biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fettis

Kategori: Spaniens Cordoba

 
 
Idag är det ju Fettisdagen som alla vet. Såklart delar de flesta med sig av sina Semlor. Jag kan tyvärr inte dela med mig utan det får bli en bakelse från Cordoba och kaffe. Solen är alltid närvaro på denna sida av staden och det är härligt att kunna sitta/ stå ute och njuta av livet.
 
 
Vid ett tidigare inlägg tipsade en bloggare att jag skulle prova på Berenjenas  de  miel  con  Salmorejo.
Den rätten har jag ätit många gånger vid olika tillfällen men inte i Córdoba.
Det är friterad Aubergine marinerat i honung och Salmorejo sås.
Ett god tapas serverat till lunch om man inte vill äta sig mätt.
 
 
 
Och vill man äta sig mätt så finns det tortilla (potatisomelett) i alla dess smaker
 
 
 
Tyvärr har dessvärre Venezuela gjort sitt för det verkar vara tillbommat nu för säsongen eller för gått
 
 
Synd för jag hann inte med att smaka på deras kök...
 
 
 
Visst ser det läskandet ut med alla dessa fräscha juicer. Vilken ska man välja.....
 
 
Ostron blir bra....
Hon som äger detta ställe har flyttat från Mallorca och tycker det lönar sig bättre att stå på Mercado  Victoria i Córdoba  och sälja Ostron och delikatesser. 
Ja, varför inte....
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Många godsaker här :-)
    Semla kunde jag (förmodligen) ha fått tag i här, för det brukar finnas på dom skandinaviska ställena. Men jag fuskar hellre med nåt annat än just semla som inte hör till mina favoriter.

    Svar: Annars är jag barnsligt förtjust i Semla men det går likabra med Selleri😂🤣Jag gillar valet av olika utländska rätter och val av plats. Trevlig fettisdag!!
    Biggeros

    2018-02-13 | 17:26:10
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Jag 💕 älskar semla med varm mjölk. Vilka goda juicer på bilden. Vi åt Selma i morse till frukost kram Marie

    Svar: Hoppas att du bara åt semlan och inte Selma😁😂🤣Det ska vara varm mjölk till=)Kram
    Biggeros

    2018-02-13 | 18:22:10
  • Anita säger:

    Men mums :D

    Svar: Ibland måste man skämma bort sig för det gör jag inte så ofta=)
    Biggeros

    2018-02-13 | 18:24:27
    Bloggadress: http://siliiins.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Så mycket gott! Frestande! Tänkte då inte på det sötare gardet, för det kan jag avstå. Men alla goda tapas och andra rätter.Jag skulle ha svårt att välja.
    Semla hoppade jag över. Tycker de är för stora och mäktiga. Har själv förra året här i Torrevieja bakat mindre varianter. Skaldjur av alla slag äter jag gärna.
    Vilket paradis detta ställe är. Lockande och vackra foton!

    Kram!

    Svar: Det är inte ofta jag festar till med en smarrig dessert men idag blev det något gott till kaffet=)Jag gillar verkligen denna världsliga matmarknad med ett stort utbud. Trevlig kväll🤗
    Kram
    Biggeros

    2018-02-13 | 18:33:50
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • znogge säger:

    Finns många goda alternativ till fastlagsbullar. Allt ser så gott ut som du visar :D

    Kram

    Svar: Jag har bara provat en bråkdel av matalternativen men det mesta ser gott ut!!Trevlig kväll!!Kram
    Biggeros

    2018-02-13 | 20:37:40
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Ser inte ut att gå någon nöd på dej! =)

    Svar: Nej, jag klagar inte. Man får njuta av livet medan man kan🤗
    Biggeros

    2018-02-13 | 21:38:12
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Ha en riktigt härlig Alla hjärtans dag! :-)

    Svar: Detsamma till dig min vän❤❤❤
    Biggeros

    2018-02-14 | 10:19:55
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: