biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Eurostar ☆☆☆☆☆

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Den unika Eurostars Palace-byggnaden är byggd 2008,  arbetet är gjort med hjälp av arkitekterna Justo  Fernández  Trapa  de  Isasi och Alfonso  Casares  Ávila. 
På utsidan sticker den böjda perforerade järnfasaden ut, vilket ger stor ljushet till rummen och gemensamma utrymmen. Designen översvämmar hela inredningen av anläggningen till minsta detalj. Jag bor på 3: våningen med en  utsikt av Glorieta Cruz Rojo. Även hospitale de Cruz  Rojo ligger mitt över gatan. Hotellet ligger en kort gångväg till både Cordoba city och gamla stan. På andra sidan vägen av hotellet finns ett utbud på kebabställen och restauranger. 
 
 
 
Hotellet har 162 lagom stora rum och bekväma sängar och dessutom en modern interiör. 
 
 
I frukostsalen serveras en frukostbuffé 
 
 
 
 
 
Det pågår även seminarie på hotellet och det vimlar av en hel massa svenskar överallt men jag är inte bitter för det....
 
 
Det finns ju även en pianobar där serveras allt från  frukost till cocktail 
 
Som ni förstår ska jag tillbringa en tid i Cordoba nu......
Hursomhelst har jag gott sällskap!!
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Det ser ut att vara ett fint och fräscht hotell med bra läge så där går det ingen nöd på dig ;-)

    Kram

    Svar: Nej, jag bor väldigt bra och nära till det mesta. Jag har även sällskap av en dotter till min mans arbetskompis. Så dagarna går väldigt fort när man har kul=)Kram
    Biggeros

    2018-01-23 | 18:03:09
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Oj vilket grymt hotell! :-D Kramis

    Svar: Jag håller även med dig!Det är ett häftigt hotell🤗
    Kramiz
    Biggeros

    2018-01-23 | 19:07:32
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Vilket coolt hotell! Där kommer du att ha det bra - speciellt när du är i gott sällskap :-)

    Svar: Tiden går så mycket fortare när man har sällskap. Hotellet är väldigt trendigt med en snygg inredning =)
    Biggeros

    2018-01-23 | 19:47:44
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • wiolettan säger:

    Det verkar vara ett jättefint hotell, förstår om du trivs.
    Roligt att få se så många toppenbilder där inne ifrån.
    Soffan var ju speciell, ser antik ut.
    Kram!

    Svar: Visst är soffan tjusig!!Jag delar gärna med mig av Córdoba och hotellet vi nu bor på=)
    Det ligger nära till det mesta=) Vädret är även härligt=)
    Ha det bra/ kram
    Biggeros

    2018-01-23 | 20:35:59
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • ullie säger:

    vilken tur det va massa finare inuti jätte fint hotell verkligen .
    bra sällskap oxå lästa ja gör ju inte saken bättre kram kram

    Svar: Hotellet är smakfullt inrett och personalen är supersnälla!!!Visst gör saker och ting bättre när man har gott sällskap// kramiz
    Biggeros

    2018-01-23 | 23:24:01
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Marie säger:

    Vilket fint hotell Ni bor på kram Marie

    Svar: Det är nära och bra till alla sevärdheter och har en mysig atmosgär=)Kram
    Biggeros

    2018-01-26 | 13:24:29

Kommentera inlägget här: