhållning såsom dans och musik.
Så här års grillas även kastanjer.
 
 
Jag smög mig även in i Katedralen och tog del av en högmässa. Så rogivande.
 
 
 Koblesraledo  Bar ligger bra placerat på Plaza de San  Francisco. Där de serverar goda tapas och gott vin.
 
 
 Kollade in turister som inte lyckdes att paddla i kanalen. De kom ingenstans men det kanske vad det som var meningen....
 
 
I dagarna långa passerar många hästvagnar på det stora torget. Många färdas på andra sätt.
Se när bubbel mannen fångar den lilla flickans uppmärksamhet. 
 
 
Plaza España ligger väldigt nära Melia Sevilla. Här vimlar det av turism. Även min trötta man som vilar sina fötter vid fontänen.
 
 
 
 
Tro inte att vi var helt själva på torget.
Jag lyckas för det mesta fånga det rätta ögonblicket.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Ser ut att vara en väldigt fin stad!

    Kram

    Svar: Sevilla är bland mina favorit städer. Tröttnar aldrig=)Intill Plaza España så befinner sig en jätte stor park. Den är även sevärd. Trevlig Söndag!
    Kram
    Biggeros

    2018-01-21 | 13:49:31
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Jag tycker mycket om Sevilla och du har som vanligt tagit fina bilder och har fin information kram Mamma

    Svar: Sevilla som stad har mycket att erbjuda. Det är så bra att Sevilla ligger bara 1 timmes bilfärd från Jerez. Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2018-01-21 | 15:17:35
  • Anette säger:

    Jag har tyvärr varit väldigt lite i Spanien. Det blir mest Italien och Frankrike och nu när vi bor i Bangkok, blir det väldigt lite av Europa överhuvudtaget.
    Madrid, Pamplona och Sevilla vill jag definitivt besöka. :)

    Svar: Jag har inte varit i Pamplona men skulle gärna vilja besöka staden. I Italien har jag varit bara ett fåtal gånger. Då är det kul att ha ett utbyte med varandra på blogglandia 🤗Ha det bra vännen!
    Kram
    Biggeros

    2018-01-22 | 12:29:40
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ditte säger:

    Sevilla är en så vacker stad. Har varit här ett par gånger, dock öfr länge sen , så det är helt klart snart dags för ett besök igen.
    Jättefina bilder och roligt att komma tillbaka via dig.
    Kram!

    Svar: Det är helt klart värt ett besök. Jag tröttnar aldrig på Sevilla🤗Idag skiner solen i Cordoba och det blir nog en förträfflig dag// kram
    Biggeros

    2018-01-22 | 22:16:02
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: