biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

En dag är inte lik den andra

Kategori: Spaniens Cordoba

Vill dela med mig av lite vardag från ett vackert Córdoba 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är en härligt ställe att sitta på (Boulevard Gran Capitan) när solen skiner och man kan även avnjuta en god lunch. Salmorejo står högt på matlistan. Den är känd för att vara god i Córdoba. 
 
 
 
Nu heter ju tavernen Corona ( kronan) och borde ju servera hov meny men så var inte fallet. Inget kungligt porslin och silverbestick här heller. Utan jag beställde Lagrimitas de pollo och min väninna åt patatas fritas con Bravas. Enkelt och bra.
Pommes skippade jag.
 
 
 
 
 
är en smal gränd och fotograferas ofta och gärna.
Den borde dock heta smala vägen. 
 
 
 
Här spexar ett gäng medeltidsnarrar på den gamla bron i Córdoba. Väldigt underhållande !!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Det är ingen dålig vardag du har.
    Många fina bilder.
    Kram

    Svar: Nej, det är viktigt att piffa upp sin vardag eller hur Anette🤗
    Biggeros

    2018-01-30 | 08:28:28
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Härligt att kunna få allt som du har kring dig, o njuta av det :) jag älskar gränder & när vi reser till Naxos så bjuder dem på just mkt gränder i gamla stan...super fint där du är så ha det gott kramen

    Svar: Ja, kan du tänka dig att vissa av dessa blå/vita gränder påminner mig om Grekland. Jag förstår så väl att du blir nostalgisk min vän!!Cordoba är en stad i min smak om man får skryta=)
    Kram
    Biggeros

    2018-01-30 | 10:24:09
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Ser ut att vara en trevlig och vacker stad och du fick en fin dag i gott sällskap. Inte det sämsta!

    Kram

    Svar: Jag tackar inte nej tack till ett gott sällskap !!En mycket gammal och fin stad !!!
    Kram
    Biggeros

    2018-01-30 | 17:34:32
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ditte säger:

    Det ser ut som en både vacker och trevlig vardag i Cordoba. Jag är helt klart sugen på att ta mig en tur vad det lider. Finns mycket av Spanien som jag vill se mer av och även återvända till.
    Tack för jättefina bilder från en verkligt vacker stad.
    Kram!

    Svar: Ja, till Córdoba har det blivit endel turer till =)Jag har så mycket att visa från mitt Córdoba kartotek med bilder. Man blir inte besviken på denna gamla stad. Trevlig vecka// kram
    Biggeros

    2018-01-30 | 19:16:01
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Lena i Wales säger:

    Underbara Cordobabilder! Känner igen det mesta!
    Ha det bra!

    Svar: Härligt att du känner igen dig Lena. Du som är jämt ute på vift i Spanien och Wales=)Cordoba är en sevärd gammal stad=)
    Kram
    Biggeros

    2018-01-31 | 13:21:33
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • BP säger:

    Tusen tack för att du delar med dig! Cordoba är en stad helt i min smak. Den är charmig och har allt jag förväntar mig av en "typiskt" spansk stad. Tack för sightseeingturen:-)

    Svar: Härligt att du tycker det BP. Staden har mycket att erbjuda när vädret är som lagom bäst. Det kan även bli väldigt varmt här under sommartid. Till vår och senhöst är det tillräckligt varmt att lunka omkring på Cordobas smala gränder=)Även att kunna avnjuta god mat på olika mysiga restauranger. Idag är inte en sådan mysig dag vill jag påstå. Idag är det kallt och rått i Cordoba med ynkla 7grader.
    Trevlig vecka!!
    Biggeros

    2018-02-01 | 21:31:22
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Annelie säger:

    Vet du,, jag undrar om inte vi ska bosätta oss nere i Spanien med vår husbil när vi blir pensionärer och sedan åka hem till Sverige och bo i husbilen sommarhalvåret.
    Lockar väldigt mycket,,, när man ser alla dina bilder.

    Vad har ni för grader ute en sådan dag som denna..??
    Ser ju ut att vara gött väder, men ändå så sitter de med jackorna och äter.

    Hihi, ja snacka om smal gränd.

    Ha det bäst.. // Kramar Annelie

    Svar: Ja, här varierar vädret så här års i Andalusien. På kvällarna kan det oftast gå ner till 4-5 grader och mitt på dagen kan det gå upp till 20 grader. Idag har det varit rått och kallt. Annars är det ingen tokig ide att bo i Spanien halvårsvis. Några vänner till oss bor i Benidorm i husbil och trivs jätte bra. Det hade jag nog funderat vidare på om jag hade varit som du. Som sagt man lever bara 1 gång=)Kram
    Biggeros

    2018-02-02 | 06:07:41
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657

Kommentera inlägget här: